وزیر نیرو: تعرفه برق افزایش نیافته ، وزارت نیرو مثل بخش خصوصی است

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر نیرو با اشاره به اینکه حذف قبوض کاغذی به منزله افزایش تعرفه های برق نیست و اتفاقا در این اقدام مشترکین اطلاعات بیشتری نسبت به وضعیت خود پیدا خواهند کرد، گفت: وقتی می گوییم وزارت نیرو بخش خصوصی است به این منزله است که طرح های خود را از محل درآمد هایی که از مردم دریافت می نماید اجرا می نماید.

وزیر نیرو: تعرفه برق افزایش نیافته ، وزارت نیرو مثل بخش خصوصی است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح پست برق شهدا و شروع پویش الف. ب. ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید شائبه ای بین مردم و رسانه ها ایجاد شده که حذف قبوض کاغذی به منزله افزایش تعرفه های برق است، گفت: به هر حال پاسخ این سؤال را به خوبی می دانید، اما چون دوست دارید از زبان بنده هم این موضوع پخش گردد تا اطمینان بیشتری ایجاد گردد بنده پاسخ آن را می دهم.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته این سؤال را از بنده داشتید بنده هم بلافاصله به همکاران گفتم و مدیر عامل توانیر و سخنگوی صنعت برق به کرات به آن پرداختند، گفت:، چون دوست دارید از لب و دهن وزیر نیرو هم این پاسخ داده گردد تا حلاوت بهتری داشته باشد عرض می کنم.

وزیر نیرو ادامه داد: حذف قبوض کاغذی به هیچ وجه به معنای افزایش یک ریال تعرفه برق نیست بنابراین خواهش می کنم هر هموطن و خبرنگاری هر نوع اطلاع مستندی راجع به این موضوع دارد به دفتر بنده با آدرس دقیق اطلاع دهد تا بنده شخصا آن را رسیدگی کنم. پس به هیچ وجه تعرفه برق هیچ افزایشی نداشته است؛ و هر آنچه عمل شده همان بوده است که روی قبوض می آمده است.

اردکانیان تاکید نمود: اتفاقا حذف کاغذ این امکان را ایجاد نموده است که اطلاعات بیشتری در مقایسه با زمانی که قبض کاغذی صادر می شد به مشترکین بدهد. به عنوان مثال وقتی قبض کاغذی برای مشترکین صادر می شد مشترک در همان لحظه همان قبض را می دید و قبض های ماه قبل را مشاهده نمی کرد؛ بنابراین در حال حاضر از همان جا با یک کلیک می توانید در همان صفحه و در ادامه عملکرد سال های قبل و ماه قبل را مشاهده کنید.

وی ادامه داد: پس انشاالله یاری می کنید که ما این گام ها را برداریم و در جهت هم اگر اشکالی وجود دارد اشکالات را تصحیح کنیم.

وزیر نیرو اعلام نمود: وقتی می گوییم وزارت نیرو بخش خصوصی است و طرح های خود را از محل درآمدی که از مردم دریافت می نماید اجرا می کنیم پس هر چقدر هزینه های ما کمتر گردد عملا یک یاری بزرگ به مصرف کنندگان بوده است.

اردکانیان بااشاره به اینکه پویش و کمپین الف. ب. ایران امروز از تهران و با افتتاح سه پروژه برق با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان در برق تهران افتتاح شد، گفت: این افتتاحیه امروز شامل پست ها، شبکه های انتقال، توزیع وفوق توزیع است که می تواند اطمینان بیشتری از ارائه برق مطمئن و پایدار برای مردم تهران و مرکز شهر فراهم کند. پس بنابراین از همه دعوت می کنیم تا وزارت نیرو را در مورد این پویش و کمپین همراهی کند.

وی با بیان اینکه این پویش یک کار جمعی است و هر هفته کوشش خواهیم کرد این برنامه پویش را متنوع تر و سراسری تر پیش ببریم گفت: این پویش تا انتها امسال 227 طرح بزرگ با ارزش 33 هزار میلیارد تومان را به بهره برداری خواهد رساند یعنی هر 20 روز یک واحد نیروگاهی و هر 45 روز یک تصفیه خانه فاضلاب، هر یک ماه یک تصفیه خانه آب به بهره برداری می رسد و هر هفته حداقل 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی مطمئن و پایدار متصل خواهد شد.

وزیر نیرو ادامه داد: عایدی و نفع این 227 طرح بزرگ بیش از آن چیزی است که ما در ابتدای کار می بینیم چرا که هر واحد نیروگاهی به معنای تضمین و رونق فراوری در منطقه و به معنی اشتغال پایدار در منطقه است.

اردکانیان در پاسخ به این سؤال که منابع آبی این پروژه ها از کجا تامین می گردد و آیا بخش خصوصی در این افتتاحیه ها و طرح ها نقشی دارد یا خیر، گفت: این طرح ها که به مرور تا انتها امسال به بهره برداری خواهد رسید و بعد از آن هم ادامه خواهد داشت یک برنامه 6 ماهه تنظیم شده است، اما آنچه که معین است این است که این برنامه ها از محل اعتبارات عمومی و بودجه عمومی کشور و هم اصطلاحا از منابع داخلی تامین می گردد.

وی اعلام نمود: این موضوع به این تعبیر می گردد که می توان گفت که وزارت نیرو خود یک بخش خصوصی است و اگر تعریف بخش خصوصی این باشد که ما از منابع مردم استفاده می کنیم برای فراوری و عرضه خدمات هر دو بخش آب وبرق اتکا به منابع داخلی دارند. پس بنابراین وزارت نیرو خود یک بخش خصوصی است. هر چند اطلاعات تکمیلی و تفصیلی اعتبارات به پروژه ها طی جدولی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 456

به "وزیر نیرو: تعرفه برق افزایش نیافته ، وزارت نیرو مثل بخش خصوصی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: تعرفه برق افزایش نیافته ، وزارت نیرو مثل بخش خصوصی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید