شوک بزرگ به تیم ایرانِ قهرمان دنیا! ، واکنش غم انگیز ملی پوشان

به گزارش ایستگاه بازی، جوانان والیبال ایران که چند روز پیش به قهرمانی دنیا رسیدند حالا با یک شوک بزرگ روبرو شده اند.

شوک بزرگ به تیم ایرانِ قهرمان دنیا! ، واکنش غم انگیز ملی پوشان

به گزارش خبرنگاران، بعضی وقت ها می گوییم که گفتن بعضی کلمات در حرف کار ساده ای است، اما این موضوع که ما می خواهیم درباره آن صحبت کنیم حتی به زبان آوردنش نیز سخت است؛ قهرمانی دنیا، کاری که جوانان والیبال ایران چندی قبل پیروز به انجام آن شدند.

تیم قهرمان دنیا ایران؛ این عبارت به قدری بزرگ و مجذوب نماینده است که هرگاه به چشممان بخورد، باز هم حس افتخار به ما دست می دهد. از آن هایی که بعد از شنیدنش به قول معروف می گوییم به ایرانی بودن خودمان افتخار می کنیم.

بعد از گذشت چند روز از این اتفاق مهم نه تنها پاداش ویژه ای به این تیم قهرمان دنیا ایران تعلق نگرفته که حالا یک شوک بزرگ نیز به بازیکنانش وارد شده و وعده قبلی که با آنها داده شده بود نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

پس از کسب مدال طلای دنیا در رسانه ها خبری مطرح شد مبنی بر اینکه بازیکنان تیم ملی جوانان به خاطر این قهرمانی از خدمت سربازی معاف شده اند. بعد از انتشار این خبر چند بازیکن در مصاحبه هایی بابت رقم خوردن این اتفاق ابراز شادی نموده و از مسئولان تشکر کردند. با این حال اکنون همه چیز روی هوا رفته است.

بر اساس اطلاعات ما پس از پیگیری بازیکنان تیم ملی جوانان ایران در خصوص بحث معافیت سربازی به آنها گفته شده که فعلاً قانونی در این باره وجود ندارد و باید آنالیز های لازم انجام گردد تا اگر امکانش وجود داشت برای بحث معافیت آنها اقدام گردد.

حالا بازیکنانی که پیش بینی می گردد می توانند تشکیل دهنده نسل طلایی نو والیبال ایران باشند با یک استرس و نگرانی بزرگ روبرو شده اند. بلافاصله پس از اینکه از این موضوع آگاه شدیم با مطرح ترین بازیکن تیم ملی جوانان یعنی پوریا حسین خانزاده که در لیگ ملت های والیبال نیز حاضر بود تماس گرفتیم و جزئیات ماجرا را از او جویا شدیم که می توانید اینجا صحبت های او با ورزش سه را بخوانید.

بعد از قهرمانی در حال برگشت بودیم که دیدیم چند سایت و رسانه زدند که تیم زیر 21 سال ایران از سربازی معاف شد. ما هم امیدوار به ایران آمدیم و فکر کردیم کارمان پیگیری می گردد، اما خبر خاصی نشد. الان هم می گویند معاف می شوید و ما با وزیر صحبت می کنیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. نه پاداشی، نه معافیتی، واقعا هیچ...

بعضی ها به ما گفته اند که چنین نوعی از معافیت در سامانه ثبت نشده است. بچه ها واقعا نگران شده اند و ذهنشان درگیر است. فدراسیون یک پاداش ناچیزی به ما داد و تا حدودی حمایتمان کرد، ولی در خصوص معافیت چیزی به ما نگفتند. وقتی می پرسیم معافیت ما چه شد، جواب درست، حسابی نمی دهند. ما یک قهرمانی کسب کردیم که باعث شادی مردم شد اما آمدیم و هیچ خبری نشد.

در این ورزش مصدومیت، خستگی و دوری از خانواده وجود دارد. حالا ما که یک عضو کوچک از ورزش ایران هستیم و خیلی بزرگ تر از ما هستند، ولی واقعا با وجود قهرمانی دنیا هنوز روی هوا هستیم. الان مثلاً علی حاجی پور نمی تواند شش-هفت ماه والیبال بازی کند. ممکن است برای من و بقیه هم خدایی ننموده چنین اتفاقی پیش بیاید.

من به نمایندگی از بچه ها صحبت می کنم و بحث اول ما سربازی است. الان اگر معافیت ما درست نگردد باید دو سال در یک تیم نظامی بازی کنیم. در این شرایط باید بدون پول بازی کنیم و از نظر روحی هم به هم می ریزیم. بعد از لژیونر شدن ما هم جلوگیری می نماید. نمونه شاخص این قضیه امین اسماعیل نژاد است که پارسال باید به ایتالیا می رفت اما با یک سال تاخیر این رخ داد. جز این در بحث پاداش هم هیچکس هوای ما را نداشت و به بعضی از ما در شهر خودمان هم چیزی ندادند.

این کار ماست و باید از آن پول دربیاوریم. هیچ حمایتی انجام نشد و بچه ها همه نگران هستند. همه به هم پیغام می دهند و با هم صحبت می کنیم و می گوییم این سربازی چه شد. قبل از فینال هم به ما می گفتند اگر قهرمان شوید معاف خواهید شد و این انگیزه ما را روی هزار برد اما فعلا خبری از آن نیست.

می گویند در سامانه یا سایت آیتمی به عنوان معافیت قهرمانی دنیا وجود ندارد. ما نگران هستیم و در خصوص خودم می گویم که می خواستم سال آینده لژیونر شوم، اما اگر معاف نشوم، نمی توانم. قبل از قهرمانی آسیا هم برای ما دغدغه ذهنی به وجود آمده است. پارسال بعد از لیگ ملت ها هم به امین گفته بودند معاف می شوی اما اینطوری نشد و این موضوع روی او در قهرمانی دنیا تاثیر گذاشت و از نظر روحی مشکل پیدا کرد.

از بحث سربازی هم عبور کنیم، حتی پاداشی هم به ما ندادند. ما یک مقامی آوردیم که همه شاد شدند. یک خبرنگار بعد از مسابقات به من زنگ زد و گفت شما دو-سه میلیارد پاداش گرفته اید دیگر. به خدا همه را جمع کنیم و دلارهایمان را هم بفروشیم آخرش می گردد، 20-30 میلیون تومان. همین خبرنگار می گفت حواله هم گرفتید که گفتم نه هیچکس چیزی به ما نداد. ما همه برای این کشور و شاد کردن دل مردم می جنگیم. در تیم ملی هم که می دانید آورده مادی برای ما وجود ندارد. ما در پی شاد کردن دل مردم هستیم اما در کنارش باید یک انگیزه ای برای ما ایجاد گردد. اصلا هیچ...

بچه ها خیلی نگران هستند. خواهش می کنیم به کار ما رسیدگی نمایند. ما هنوز بچه هستیم و سنمان کم است و از ما بزرگ تر هم بوده اند که این اتفاق ها برایشان افتاده است. اگر ما معاف شویم می توانیم نسل طلایی نو باشیم. اگر ما معاف نشویم مثلاً تیم الان نوجوانان که بعداً به جوانان می آید می گویند این ها قهرمان دنیا شدند و این اتفاق برایشان نیفتاد، پس ما چه انگیزه ای داشته باشیم و برعکس اگر این اتفاق بیفتند انگیزه آنها صدبرابر می گردد.

آقا میلاد هم آمد و تیم ما کامل شد. تمریناتی که انجام می دهیم نشانه های خوبی برای قهرمانی آسیا دارد. تیم ما نسبت به لیگ ملت ها رشد خیلی زیادی داشته است. انشالله با وجود تماشاگران و انگیزه ای که داریم قهرمان آسیا می شویم. الان تیم ما باتجربه تر شده و انشالله قهرمان می شویم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2223

به "شوک بزرگ به تیم ایرانِ قهرمان دنیا! ، واکنش غم انگیز ملی پوشان" امتیاز دهید

1 کاربر به "شوک بزرگ به تیم ایرانِ قهرمان دنیا! ، واکنش غم انگیز ملی پوشان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک بزرگ به تیم ایرانِ قهرمان دنیا! ، واکنش غم انگیز ملی پوشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید