34 مدل میز آرایش عروس با طراحی مدرن، سنتی و سلطنتی

به گزارش ایستگاه بازی، میز آرایش عروس یکی از اجزای ضروری در دکوراسیون اتاق خواب بحساب می آید که روز به روز هم بر اهمیت آن افزوده می شود. در بسیاری از خانه ها، میز آرایش بعنوان نقطه کانونی یا وسیله ای که درخشش و کلاس خاصی به فضا می دهد مورد استفاده قرار می گیرد. چیزی که انتخاب مدل میز آرایش را سخت می کند پیدا کردن تعادلی مناسب بین کارایی و زیبایی است. میز آرایش جزء مبلمان اتاق حساب شده و باید هنگام کار با آن احساس راحتی و آسودگی کنید. در کنار راحتی، طراحی میز هم باید درخور و مناسب با سایز عناصر اتاق خواب باشد.

34 مدل میز آرایش عروس با طراحی مدرن، سنتی و سلطنتی

البته در طراحی میز آرایش عروس بیشتر بروی زیبایی تاکید می شود تا کارایی ولی با این وجود بازهم همیشه کارایی از فاکتورهای مهم محسوب می شود. در این مطلب به معرفی مدل هایی خواهم پرداخت که هر دو عامل را به بهترین شکل در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. جالب است بدانید که تاریخچه میزهای آرایش به دوران مصر باستان برمیشود، زمانی که میزهای آرایش فقط یک جعبه ساده بهمراه آینه بوده و فراعنه از آنها برای نگهداری رنگ صورت، عطرها و روغن ها استفاده می کردند.

میزهای آرایش ایرانی و اروپایی مثلا ساخت کشورهایی مانند ترکیه، فرانسه یا ایتالیا، اغلب طراحی باشکوه و سلطنتی دارند زیرا در دید آنها میز آرایش سمبلی از ثروت و زندگی شاهانه است. اما نمونه های مدرن مثلا مدل هایی که در کشور آمریکا محبوبیت زیادی دارند، طراحی خیلی ساده و بدور از هر گونه زرق و برق دارند و بیشتر بروی کارایی میز توجه می شود. البته امروزه طرح های تازه سعی می کنند هر دوی این ویژگی ها را با یکدیگر به نحوی عالی ترکیب کرده و در اختیار مصرف کننده قرار دهند. شکل های زیر تعدادی از همین طرح ها را نشان می دهد.

شاید فکر کنید به علت کوچکی فضا مجبور هستید قید استفاده از میز آرایش عروس در اتاق خوابتان را بزنید. اما لازم نیست نگران شوید، چرا که راهکارهای زیادی پیش روی شماست. یکی از این راهکارها که اجرای ساده ای هم دارد استفاده از میزهای باریک و کم جا است. چنین میزهایی برای اتاق هایی کوچک و همینطور فضاهای روشن بسیار مناسب اتد. وقتی چنین میزهایی را انتخاب می کنید باید آینه خود را هم به دیوار نصب کنید تا فضای کافی بروی میز برای قرار دادن لوازم وجود داشته باشد. قرار دادن یک لامپ زمینی یا همان آباژوری زمینی شیک کنار میز آرایش تصویر این منطقه را خیلی شیک تر نشان می دهد.

قبل از انتخاب میز آرایش عروس بهتر است ابتدا به نیازهای خودتان فکر کنید. اگر عادت دارید لوازم زیادی را درون میز نگهدارید باید سراغ میزهایی با کشوهای بزرگ و جادار بروید. البته در کنار کشوهای بزرگ معمولا بیشتر میزهای آرایش کشویی کوچک با طراحی متفاوت (مثلا نواری از چرم در حاشیه کشو) دارند که برای قرار گیری جواهرآلات و زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرند، محل قرار گیری این کشو هم بیشتر در وسط میز است. البته برای طلا و جواهرت می توانید از جعبه جواهرات جداگانه که کنار میز قرار می گیرند هم استفاده کنید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

آینه بخش خیلی مهمی از میز آرایش عروس است. هر چه آینه انتخاب بزرگتر باشد، نور بیشتری به اطراف پخش می شود و به همین علت اتاق جادارتر و دلبازتر دیده می شود. بعلاوه آینه بزرگ کارایی بیشتری هم دارد. برای زیبایی بیشتر، بعضی آینه ها نوعی سیستم روشنایی پس زمینه دارند که دقیقا مانند نور مخفی عمل می کند. نواری ال ایی دی پشت آینه کشیده می شود که حتی در بعضی نمونه ها رنگ ها هم با کنترلر تعویض می شوند. با این حرکت هم آینه خیلی زیبا دیده می شود و هم اینکه فضا حسی رمانتیک تر به خود می گیرد.

حقیقتی وجود دارد که همه ما می دانیم اما چندان توجهی به آن نمی کنیم. وقتی از میز آرایش عروس صحبت می کنیم، فقط خانوم ها نیستند که از آن استفاده می کنند. مردها هم تقریبا به همان مقدار یا اندکی کمتر از میز آرایش استفاده می کنند. بنابراین قبل خرید به این نکته هم توجه داشته باشید تا جای کافی برای لوازم هر دو فرد باشد. بعلاوه آقایان معمولا ایستاده به سر و وضع خود می رسند و به همین علت به آینه ای بزرگتر نیاز دارند. در چنین حالتی شاید خرید میزهایی با آینه قابل تنظیم بهترین گزینه باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1721

به "34 مدل میز آرایش عروس با طراحی مدرن، سنتی و سلطنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "34 مدل میز آرایش عروس با طراحی مدرن، سنتی و سلطنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید