تمدید یک توافق؛ مرز آمریکا، کانادا همچنان بسته می ماند

به گزارش ایستگاه بازی، کانادا و همسایه جنوبی اش یعنی ایالات متحده آمریکا بار دیگر به توافق رسیده اند که مرز مشترک خود را 30 روز دیگر یعنی تا 21 آگوست بسته نگه دارند. نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو تایید این خبر را به گزارشگران اعلام نموده است. علیرغم اینکه سیاستمداران آمریکایی برای بازگشایی مرز مشترک آمریکا-کانادا رایزنی هایی داشته اند اما کانادا برای حفاظت از جان شهروندان خود با کسی شوخی ندارد آن هم در نقطه ای از تاریخ که نگرانی ها در خصوص افزایش موارد ابتلا به کرونا بلای جان کانادایی ها شده است.

تمدید یک توافق؛ مرز آمریکا، کانادا همچنان بسته می ماند

ترودو نگران موارد ابتلا به کرونا در آمریکاست و می ترسد مبادا این ویروس شوم بیشتر از پیش در کانادا جا خوش کند. بنابراین مرز مشترک بین کانادا و ایالات متحده آمریکا به روی تمام افراد به غیر از کسانی که سفر ضروری انجام می دهند بسته خواهد ماند. اما منظور از سفر ضروری چیست و کدام افراد را شامل می گردد؟ مثلا محموله های تجاری به وسیله کامیون ها و قطارها، کارگران شاغل در بخش های حساس و ضروری و نیز کارگران خارجی موقت. علاوه بر این، شهروندان کانادا و دارندگان اقامت دائم این کشور نیز اجازه عبور از این مرز را دارند.

لازم به ذکر است مقامات دولت های استانی کانادا نیز از این اقدام حمایت نموده و مخالفت خود را با بازگشایی مرز مشترک کانادا و آمریکا اعلام نموده اند. برای نمونه Doug Ford نخست وزیر انتاریو که نگران شیوع گسترده کرونا در استان فلوریدای آمریکاست مخالف بازگشایی این مرز است. اما پرزیدنت دانلد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا پیش از این طی فرمان اجرایی ورود دارندگان گرین کارت تازه و نیروی کار موقت به داخل آمریکا را ممنوع اعلام نموده بود. ترامپ بر این باور است که این اقدام به یاری آمریکایی هایی خواهد شتافت که شغل خود را به خاطر شیوع کرونا از دست داده اند.

از سوی دیگر کانادا خود را متعهد به استقبال از نیروی کار خارجی موقت و مهاجران بیشتری نموده است. وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو باور دارد که استقبال بیشتر از مهاجران، بیشتر از اینکه برای اقتصاد کانادا مضر باشد به شکوفایی و رونق آن یاری خواهد نمود. عدم قطعیتی که بر سیاست های مهاجرتی آمریکا سایه انداخته است نیز در هجوم مهاجران از آمریکا به کانادا نقشی کلیدی ایفا نموده است. افرادی که قبلا علاقه مند به مهاجرت به آمریکا بودند حالا بر این باورند که کانادا گزینه بهتری است مخصوصا اینکه راه های مهاجرت به کانادا بیشتر است.

لازم به ذکر است در حال حاضر در آمریکا 3.5 میلیون مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که از این تعداد 130000 نفر تسلیم شده و جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که در کانادا تنها 100 هزار مورد ابتلا به کرونا و 8000 مورد مرگ و میر به ثبت رسیده است. البته عامل جمعیت را هم باید در نظر داشت؛ جمعیت آمریکا بیش از 300 میلیون نفر است اما حتی وقتی این عامل را هم در نظر بگیریم تعداد ابتلا و مرگ و میر در آمریکا بسیار بیشتر از موارد کانادایی است. در واقع نیم درصد جمعیت کانادا به کرونا مبتلا شده اند در حالیکه در آمریکا این رقم یک درصد است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1871

به "تمدید یک توافق؛ مرز آمریکا، کانادا همچنان بسته می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید یک توافق؛ مرز آمریکا، کانادا همچنان بسته می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید