20 ایده جالب برای کسب و کارهای لاکچری

به گزارش ایستگاه بازی، خیلی ها دوست دارند پول زیادی بدست آورند و در کوتاه مدت، شهرت و اعتباری کسب نمایند. اگر چه این قانون کسب و کار است که درامد بالا و شهرت زیاد، احتیاج به صبوری و کار و کوشش خستگی ناپذیر دارد و هیچ میلیاردری و هیچ سلبریتی، حتی سلبریتی های الکی غیر هنرمند (مثل پاریس هیلتون)، یک شبه یا چند ماهه به شهرت و مال و ثروت دست نیافته اند و کسب و کارهای لاکچری تاسیس نشد.

20 ایده جالب برای کسب و کارهای لاکچری

اما به هر حال، یک سری شغل ها و کسب و کارهای لاکچری هست که ماهیت خود کار، زمینه معروفیت و شهرت فعالان آن را در رده های مختلف فراهم می نماید و به نوعی، خود کار یک رسانه تبلیغاتی فراگیر و گسترده به شمار می رود. مثل طراحان مد و لباس که مزون دار هستند و طرح های مختلف کیف و کفش و لباس مردانه و زنانه آن ها وقتی بر قامت سلبریتی های جهانی موسیقی و سینما و ورزش و حتی سیاستمداران می نشیند، خیلی زود معروف می شوند و سفارش های اوت کوتور و غیره را دریافت می نمایند.

از طرفی، بعضی از کارها، طبیعت نرم و ملایم و شیک مثل مزون داری و طراحی طلا و جواهرات و اکسسوری های لاکچری را نداشته و برای موفقیت در ان و کسب شهرت و برند، می بایست بسیار کوشش کرد و از ظرفیت های علمی و جسمانی خوبی هم برخوردار بود. مثل طراحان دکوراسیون داخلی خانه های لوکس که فعالیت های طراحی و اتود تا مدیریت منابع انسانی و اجرا و تحویل و تست کار را در قالب تیمی نظارت و رهبری می نمایند.

ایده هایی برای کسب و کار های لاکچری

اکو سیستم این فعالیت های لاکچری نیز با شهرت خوبی همراه است، اما به نسبت کارهای نرم حوزه لاکچری ، کاری پر مشقت و سخت است. به هر حال هر طیف کاری، میتواند با جهانی لاکچری و لاکچری گردها پیوند بخورد و گزارش امروز مجله تخصصی لوکس تهران کوشش میکند بعضی از کسب و کارهای لاکچری را که امروزه در تهران و مراکز استان های کشور میتوان دنبال کرد را معرفی کند.

(خدمات SPA تخصصی با متریال خاص مخصوص لاکچری گردها، ایده خوبی برای علاقمندان به فعالیت در صنعت لاکچری است)

(طراحی، ساخت و مدیریت مراکز SPA ایده خوبی است که میتوان برای فعالیت در عرصه جهانگردی تندرستی لوکس از ان بهره گرفت. در تصویر بالا، مرکز SPA هتل تلیس عثمان دوبی را مشاهده می کنید)

با شغل های لاکچری امروز همراه باشید.

  • تورهای لاکچری

دریافت یک مدرک تور لیدری از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی کشورمان، احتیاجمند یک مدرک کارشناسی، آشنایی متوسط به زبان انگلیسی در سطح آیلتس 5.5 و گذراندن یک دوره عمومی و تخصصی جهانگردی 6 ماهه است که میتوان به صورت مجازی نیز به وسیله موسسات آموزشی رسمی مورد تایید این سازمان سپری کرد.

پس از قبولی در آزمون تور لیدری و اخذ مدرک، شما میتوانید تورهای جهانگردی لاکچری را با یاری موسسات جهانگردی داخل و خارج از کشور راهبری و راهنمایی کنید. اکنون این مقوله بسیار میتواند با استقبال جهانگردان داخلی و ایرانگردهای خارجی که به شوق گردش در کهن دیار 10 هزار ساله روانه ایران می شوند، روبرو گردد و ظرفیت هتل های لوکس تهران و مراکز استان ها و مقصدهای جهانگردی شگفت انگیز سراسر کشور نیز این قابلیت را دارد.

(کروزهای لوکس، بخشی فراموش شده از بسته های جهانگردی موسسات توریستی ایران است)

صنعت جهانگردی، دومین صنعت پول ساز جهان بوده و فرصت های بسیاری را در اختیار لاکچری گردها و فعالان این عرصه قرار می دهد.

ایده پردازی در حوزه تورهای لاکچری خیلی سخت نیست. خیلی ها دوست دارند سوار بر مزراتی یا خوردوهای 6 درب، به نقاط مختلف تهران و ایران بفرایند. این فرصت را میتوان با تورهای لاکچری فراهم کرد. هم چنین، تورهاهی لاکچری کروز گردی در خارج از کشور، میتواند انتخاب خوبی برای لاکچری گردها و فرصت های اشتغال جذابی برای شما جهت ظرفیت آفرینی در این عرصه باشد.

(کروز گردی فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در عرصه جهانگردی لوکس است که مناطق حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا، امکانات خوبی برای لوکس گردی مسافران ایرانی دارد)

  • مشاور خانه های لوکس

طیفی از جامعه لاکچری گردها و خاص پسندها، دوست دارند همیشه در خانه های لوکس و مجلل اقامت نمایند و برای شناسایی این خانه ها، با محدودیت زمانی و اطلاعاتی روبرو هستند و بعضا مشاوران املاک حتی در نقاطی که این خانه ها واقع شده است، از ارائه اطلاعات دقیق و متقاعده نماینده و مشتری مدار، عاجزند.

(مشاور خانه های لوکس مثل مشاور مد و لباس، حوزه جذابی برای کسب و کار لوکس است)

یکی از کارهای جالب میتواند این باشد که شما بتوانید با اشراف اطلاعاتی از بانک اطلاعاتی خانه های لوکس در شهر خود یا سراسر کشور، فرصت های دیجیتالی برای معرفی و نمایش و مشاوره اینترنتی و حضوری این اقامت گاه ها در اختیار مشتریان مرفه قرار دهید. یکی از کارهایی که در حوزه لاکچری صنعت ساختمان میتوان انجام داد همین است.

  • مشاور فشن

خیلی ها دوست دارند مدل شوند. خیلی ها دوست دارند عکاسی مدل یاد بگیرند. خیلی ها دوست دارند طراح مد و لباس در داخل یا خارج از کشور شوند. خیلی ها دوست دارند بدانند چه تیپ و استایلی از چه برندی به آن ها می خورد و از کجا خرید نمایند!

همه این ها، احتیاجهای اطلاعاتی بخشی از مخاطبان به خصوص نوجوانان و جوانان هر شهر است که بعضا حاضرند برای دریافت اطلاعات مستند و مستدل و حرفه ای، پول های خوبی هم پرداخت نمایند. حتما احتیاج نیست برای تبدیل شدن به یک مشاور فشن(fashion advisor)، کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس از داخل یا خارج از کشور دریافت کرد.

با طی دوره های کوتاه مدت در مراکز آموزشی حرفه ای معتبر داخل و خارج و کسب گواهی صلاحیت حرفه ای، مشاغل بالا در اختیار شما خواهد بود که میتوانید در قابل اپلکیشن قابل دانلود (با پرداخت درون برنامه ای) و خدمات مشاوره ای مجازی در اختیار مشتریان قرار دهید. با این حوزه کاری لوکس در این نشانی می توان اطلاعات خوبی گرفت. این درگاه نیز شما را با اکو سیستم مشاوران مد (fashion consultants) آشنا می نماید.

  • اپلکیشن نویسی لوکس

اپلکیشن نویسی برای کسانی که قصد راه انداری کسب و کارهای لاکچری دارند اهمیت زیادی دارد. اپ، بهترین و راحت ترین راه با ارائه دهندگان خدمات و محصولان لاکچری در شهر و کشور است.

یادگیری اپ نویسی هم احتیاج به فوق لیسانس نرم افزار ندارد! دوره ای چند ماهه و تسلط به نرم افزارهای گرافیکی، میتواند کسب و کارهای لاکچری را برای شما برای تعامل با لاکچری گردها و فعالان تجاری این عرصه بوجود آورد. لاکچری ترین اپ های جهان را اینجا مشاهده کنید که ایده های جالبی برای شما دارد. مثلا 10 مورد از اپ هایی که زندگی لاکچری را آموزش میدهد در این لینک در دسترس است.

  • سامانه های فراخوانی

سامانه های اختصاصی که در آن، کارفرمایان اقامت گاه ها و شرکت ها و برندهای لوکس بتوانند خدمات مورد احتیاج خود را از این مجموعه ها دریافت نمایند، میتواند زمینه اشتغال زایی دیگری برای علاقمندان به فعالیت در صنعت لاکچری باشد. مثلا مجموعه هایی که خدمات تاسیساتی، کشاورزی، باغبانی به مجموعه های لوکس ارائه مینمایند یا موسساتی که با اخذ مجوزهای لازم، نسبت به تعمیر و نگهداری و بازسازی دکوراسیون، تاسیسات، اکسسوری ها و جواهرات افراد ثروتمند اقدام می نمایند، میتواند نمونه ای از فعالیت هایی باشد که در این سامانه ها به طور ویژه در اختیار لاکچری گردها قرار می گیرد.

(سامانه های فراخوانی و کاریابی در حوزه کسب و کارهای لاکچری و خدمات لوکس گزینه ای برای استارت آپ های لاکچری است)

  • شرکت های خدماتی لوکس

شرکت های خدماتی لوکس، شرکت هایی هستند که میتوانند خدمات مورد احتیاج واحدها و برج های تجاری لوکس را انجام دهند و ازمنابع انسانی و توان مندی های اثبات شده فنی و تجهیزاتی نیز برخوردارند. اگر دانش آموخته رشته های فنی و مهندسی هستید، این مقوله در تهران و مراکز استان ها میتواند فرصت های شغلی فراوانی را برای شما به ارمغان آورید.

  • هوشمند سازی لوکس خانه ها

بسیاری از خانه های لوکس در ایران، احتیاج به هوشمند سازی دارد تا صاحبان خانه از هر نقطه کره زمین بتوانند خانه را به مدیریت هوشمندانه خود در آورند. اکنون در صدها شهر ایران با خدمات اینترنت فوق پر سرعت بر بستنر فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (تانوما) میتوان اینترنت با سرعت 100 تا 800 مگابیت بر ثانیه را در اختیار منازل مسکونی واقع شده است و با نصب تجهیزات از راه دور، به کنترل هوشمند خانه ها با ابزارهای دیجیتالی مثل اپ پرداخت.

داستان هوشمند سازی ساختمان ها (BMS) را جدی بگیرید و از این فرصت لوکس برای اشتغال زایی بهره ببرید.

  • هوشمند سازی اقامت گاه ها

یکی از کارهای لوکسی که میتوان به عاشقان کسب و کارهای لاکچری معرفی کرد، ایجاد بسته هایی برای ارائه خدمات هوشمند سازی به هتل های لوکس 4 و 5 ستاره سراسر کشور است تا این اقامت گاه های مجلل بتوانند از خدمات هوشمند سازی اتاق برای تعامل بهتر با مشتریان و مهمانان در مدت اقامت انان استفاده نمایند.

(ازتجربه های NEC بهره ببرید)

مثلا سفارش آبمیوه، کیک، بستنی، اتوشویی، خدمات هتلینگ، و هر سرویسی که مسافر در زمان اقامت در هتل درخواست میکند را میتوان به وسیله اپ یا ال سی دی مجهز به سیستم داخلی اینترانت هتل به مسئولان هتل خاطرنشان کرد تا در اسرع وقت خدمات در اختیار مسافران در این بستر دیجیتالی قرار بگیرد.

(اپلیکیشن هایی که برای هوشمند سازی خدمات به مسافران هتل ارائه می گردد، از باز و بسته کردن درب اتاق تا ارائه خدمات هتلینگ را در اختیارشان قرارمی دهد. به این سایت مراجعه نموده و اطلاعات بیشتر بگیرید)

شما میتوانید از اسپانسرها برای ارائه محصولات و تبلیغات در این اکو سیستم نیز استفاده نموده و هزینه تمام شده هتل برای مجهز شدن به این خدمات لوکس ارزش افزوده را کاهش دهید!

  • سورپرایزهای لاکچری

در بعضی از هتل های لوکس جهان، وقتی روز اقامت شما مصادف با روز تولد شما باشد، کیکی در یخچال اتاق محل اقامت شما قرار می دهند و تولد شما را تبریک می گویند! همچنین روی تخت، گل های خوشبو پهن می نمایند!

آری! با همین ایده های جذاب میتوان فرصت آفرینی کرد.

شما میتوانید با بعضی از هتل های شهر محل اقامت صحبت نموده و در ازای مبلغی، برای مهمانانی که قرار است در فلان روز و ساعت به هتل بیایند و تاریخ تولد ان ها با تاریخ اقامت تقریبا نزدیک است ، کیک و شیرینی با درج نام آن ها تهیه کنید.

(شما فرض کنید چنین کیکی که فراوریش هزینه زیادی نمی برد به عنوان کادو تولد یکی از مسافران هتل در یخچال اتاق قرار دهید. آیا این مشتری مداری و وفادار کردن مشتری به خدمات لوکس نیست؟)

احتیاج نیست شما آشپز باشید! میتوانید نقش یک هماهنگ نماینده خوب در عرصه لوکس گرایی را بازی کنید و رابط خوبی بین آشپزها و هتل ها باشید تا کیک با نام مسافر و عکس او (مثل کیک تصویری) در زمان مقرر به هتل تحویل داده گردد.

(ایدهایی جذاب برای فراوری کیک و شیرینی های هیجان انگیز)

توصیه هایی به علاقمندان شغل ها و کسب و کارهای لاکچری

افرادی که به هر نحوی علاقمند هستند در حوزه کسب و کارهای لاکچری (Luxury Business) فعالیت نمایند و دانش و اطلاعاتی در حوزه کاری خاصی دارند، بهتر است توصیه های 9 گانه زیر را در نظر داشته باشند که میتواند راهکارهای خوبی برای کسب موفقیت در این عرصه جذاب باشد.

  • تسلط به زبان خارجی

در هر سطحی و در هر حوزه ای از فعالیت کسب و کارهای لاکچری از آرایشگری و مزون و طراحی جواهرات گرفته تا طراحی مد و لباس و لایه برداری پوست بانوان با ورق های طلا!، شما می بایست به یک زبان خارجی مسلط باشید. چرا؟ به این دلیل که شمار گسترده ای از هواداران محصولات و خدمات لاکچری را قشر مرفه جامعه در داخل و خارج از کشور تشکیل می دهد که علاقمند هستند از خدمات و محصولات لوکس شما استفاده نمایند.

مخصوصا امروزه که طیف مشتریان کالاها و خدمات لوکس، دیگر منحصر به مرزهای ایران عزیز نیست و بسیارند مشتریان کالاها و خدمات لوکس (مثل جراحی بینی و سالن های SPA تخصصی) که از خارج از کشور، به سمت مقصدهای جهانگردی و خدماتی لوکس کشور روانه می شوند و این موضوع به وضوح در سال های اخیر با سفر ده ها هزار جهانگرد سلامت و تندرستی و لاکچری گرد به ایران، مشاهده شده است.

پس اگر قصد راه اندازی یک مجموعه ای برای طراحی و فراوری خدمات و محصولات لاکچری در کشور را دارید، کوشش کنید به یکی از زبان های خارجی مسلط شوید. تسلط شما به عربی یا انگلیسی یا فرانسه و حتی چینی سبب می گردد که طیف کاری شما و طیف مخاطبان، گسترده و میان رشته ای و بین المللی گردد و این در واقع، بستر فرصت آفرینی های متنوع شما را فراهم می نماید.

آنالیز ها نشان می دهد، مدیران و کارآفرینان فعالیت های لاکچری که توانسته اند از ظرفیت های مجازی برای اطلاع رسانی چند زبانه و چند رسانه کسب و کارهای لاکچری خود استفاده نمایند، ضریب موفقیت های کوتاه مدت و میان مدت آن ها به مراتب بیشتر از بیزینس های لاکچری بوده که فقط به ارائه خدمات به زبان فارسی اقدام می کردند.

  • آشنایی با هشتگ ها

روزگاری که مردم، کسب و کارهای مختلف را در کوچه و خیابان و مراسم و پارتی های خانوادگی و غیره به یکدیگر معرفی میکردند با انقلاب دات کام ها در دهه نود قرن بیستم میلادی خاتمه یافت.

حتی امروزه با جادوی شبکه های اجتماعی عکس محور و ویدیو محور مثل یوتیوب و توییتر و فیس بوک و پینترست و اینستاگرام، توصیه ها به صورت فورواردهای مجازی حتی بدون شرح بیشتر! شده و مردم از این راه، علایق خود را به اطلاع دوستان و آشنایان در سراسر ایران و جهان می رسانند.

یکی از روش های خلاقانه کسب اطلاعات درباره موضوعات مورد علاقه چه لاکچری و چه غیر لاکچری، مراجعه به هشتگ ها در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام است. مثلا شما قصد سفر به دوبی را دارید و میخواهید ببینید در نیویورک خاورمیانه که یکی از لاکچری ترین مقصدهای جهانگردی خاورمیانه به شمار می رود، چه جاهایی ارزش دیدن در کوتاه مدت را دارد. کافی است به هشتگ دوبی مراجعه نموده و به وسیله لنز دوربین میلیون ها جهانگرد این شهر رویایی حاشیه خلیج فارس، با صدها مگامال و ظرفیت های توریستی آن آشنا شوید.

(پانورامایی از صبح شگفت انگیز در دوبی به روایت یکی از جهانگردان دوبی گرد)

(صبحانه های هیجان انگیز دوبی را اینجا ببینید که روی هشتگ دوبی یکی از کاربران تگ نموده است)

اگر حوصله ندارید به سایت برج خلیفه، بلند ترین برج جهان در دوبی بروید، میتوانید از هشتگ آن استفاده نموده و به گشتی رویایی در این برج مجلل صدها طبقه امارات متحده عربی مشغول شوید. اگر هم دوست دارید کروز گردی را تجربه کنید، به هشتگ کروزهای لاکچری بروید و اطلاعات لازم را برای سفرهای کروز رویایی بدست آورید.

(دوبی لاکچری ترین شهر خاورمیانه)

پس ، جادوی هتشگ ها را در راه اندازی کسب و کار لاکچری خود نباید فراموش کنید. استفاده از هشتگ ها این فرصت ها را ایجاد می نماید:

  • شما را با افرادی که در زمینه مورد نظر شما مشغول به کار هستند در داخل کشور آشنا میکند.
  • با نمونه کارهای لاکچری در حوزه خدمات و محصولات لوکسی که فعالیت دارید در خارج از کشور آشنا می نماید.
  • با طیفی از مشتریان و مخاطبان کالا و خدمات لوکسی که فراوری می کنید آشنا می نماید.
  • دسترسی سریع و آسان و رایگانی به جامعه مخاطبان لوکس کالا و خدمات پیدا می کنید.
  • میتوانید از فیدبک ها و نظرات لاکچری گردها در حوزه کاری خود مطلع شوید.
  • میتوانید از رسانه هشتگ ها برای معرفی گسترده محصولات و خدمات لوکس خود بهره ببرید.

پس هشتگ های حوزه لاکچری و غیر لاکچری را نباید فراموش کنید که برای بازارایبی، تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات لوکس شما، یک ابزار رایگان و فوق العاده فراگیر به شمار می آید.

  • آشنایی با لاکچری دیجیتالی

همانطور که دیجیتال فشن (digital fashion) در حال تغییر صنعت مد و لباس جهان است، صنعت جذاب لاکچری (luxury industry) نیز مرزهای لوکس گرایی را تغییر داده و اکنون با پدیده ای به نام دیجیتال لاکچری روبرو هستیم. کسب و کار شما باید بتواند مصداق هایی برای عرضه در این مختصات داشته باشد.

باید فعالیت های شما در حوزه های مورد نظر، در فضای دیجیتالی لوکس گردها و لاکچری پسندها و ویژه گردها، معرفی و تشریح گردد تا مخاطبان بیشتر و اطلاع رسانی بهتری از کسب و کارهای لاکچری شما انجام گردد. مثلا در رسانه های لوکس ویدیویی معرفی محصول و خدمات بکنید یا اسپانسر فعالیت های مجازی در حوزه لوکس شوید. خلاصه، به نوعی می بایست کارآفرینی خود را با جهانی لوکس پیوند دهید. این پیوند سبب می گردد تا طیفی از لاکچری گردها در کشور، با تعیینات کاری شما آشنا شوند.

  • خلاقیت و نوآوری

برای اشتغال زایی مولد و پایدر در حوزه لاکچری در هر سطحی که باشد، می بایستی با المان ها و مولفه ها و مبانی مدیریت خلاقیت و راهبری نوآوری آشنایی داشته باشید. اکنون در جهان، رشته های مدیریت خلاقیت و نوآوری (Creativity Management) راه اندازی شده که دانشجویان می توانند فارغ از رشته کارشناسی خود، در ان مشغول به تحصیل شوند و با اکو سیستم خلاقیت و نوآوری و ایده پردازی و کاربردی کردن و تجاری سازی ایده ها و منبع یابی توسعه ایده های خلاق در کسب و کارهای مختلف آشنا شوند.

(طراحی خلاقانه فروشگاه لباس)

اگر فرصت شرکت در چنین دوره های ارشد یا دکترا را ندارید، در کارگاه ها یا کنفرانس های بین المللی خلاقیت و مدیریت در عرصه لوکس گرایی و کسب و کارهای لاکچری شرکت کنید. اگر باز فرصت ندارید، کتاب های مدیریت فعالیت های لوکس را که در داخل و خارج از کشور منتشر شده است تهیه و مطالعه کنید.

(خلاقیت دیجیتالی برند دیور در عرصه لاکچری)

کارها و خدمات لوکس، فعالیت های گران قیمتی محسوب می گردد که مخاطبان خاص خود را دارد. به دلیل اینکه فعالیت در این عرصه به شدت رقابتی است و برای دوام در این بازار پر فراز و نشیب که رکود تورمی هم در آن مشاهده می گردد، می بایست برگ های برنده (Competitive advantage) داشت.

شما برگ های برنده ای که میتواند ارزش افزوده (value added) برای شما خلق کند را تنها با ایده پردازی مبتنی بر احتیاجهای بالقوه و بالفعل مشتریان (customer requirements analysis) و ارتباط با آن ها (CRM) می توانید خلق و پرورش دهید تا بر اساس ماموریت های کسب و کارهای لاکچری شما، راهنمایی و پیاده سازی گردد.

خدمات حسابداری و مالیاتی به کسب و کارهای لوکس در شرکت حسابداری محاسبان کوششگر خبره

بنابراین، کارهای لوکس که پول زیادی باید برای آن ها پرداخت گردد، احتیاج به ایده های جذاب و گران دارد که زمینه تجاری سازی ان فراهم باشد. بنابراین برای موفقیت در کسب و کارهای لاکچری، باید تجاری سازی (Commercialization) را نیز فرا بگیرید.

(میزهای کم خرجی که میتوان با خلاقیت، کاربردهای چند گانه به آن داد و با قیمت های خوبی فروخت)

پس ناگفته پیداست که اگر قصد فعالیت در عرصه مدیریت کسب و کارهای لاکچری را دارید، می بایست با الفبای مدیریت کسب و کار و تجاری سازی ایده و خلاقیت پردازی و نماد پردازی در این حوزه آشنا بوده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

اگر مشاهده میکنید که فعالیت های لوکسی پس از مدت کوتاهی، اصطلاحا چرخه عمر (Life time circle) کوتاهی دارند، بخشی از شکست کسب و کارهای این چینینی را میتوان در عدم توانایی موسسان و مدیران در خلق ایده های ناب و جذاب برای جامعه مخاطبان لاکچری دانست. 275 فرصت تحصیلی در رشته مدیریت نوآوری را در این آدرس مشاهده کنید.

برای آشنایی با ایده های لاکچری ، لوکس تهران را هر روز مطالعه کنید.

  • فرصت آفرینی لوکس

یکی از موضوعات مهمی در عرصه راه اندازی کسب و کارهای لاکچری می بایست استارت آپ ها وو فعالان کسب و کار داخلی بدانند، مقوله فرصت آفرینی است. فرصت آفرینی یعنی اینکه شما کارهایی بکنید که دیگران یا انجام نمی دهند یا توانایی فنی یا دانش اطلاعاتی و اشراف مورد احتیاج را در اختیار ندارند:

  • مثلا اگر مرکز SPA دارید، از دوش های آبشاری با اتاق های اکسیژن بهره ببرید تا مشتری جذب گردد.
  • مثلا اگر خدمات پوست و مو لوکس انجام می دهید، هر هفته یک نوع شیرینی و کیک خوشمزه را برای مشتریان سرو کنید.
  • مثلا اگر در زمینه پوست و مو فعالیت دارید، اصول لایه برداری پوست بانوان با ورق های طلا را یاد بگیرید.
  • مثلا اگر باشگاه ورزشی و بدنسازی دارید، نوشیدنی ها و خوردنی های لوکس رژیمی را در اختیار مشتریان قرار دهید.
  • مثلا اگر آژانس جهانگردی دارید، پکیج جهانگردی به مناطق و اقامت گاه های لوکس داخل و خارج از کشور و مقصدهای هیجان انگیز را برای جامعه مشتریان خود تنظیم کنید.
  • مثلا اگر فراوری غذا دارید، کمپین غذاهای صورتی و نارنجی و مشکی و آبی را در طول ماه یا فصل با متریال گران و لوکس راه اندازی کنید و با این ایده، مشتریان بالقوه را جذب کنید.
  • مثلا اگر طراح مد و لباس هستید، کلکسیونی از کارهای خود و همکاران خود را در قالب یک همایش چند ساعته در فلان اقامتگاه لوکس تهران یا مراکز استان ها معرفی نموده و کارت دعوت برای شرکت در مراسم توزیع کنید.

(نمونه ای از دوش های آبشاری و کسب و کارهای لاکچری)

همه این ها بخشی از هزاران کاری است که در عرصه فرصت آفرینی لوکس میتوان در داخل کشور انجام داد و همه مصداق های خارج از کشور هم دارد که میتواند الگو سازی و بومی سازی گردد.

  • گالری گردی و نمایشگاه گردی

مهم نیست طراح دکوراسیون های لاکچری هستید یا طراح مد و لباس لوکس یا حتی غذاهای گران فراوری میکنید یا خدمت لوکس ماساژ و تندرستی و سلامت و جهانگردی در اختیار مشتریان لاکچری و خاص پسند و شیک پوش خود قرار می دهید! در هر زمینه کسب و کاری که فعالیت دارید، 2 کار حتما باید در برنامه ماهانه یا فصلی شما قرار بگیرید:

یکی گالری گردی به منظور آشنایی با هنرمندان و جدید ترین دستاوردهای هنری در زمینه های گوناگون تا با تناژ رنگ ها و رنگ های سال و تم های مورد علاقه مخاطبان و فرایند هایی در طراحی و فراوری آثار هنری معاصر در دستور کار است آشنا شده و با نظرات شرکت نمایندگان و هنرمندان جوان و پیشکسوت آشنا شوید.

(نمایشگاه آرت دوبی از کسب و کارهای لاکچری)

دومی نمایشگاه گردی است تا با این کار، در جریان جدید ترین محصولات و خدمات در حوزه های میان رشته که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با حوزه کاری شما در ارتباط است آشنا شوید. این ارتباط، باعث دریافت ایده و ایده پردازی و توسعه خلاقیت و گسترش توانایی ذهنی شما می گردد که ماحصلش، توسعه کسب و کارهای لاکچری شما و تعامل گسترده با جامعه مخاطبان و ساپلایرها می گردد.

بسیاری از مدیران موسسات و شرکت های فعال حوزه لاکچری از پیاژه و رالف لورن و شانل گرفته تا ویکتوریا بکهام و پاریس هیلتون و جنیفر لوپز که هریک برندهای معروفی در زمینه کسب و کارهای لاکچری هستند، تماشای نمایشگاه های اختصاصی و بین المللی در شهرهای مختلف جهان را به عنوان راهکاری برای توسعه کسب و کار خود می دانند.

  • ظرفیت آفرینی مجازی

ظرفیت آفرینی مجازی یعنی اینکه مشتریان را با خدمات و محصولات خود در فضای مجازی اشنا کنید. مخاطبان لوکس و مرفه شما، در فضای مجازی حضور فعال دارند. باید خدمات ومحصولات خود را در اختیار انان قرار داده و با ابزارهای چند رسانه ای (مالتی مدیا)، ان ها را با فعالیت خودتان آشنا کنید. برای همین است که همیشه توصیه می کنیم که فعالان بیزینس های لوکس، محصولات و خدمات خود را در ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی فراوری ومعرفی نمایند و از فراوری محتوای متنی و صوتی و چند رسانه غافل نشوند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جذب نظرات کاربران (مشتریان) تاثیر گذار است.

  • سایت و سایت و سایت!

همه کسب و کارهای لاکچری حتی انهایی که صدها هزار مخاطب در شبکه های اجتماعی دارند، می بایست سایت تعیین روی دامنه اختصاصی و با اطلاع رسانی چند زبانه داشته باشند تا پرستیژ خوبی برخوردار بوده و بتوانند بخشی از مخاطبان را با کرالر های فضول گوگل به سمت کسب و کار خود راهنمایی نمایند!

  • تعامل با بلاگرها

تعامل کسب و کارهای لاکچری شما با فود بلاگرها، فشن بلاگرها و حتی توریسم بلاگرها سبب می گردد تا جامعه بیشتری از کاربران فضای مجازی با کارنمودهای شما در رسانه های جذاب و خلاقانه 3 گانه فوق الذکر آشنا شوند. این ترفند خوب را در نظر بگیرید که گاه، نظرات یک فود بلاگر یا توریسم بلاگر برای استفاده از فلان محصول و خدمات لاکچری، تاثیر بیشتری از یک بیلبورد تبلبغاتی در وسط بزرگراه پایتخت داشته باشد!

حتما بخوانید : چگونه فشن بلاگر موفقی باشیم ؟

می توانید آن ها را چه فعالان داخلی و چه خارجی را به کسب و کار خود دعوت کنید و از انها بخواهید با چند تصویر و ویدیوها یا لایو، خدمات لاکچری شما را به مخاطبان به صورت زنده معرفی نمایند.

(یک ایده جالب!)

  • میخواهید کسب و کار لاکچری در شهر خود راه اندازی کنید؟
  • با اصول راه اندازی کسب و کارهای لاکچری آشنا نیستید؟
  • دوست دارید محصولات لاکچری خود را بیشتر معرفی کنید؟
  • آیا ایده های لاکچری دارید و به دنبال سرمایه گذاری می شد؟
  • آیا حاضرید خدمات لاکچری را به صورت فریلنسری برای شرکت های خارجی انجام دهید؟
  • آیا با دوره های تحصیلی لاکچری در داخل و خارج از کشور آشنایی دارید؟
  • آیا میخواهید مزون خود را در سطح بین المللی معرفی کنید؟
  • آیا میخواهید در مدرسه های تابستانی مد و لباس لوکس اروپا تحصیل ارزان بکنید؟
  • آیا طراحی جواهرات خوانده اید و دنبال کار هستید؟
  • آیا با ترفندهای مدیریت کسب و کارهای لاکچری داخلی آشنایی دارید؟
  • آیا در حوزه فعالیت های لاکچری ساختمانی در داخل فعالیت می کنید؟
  • آیا میخواهید فشن بلاگر یا توریسم بلاگر لاکچری شوید؟

با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید.

همراهان گرامی

جهانی مد و لباس و لاکچری گردی را هر روز با لوکس تهران تجربه کنید.

منبع: لوکس تهران
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 898

به "20 ایده جالب برای کسب و کارهای لاکچری" امتیاز دهید

2 کاربر به "20 ایده جالب برای کسب و کارهای لاکچری" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 ایده جالب برای کسب و کارهای لاکچری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید