23درصد از کل آگهی ها، برای فروش وسایل خانه بوده اند

به گزارش ایستگاه بازی، کاربران دیوار در سال 99 حدود 130میلیون آگهی منتشر کردند که از این رقم حدود یک پنجم آن مربوط به خانه بوده. بخشی که لوازم خانگی، تزئینات و وسایل آشپزخانه و ... در آن قرار دارند و اینطور که پیداست سال 99 خیلی از آنها دل صاحبش را زده اند. چراکه تا سال های قبل بخش مربوط به خانه بعد از املاک و خودرو، سهم حدود 16 درصدی از کل آگهی ها داشت اما در گزارش سال جاری شرایط فرق نموده و آگهی های مربوط به خانه با سهم 23درصدی صدرنشین شده اند. املاک با سهم 17درصدی در رتبه دوم و وسایل نقلیه با سهم 13درصدی در رتبه سوم قرار گرفته اند. بخش آگهی های مربوط به خانه گزارش سال دیوار نکته های جالبی دارد که با هم چند مورد آن را مرور می کنیم.

23درصد از کل آگهی ها، برای فروش وسایل خانه بوده اند

1- سهم 23درصدی آگهی های مربوط به خانه از کل آگهی های منتشر شده در سال 99 نشان می دهد تعداد آگهی های این بخش به حدود 30میلیون آگهی می رسد. دیوار گفته تعداد کسانی که در این بخش آگهی گذاشته اند حدود شش میلیون و 560هزار نفر بوده که نشان می دهد هر نفر به طور میانه پنج وسیله را در این بخش به فروش گذاشته است.

2- خدا روزی را نرساند که بخواهید فرش زیر پایتان را بفروشید. در بین کلیدواژه های پر جستجو در اپلیکیشن دیوار، دو مورد در بخش مربوط به خانه جای می گیرند. در سال 99 حدود دو میلیون و 900هزار مرتبه کلیدواژه مبل جستجو شده که این رقم تقریبا چهار برابر اندازه جستجوی یک سالِ واژه مبل در گوگل است. فرش یکی دیگر از واژه های پر جستجو در دیوار به شمار میرود و در سال 99 حدود یک میلیون و 365نفر سراغش را در دیوار گرفته اند.

3- اگر وسایل آشپزخانه دلتان را زده می توانید مثل شهروندان خوی در آذربایجان غربی رفتار کنید که در سال 99 بیشترین آمار رشد انتشار آگهی های فروش وسایل آشپزخانه را به خود اختصاص داده اند. گزارش سال دیوار نشان می دهد در این شهر تعداد آگهی های فروش وسایل آشپزخانه تقریبا هشت برابر شده است.

4- هیچ چیز دور انداختنی نیست. با اینکه هر وسیله عمر مخصوص خودش را دارد، اما همچنان می توان حتی قدیمی ترین وسایل خانه را در دیوار فروخت. به خصوص که دیوار عمر محصولات مربوط به خانه را بیشتر نموده. حالا دیگر چه دلیلی دارد الکی سطح زباله را از اینی که هست پرتر کنیم؟ چه بهتر که با فروش آنها کمکی به محیط زیست نموده باشیم و پولی هم به جیب بزنیم.

5- موقع خرید وسایل آشپزی و غذاخوری حسابی حواستان را جمع کنید. چرا که تجربه نشان داده این وسایل بیشتر از همه ممکن است دلتان را بزنند و خیلی سریع بخواهید آنها را به دیگران بفروشید. گزارش سال دیوار نشان می دهد 92درصد از وسایل آشپزی و غذاخوری که در دیوار به فروش گذاشته شده اند، نو یا نهایتا در حد نو بوده اند. موضوعی که نشان می دهد صاحبشان بدون اینکه استفاده چندانی از آنها کند، تصمیم به فروششان گرفته اند. بعلاوه 43درصد کل آگهی های زیردسته وسایل آشپزخانه مربوط به وسایل آشپزی و غذاخوری است.

6- 18میلیون و 800هزار آگهی وسایل و تزئینات خانه در سال 99 منتشر شده که سهم تهرانی ها از این رقم 29درصد بوده. علاوه بر اینکه تعداد فروشنده ها بالاست، خریدارها هم چندان کم تعداد نیستند. گزارش سال دیوار نشان می دهد به طور میانه 210 نفر روی هر آگهی فروش وسایل و تزئینات کلیک نموده اند.

7- آدرس میدان امام حسین را لازم نیست بپرسید؛ وسایل و تزئینات خانه حالا به محل دیگری کوچ نموده اند و اینطور که پیداست حالا شهرک ولیعصر در منطقه 18 تهران به بورس وسایل و تزئینات خانه تبدیل شده است و با اختلاف بیشترین تعداد آگهی این بخش را به خود اختصاص داده. طوری که فاصله اش با یافت آباد به اسم دومین محله پر آگهی به 2.3 برابر می رسد. مبل و جایگاه، فرش و گلیم و تخت خواب بیشترین سهم را از آگهی های وسایل و تزئینات خانه دارند.

8- اهالی کوهدشت در استان لرستان ترجیح می دهند برای خرید وسایل و تزئینات خانه به دیوار تکیه نمایند. بیشترین نسبت خریدارها به فروشنده های این بخش در شهر کوهدشت مشاهده شده. چرا که هر آگهی فروش وسایل و تزئینات آشپزخانه در این شهر استان لرستان به طور میانه 371 بازدید داشته است. این اندازه دو برابر تعداد میانه بازدید هر آگهی در تهران است.

9- احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از تماشا قیمت ها در فروشگاه لوازم خانگی، با یک خداحافظی ساده ترجیح داده اید سراغ وسایل دست دوم بروید. شاید همین موضوع باعث شده ارزش معاملات لوازم خانگی اپلیکیشن دیوار در سال 99 در شهر تهران 3.2 برابر بیشتر گردد و در مجموع، در سراسر کشور به بیش از شش هزار و 400میلیارد تومان برسد!

10- اگر می خواهید ماشین ظرفشویی خریداری کنید، احتمالا بیشتر از بقیه لوازم خانگی بتوانید روی اپلیکیشن دیوار حساب باز کنید. چرا که گزارش سال 99 نشان می دهد حدود 85درصد از آگهی های فروش ماشین ظرفشویی نو یا نهایتا در حد نو بوده. این نسبت برای اجاق گاز و مایکروویو 72درصد، لباسشویی 60درصد و یخچال فریزر 53درصد بوده است.

شما می توانید گزارش کامل دیوار در سال 1399 را اینجا بخوانید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1712

به "23درصد از کل آگهی ها، برای فروش وسایل خانه بوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23درصد از کل آگهی ها، برای فروش وسایل خانه بوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید