طرز تهیه خورشت کرفس؛ مو به مو اجرا کنید!

به گزارش ایستگاه بازی، اما واقعا چرا انقدر با خورشت کرفس ناسازگاریم؟ خورشت کرفس خوب و لذیذ نخورده ایم یا فوت و فن درست کردنش را بلد نیستیم؟

طرز تهیه خورشت کرفس؛ مو به مو اجرا کنید!

انتخاب کرفس و نعنا

در مرحله اول باید دقت کنیم کرفسی که انتخاب می کنیم چه سایزی دارد. از انتخاب کرفس های بسیار بلند و کلفت دوری کنید و کرفس های نازک و ترد را انتخاب کنید. سپس بعد از شست وشو آن را در میزان های یکسان برش دهید. سپس نعنا و جعفری و برگ کرفس را خرد کنید و با مقداری روغن همراه با ساقه ها تفت دهید.

نکته مهم: توجه داشته باشید که سبزی های این خورش باید بعد از شستن به طور کامل خشک شوند و بعد آن ها را خرد کنید در غیر این صورت سبزی ها در هنگام طبخ له می شوند.

چه گوشتی انتخاب کنیم؟

ترجیحا از گوشت تکه ای و استخوان دار بهره ببرید. هرچه گوشت تازه تر باشد، خورشت لذیذتر خواهد بود. گوشت را هم با پیاز فراوان تفت دهید تا سفیدرنگ گردد و تا مرحله آخر پخت به گوشت نمک نزنید؛ زیرا در این حالت گوشت پخته نمی گردد.

در ریختن آب صرفه جویی کنید!

از آنجایی که کرفس آب دار است و در مرحله پخت آب پس می دهد، آب زیاد داخل قابلمه نریزید. هرچقد خورشت کرفس، کم آّ ب تر باشد طعم و مزه بهتری خواهد داشت.

نکته مهم: چاشنی خورش کرفس معمولا آبلیمو است اما از آبغوره هم استفاده میگردد. بعلاوه بعضی از لیمو عمانی در خورشت کرفس استفاده می نمایند.

نکته مهم: اگر از زودپز بهره ببرید قطعا خورشت جا افتاده تری خواهید داشت.

نکته مهم: برای جا افتادن و خوشمزه تر شدن خورشت باید حرارت را کم کنید تا خورشت به آرامی بپزد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1723

به "طرز تهیه خورشت کرفس؛ مو به مو اجرا کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت کرفس؛ مو به مو اجرا کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید