جزییات تازه از بازشماری آرای انتخابات آمریکا در ایالت جورجیا

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران : بحران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و در این میان ایالت جورجیا از زمان احتمالی اتمام بازشماری آرای در این ایالت خبر دادند.

جزییات تازه از بازشماری آرای انتخابات آمریکا در ایالت جورجیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، یک مسئول ارشد انتخاباتی جورجیا گفت که بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری تا خاتمه روز چهارشنبه (به وقت محلی) تکمیل می شود.

براد رافنسپرگر وزیر امور داخلی در جورجیا نیز در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت که گمان نمی کند بازشماری آراء هم نتیجه فعلی در این ایالت، یعنی پیروزی بایدن را تغییر دهد.

پیشتر رافنسپرگر گفته بود رهبران حزب جمهوری خواه از جمله لیندسی گراهام برای حذف آرای قانونی در انتخابات، به او فشار آوردند تا دونالد ترامپ برنده انتخابات در این ایالت اعلام شود و بتواند 16 رای الکترال آن را به دست آورد.

علی رغم ارزیابی رسانه های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به خاطر تقلب گسترده در انتخابات، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

در حال حاضر به دستور رافنسپرگر در ایالت جورجیا آرا به صورت دستی در حال بازشماری است. انتظار می رود این فرایند تا 20 نوامبر (30 آبان) آخرین مهلت تایید نتایج انتخابات، به خاتمه برسد.

در خبر جدید دیگری از جورجیا، یک رسانه آمریکایی گزارش داده مقام های این ایالت پس از بازشماری آرای آن متوجه شده اند بیش از 2600 رأی در شهرستان فلوید در این ایالت شمرده نشده است.

پایگاه خبری AJC گزارش داده به حساب آوردن این آرا می توانست اندکی اختلاف دونالد ترامپ با رقیبش جو بایدن در این ایالت را کاهش دهد. طبق برآورد سی ان ان جو بایدن با اختلاف حدود 14000 رأی در این ایالت، ترامپ را شکست داد.

پایگاه AJC گزارش داده به حساب آوردن این 2600 رأی می توانست 800 برگه رأی از اختلاف ترامپ را با بایدن کم کند. 1643 رأی متعلق به ترامپ و 865 رأی متعلق به جو بایدن بوده است.

در همین حین، کمیسیون انتخابات ایالت ویسکانسین گفته ترامپ برای باز شماری بخشی از آرای این ایالت، سه میلیون دلار هزینه کرده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1274

به "جزییات تازه از بازشماری آرای انتخابات آمریکا در ایالت جورجیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تازه از بازشماری آرای انتخابات آمریکا در ایالت جورجیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید