سقوط بورس جهانی در آغاز 2022 ، جایگزین بورس چیست؟

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، سال 2022 برای بازار بورس جهانی شروع سختی داشته است. سقوط ناگهانی بازار بورس جهانی ناشی از افزایش ریسک سرمایه گذاری و تمایل سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در سهام های ایمن تر بود.

سقوط بورس جهانی در آغاز 2022 ، جایگزین بورس چیست؟

صبح دوشنبه شاخص S&P 500 حدود چهار درصد افت داشت که بر خلاف رشد 27 درصدی آن در سال 2021 بود. شاخص Nasdaq 100 نیز حدود هفت درصد کاهش داشت که یک چهارم رشد سال قبل را خنثی کرد. اما رشد انبوه سهام غول های تکنولوژی مانند آلفابت، مایکروسافت و اپل که در سال 2021 به ترتیب 65، 52 و 35 درصد رشد داشتند، ضعف شرکت های کوچکتر را پنهان کرده بودند. اما فرایند رشد این شرکت ها هم در آغاز سال 2022 برعکس شد و هر کدام هشت، هفت و چهار درصد کاهش داشتند.

به نقل از بیزنس اینسایدر، این فرایند کاهشی در پی تغییر سیاست های پولی فدرال رزرو از طریق جروم پاول در پاسخ به شرایط اقتصادی رخ داد. دو هدف اصلی فدرال رزرو رسیدن به کمترین نرخ بیکاری و ثابت نگه داشتن قیمت هاست. پس از اینکه نرخ بیکاری به دلیل شیوع کرونا در آمریکا 15 درصد افزایش یافت، فدرال رزرو تصمیم گرفت نرخ بهره بانکی را کاهش دهد تا تقاضای مشتریان کاهش پیدا نکند. همچنین اوراق قرضه مختلفی را خریداری کرد تا شرکت هایی که نیاز به وام دارند بتوانند آن را دریافت کنند. هر چند که این سیاست ها نرخ بیکاری را به زیر چهار درصد بازگرداند اما تورم آمریکا به حدی رسید که از سال 1982 بی سابقه بود. اکنون تمرکز فدرال رزرو بر مبارزه با تورم است.

جایگزین مناسب برای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

این خبر بدی برای سهام باارزش با رشد بالا و دارایی های ریسک پذیر دیگر مانند ارزهای دیجیتال است که با افزایش نرخ بهره بانکی نوسانات زیادی را تجربه کرده بودند. نرخ های بهره بالا به معنی هزینه بالاتر سرمایه است که توانایی شرکت ها را برای افزایش نقدینگی و توسعه خود مختل کند. از طرفی بازدهی بیشتر اوراق قرضه می تواند جایگزین مناسبی برای سرمایه گذاری در سهام های پرریسک باشد.

اما با وجود نرخ 1/8 درصدی خزانه ده ساله آمریکا هنوز راه طولانی برای تحقق این امر باقیست. برای مثال در سال 2000 بازدهی خزانه 10 ساله به شش درصد رسیده بود و توانست پیشنهاد خوبی برای محافظت از سرمایه باشد.

اما سقوط بازار بورس جهانی به این معنی نیست که سرمایه گذاران مجبور به خروج از بازار هستند. بلکه می تواند دیدگاه بهتری برای سرمایه گذاری به آنان بدهد به ویژه اگر از سقوط هفته اخیر آسیب دیده باشند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1954

به "سقوط بورس جهانی در آغاز 2022 ، جایگزین بورس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط بورس جهانی در آغاز 2022 ، جایگزین بورس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید