اقشار محروم و آسیب پذیر بخوانند ، 3 بسته حمایتی تا سرانجام سال

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از توزیع 3 بسته حمایتی تا انتها سال بین اقشار آسیب پذیر و محروم اطلاع داد و به شرح دیگر اقدامات این نهاد و نهادهای مشابه در این راستا پرداخت.

اقشار محروم و آسیب پذیر بخوانند ، 3 بسته حمایتی تا سرانجام سال

به گزارش ایسنا، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به تهیه بسته حمایتی برای اقشار محروم و آسیب دیده شغلی از کرونا گفت: دستورالعمل جامعی در این خصوص به استان ها تهیه و ابلاغ شده که بر این اساس قرار است سه بسته حمایتی برای اقشار آسیب دیده مانند کارگران روزمزد، دستفروشان و … در نظر گرفته گردد.

وی با اشاره به اینکه تعداد این افراد در مجموع به 7 میلیون نفر می رسد، اضافه کرد: یکی از بسته های حمایتی تا انتها سال و دو بسته دیگر نیز در سال آینده به اقشار آسیب پذیر ارائه می گردد.

  • جمع آوری 323 میلیارد تومان در جشن نیکوکاری

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری امسال نیز گفت: میزان یاری های جمع آوری شده تا دیروز 323 میلیارد تومان برآورد شده که شامل یاری های نقدی و کالایی است.

بختیاری با بیان اینکه این یاری ها در 10 هزار پایگاه و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور با روش های غیرحضوری و حضوری جمع آوری شده است اظهار کرد: میزان نهایی یاری ها به زودی اعلام می گردد. همچنین امسال میزان یاری های خیرین 28 درصد رشد داشته است.

  • اختصاص 30 میلیارد از سوی بنیاد مستضعفان به مددجویان برای پیشگیری از کرونا

بختیاری با بیان اینکه 30 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است ادامه داد: براساس برنامه ریزی های این بودجه برای پیشگیری از ابتلا کرونا با اولویت بیماران صعب العلاج و سالمندان با هماهنگی ستاد اجرایی صرف می گردد.

  • تمدید مهلت دفترچه های درمانی مددجویان تا انتها فروردین/ نیازی به مراجعه حضوری نیست

وی با تاکید بر اینکه مواد ضدعفونی کننده مانند شوینده، الکل و ... نیز در اختیار مددجویان قرار گرفته است، توضیح داد: تمامی مددجویان کمیته امداد از سوی سازمان بیمه سلامت تحت پوشش قرار گرفته اند. دفترچه این مددجویان تا انتها فروردین ماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر وجود ندارد.

  • اقدامات کمیته امداد برای سیل زدگان آذربایجان

رئیس کمیته امداد در ادامه به تشریح اقدامات این نهاد در مورد مددجویان زلزله زده آذربایجان و سیل زدگان جنوب کشور پرداخت و گفت: تا به امروز 15 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان تکمیل و به آنها واگذار شده است. 10 هزار واحد تخریبی نیز در دست ساخت است که تا انتها خرداد سال آینده تحویل داده می گردد.

به گفته بختیاری در امسال 6 هزار میلیارد تسهیلات برای اشتغال مددجویان پرداخت شده است و 168 هزار شغل تا روز گذشته ایجاد شده چرا که موضوع اشتغال از محورهای اصلی کمیته امداد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 834

به "اقشار محروم و آسیب پذیر بخوانند ، 3 بسته حمایتی تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقشار محروم و آسیب پذیر بخوانند ، 3 بسته حمایتی تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید