وزیر دفاع: نیروهای مسلح خار چشم دشمنان هستند

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا)- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت نیروهای مسلح مایه دلگرمی و اعتماد به نفس ملی و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی در دریای طوفانی و مواج هجمه های استکبار هستند.

وزیر دفاع: نیروهای مسلح خار چشم دشمنان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ حاتمی در نشستی با فرماندهان ارشد نظامی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی استان خراسان رضوی که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با حضور مدیران عامل سازمان های وزارت دفاع در مشهد مقدس برگزار گردید، اظهار کرد: ریشه های امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و جانبازان، ایثارگران و آزادگانی است که اجازه ندادند ذره ای از خاک ایران در اشغال متجاوز بماند و با جانفشانی و شجاعت بی بدیل خود از خاک و حیثیت سرزمین ایران جانانه دفاع کردند.

امر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه طی دو جنگ جهانی اول و دوم، کشور ایران به رغم بی طرفی مورد تجاوز نهاده شد و قحطی و سختی های زیادی دامن گیر مردم شد، اضافه کرد: علت عقب نشینی ایران در آن دوران وجود حاکمانی دست نشانده، بی تدبیر و بی خردی بود که از سر استیصال و نداشتن قدرت اعلام بی طرفی کردند.

وی با بیان موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: قرار گیری ایران در منطقه غرب آسیا و شرایط جغرافیایی این کشور به گونه ای است که به سبب دارا بودن منابع نفت، گاز، انرژی، آبراه ها و ثروت های مولد همیشه مورد طمع دشمنان خواهد بود و این موضوع نشانگر آن است که ما همیشه باید بر قدرت دفاعی و اقتدار ملی خود بیفزاییم.

وزیر دفاع کارنامه دفاع مقدس در تاریخ ایران را یک سند پر افتخار و غرور آمیز مطرح کرد و گفت: تجربه دفاع مقدس به سبب وجود رادمردان و انسان های تربیت یافته مکتب تشیع و همچنین وجود رهبری مقتدر، شجاع و الهی به استکبار جهانی و نظام سلطه نشان داد که ایران متجاوز را فقط دفع نمی نماید بلکه او را دنبال، تعقیب و تنبیه می نماید و این فرهنگ با الگوی دفاع مقدس در وجود ملت ایران نهادینه شد.

وی در همین زمینه تاکید نمود: هر کس در ذهن خود نسبت به این سرزمین مقدس گمانی بد، تعدی و تجاوز کند ملت ایران اسلامی همچون هشت سال دفاع مقدس متجاوزان و بدخواهان را تنبیه خواهند کرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به رغم تحریم های ظالمانه و شنماینده علیه ملت ایران از امنیت پایدار برخورداریم، گفت: تعامل و ارتباط تنگانگ نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و در عملیات هایی همچون ثامن الائمه(ع) به منصه ظهور رسید و امروز پس از گذشت 40 سال از آن دوران، این تعامل و ارتباط گسترده، نیروهای مسلح را تبدیل به قدرتی واحد و پولادین نموده است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه نشست های مشترک با فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح گامی اساسی در راستای پیشرفت های دفاعی کشور قلمداد می گردد، گفت: تعامل نیروهای مسلح و وزارت دفاع به گونه ای پایه ریزی شده است تا مدیران ارشد وزارت دفاع از نزدیک بتوانند اثربخشی دستاوردها و محصولات تولیدی خودشان را در صحنه عملیات و رزم ملاحظه نمایند؛ لذا از این روی نظرات و دیدگاه های فرماندهان عرضه رزم برای مدیران صنعت دفاعی یک هدیه و نقطه ای عطفی برای بهتر شدن کیفیت تسلیحات راهبردی و محصولات وزارت دفاع تلقی می گردد.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروهای مسلح در کنار ملت عظیم ایران عنصر اصلی قدرت آفرینی و پشتوانه پیشرفت های کشور در همه عرصه ها هستند، گفت: نیروهای مسلح مایه دلگرمی و اعتماد به نفس ملی و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی در دریای توفانی و مواج هجمه های استکبار هستند.

در این جلسه فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی نظرات و دیدگاه های خود را در راستای هر چه بهتر شدن بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران و افزایش سطح همکاری ها با وزارت دفاع مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1190

به "وزیر دفاع: نیروهای مسلح خار چشم دشمنان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع: نیروهای مسلح خار چشم دشمنان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید