آشنایی با هزینه های سفر به مشهد

به گزارش ایستگاه بازی، آشنایی با هزینه سفر به مشهد

هزینه سفر به مشهد : مشهد یکی از شهرهای بزرگ و مذهبی ایران است که مرقد مطهر امام رضا (ع) در این شهر قرار گرفته است که از همه جا برای زیارت این امام به مشهد سفر می نمایند که سالانه چند میلیون توریست به این شهر زیبا سفر می نمایند.

آشنایی با هزینه های سفر به مشهد

البته مشهد به جز مذهبی بودنش دارای مکان های سرگرمیی و جهانگردی زیادی است هم چینین مشهد دارای مرقدشخصیت های بزرگی مانند فردوسی است از جمله مکان های دیدنی مشهد می توان به : آرامگاه نادرشاه، آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه فردوسی، ایستگاه راه آهن، گنبد خشتی، گنبد هارونیه و مدرسه عباسقلیخان اشاره نمود پس با ما همراه شوید تا بیشتر با این شهر دیدنی و شگفت انگیز آشنا شوید تا یک سفر مجذوب نماینده و دیدنی داشته باشید.

شما هم از آن دست کسانی هستید که وقتی نام مشهد به گوشتان می خورد اشک در چشمتان حلقه می زند و دلتان صحن های آرامش بخش حرم امام رضا را می خواهد؟ یا از خوشمزه گردی در میان رستوران های مشهد خاطره ای خوش برای شما به جای مانده و دوست دارید در کنار زیارتتان، قدری هم سرگرمیات آبی را در این گرمای تابستان تجربه کنید؟

+ آشنایی با رستوران های مشهد

روش های سفر به مشهد

برای سفر به مشهد راه های بسیار زیادی وجود دارد، می توانید برای رفتن به این شهر زیارتی و البته سرگرمیی تورها را انتخاب کنید و پیدا کردن محل اقامت و وسیله رفت و آمد را به آن ها بسپارید و یا به راحتی همه چیز را خودتان مدیریت کنید و برنامه سفر بچینید. در این جا علاوه بر نشان دادن راه های سفر به مشهد، هزینه حدودی هر یک را گفته ایم.

البته خوب است بدانید که این راه ها از تمامی شهرهای ایران امکان پذیر است اما از آن جا که ذکر تمامی هزینه ها از مقاصد مختلف غیر ممکن است، به غیر از تهران، تعدادی از شهرها را به عنوان نمونه آورده ایم و برای سایر شهرها طیفی حداقلی و حداکثری ارائه داده ایم.

راه های مختلف سفر به مشهد عبارت اند از:

1- تورهای مشهد

2- سفر شخصی: 1) هواپیما

2) قطار

3) اتوبوس

4) ماشین شخصی

1- تورهای مشهد

پیش از هر چیز، انتخاب تور مسافرتی مناسب اهمیت زیادی دارد، برای آشنایی با چگونگی انتخاب تور مناسب بخوانید:

راهنمای انتخاب تور مسافرتی خوب و مطمئن

معمولا تورهای مشهد از شهر تهران، به مدت 2 شب و 3 روز و گاهی به مدت 3 شب و دو روز برگزار می شوند. اغلب تورها به صورت هوایی برگزار می شوند و بعضی نیز به صورت زمینی با قطار جهت را طی می نمایند. در این جا هزینه معمول ترین تور مشهد یعنی 2 شب و 3 روز را ذکر نموده ایم.

جهت هوایی: خوب است بدانید که هزینه تورها بسته به آژانس مسافرتی، آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور، متفاوت خواهند بود.

طیف هزینه ها برای 2 شب و 3 روز : 240 هزار تومان تا 740 هزار تومان

جهت زمینی: جهت زمینی تورها اغلب با قطار طی می گردد و هزینه های بسته به آژانس مسافرتی، نوع کابین قطار، کلاس هتل، نوع اتاق مورد نظر و البته زمان خرید تور، متفاوت خواهند بود.

طیف هزینه ها برای 2 شب و 3 روز : 170 هزار تومان تا 560 هزار تومان

2- سفر شخصی

از مزایای سفر شخصی آن است که به راحتی و متناسب با شرایط خود برنامه سفر را تنظیم می کنید و آزادی عمل بسیاری در انتخاب وسیله رفت و برگشت و محل اقامت خود خواهید داشت. مخصوصا این آزادی عمل وقتی به چشم می آید که در پی صرفه جویی و کم کردن هزینه ها باشید و یا در پی سفری بسیار لوکس و مجلل هستید.

1- هواپیما

در زیر طیف هزینه بعضی از پروازها به مقصد مشهد آورده شده اند و در خاتمه نیز به طور کلی طیف هزینه تمامی پروازها از سایر شهرها نیز گفته شده است.

تمامی هزینه ها برای جهت یک طرفه می باشند.

بلیط هواپیما تهران به مشهد : 68 هزار تا 250 هزار تومان

بلیت هواپیما اصفهان - مشهد: 74 هزار تا 260 هزار تومان

بلیت هواپیما اهواز - مشهد: 94 هزار تا 330 هزار تومان

بلیت هواپیما تبریز - مشهد: 160 هزار تا 340 هزار تومان

بلیت هواپیما شیراز - مشهد: 83 هزار تا 290 هزار تومان

بلیت هواپیما کیش - مشهد: 100 هزار تا 350 هزار تومان

++ طیف بلیت هواپیما از سایر شهرها به مشهد: 50 هزار تا 370 هزار تومان

2- قطار

در زیر طیف هزینه بعضی از قطارها به مقصد مشهد آورده شده اند و به طور کلی طیف باقی قطارها از شهرهای مختلف نیز گفته شده است.

تمامی هزینه ها برای جهت یک طرفه می باشند.

بلیت قطار تهران - مشهد: 43 هزار تا 140 هزار تومان

بلیت قطار اصفهان - مشهد: حدود 90 هزار تومان

بلیت قطار اهواز - مشهد: حدود 90 هزار تا 130 هزار تومان

بلیت قطار تبریز - مشهد: حدود 70 هزار تا 110 هزار تومان

بلیت قطار شیراز - مشهد: حدود 100 هزار تومان

++ طیف بلیت قطار از سایر شهرها به مشهد: 14 هزار تا 100 هزار تومان

3- اتوبوس

مقرون به صرفه ترین راه برای دسترسی به شهر مشهد، اتوبوس ها هستند که از اغلب شهرهای ایران امکان پذیر می باشند. در اینجا طیف بلیت های یک طرفه گفته شده اند.

بلیت اتوبوس تهران - مشهد: حدود 36 هزار تا 68 هزار تومان

بلیت اتوبوس اصفهان - مشهد: حدود 51 هزار ا 78 هزار تومان

بلیت اتوبوس شیراز - مشهد: حدود 47 هزار تا 95 هزار تومان

بلیت اتوبوس تبریز - مشهد: حدود 60 هزار تا 93 هزار تومان

بلیت اتوبوس رشت - مشهد: حدود 52 هزار تا 92 هزار تومان

++ طیف بلیت قطار از سایر شهرها به مشهد: 20 هزار تا 120 هزار تومان

4- ماشین شخصی

یکی از پرکاربردترین وسایل حمل و نقل سفر بین شهری، ماشین های شخصی هستند. همان طور که می دانید هزینه عمده این نوع سفر، هزینه بنزین می باشد.

هزینه ها در طول سفر به مشهد

در طول سفر به مشهد هزینه های متفاوتی پیش روی شماست که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. دانستن میانه قیمت این موارد در طی سفر کارآمد خواهد بود. کارناوال برای هدایت بهتر شما در هنگام سفر به مشهد، به صورت جزئی درباره هزینه های زیر به شما اطلاعات می دهد.

+ خوب است بدانید تمامی این هزینه ها به صورت جداگانه و تک تک آنالیز شده و به روز هستند و در آینده و در فواصلی معین نسبت به بروز رسانی شان اقدام خواهد شد.

1- هزینه های حمل و نقل در مشهد

2- هزینه های اقامت در مشهد

3- هزینه های سرگرمی در مشهد

4- هزینه های سوغاتی در مشهد

+ جاذبه های توریستی مشهد

+ جاهای دیدنی مشهد

1- هزینه های حمل و نقل درون شهری مشهد

برای رفت و آمد در کلان شهر مشهد، گزینه های حمل و نقل متفاوت و البته کارآمدی پیش روی شما واقع شده است، به گونه ای که از از هر نقطه شهر مشهد وسایل حمل ونقل به گونه ای تنظیم شده اند که به راحتی می توانید خود را به حرم امام رضا (ع) یا دیگر نقاط شناخته شهر برسانید. از جمله وسایل پرکاربرد شهر مشهد مترو، اتوبوس های شهری، اتوبوس های تندرو و تاکسی ها هستند.

بلیت الکترونیک، من کارت: برای پرداخت هزینه وسایلی چون اتوبوس ها و مترو باید از بلیت الکترونیک شهر مشهد بهره ببرید. این بلیت های اعتباری با نام من کارت شناخته می شوند و شما می توانید آن ها را از تمام باجه های فروش من کارت در ایستگاه های مترو و اغلب ایستگاه های اتوبوس بخرید. هزینه هر من کارت 5 هزار تومان است و باید بدانید بر خلاف گذشته دیگر هنگام خرید، این بلیت ها اعتبار اولیه ندارند. من کارت خود را می توانید از 1000 تا 50 هزار تومان شارژ کنید.

مترو: در حال حاضر مترو شهر مشهد دو خط فعال دارد که خط 1 آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می نماید و با استفاده از آن می توانید خود را از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا برسانید و یا تا خاتمهی غربی شهر و پارک جنگلی وکیل آباد و سه راهی طرقبه و شاندیز بروید. فواصل حرکت قطارها در خط 1 بسیار مناسب بوده و در ساعات اوج شلوغی این فواصل زمانی کم تر هم می شوند.

خط دیگر مترو، خط 2 می باشد که به تازگی افتتاح شده و بخش شمالی شهر را به بخش جنوبی مرتبط می نماید. این خط از بلوار طبرسی شروع شده و از ایستگاه هایی مانند راه آهن، میدان شهدا و خیابان کوهسنگی می گذرد و در ایستگاه کاوه تمام می گردد. در حال حاضر هر 30 دقیقه یک قطار در این خط جا به جا می گردد.

ساعات کار مترو مشهد از 6 صبح تا 22:30 شب می باشد و هزینه سفر در هر جهت 550 تومان می باشد.

اتوبوس ها: انواعی از اتوبوس ها در مشهد فعالیت می نمایند که با استفاده از آن ها می توانید بین تمام جاذبه های جهانگردی شهر، با هزینه ای بسیار مناسب جا به جا شوید. در مجموع 3 نوع اتوبوس در مشهد وجود دارد که عبارت اند از: اتوبوس های BRT، اتوبوس های تندرو و اتوبوس های درون شهری. هم اکنون 5 خط اتوبوس BRT در شهر به چشم می خورد که سفید رنگ بوده و در خطوط ویژه حرکت می نمایند و برای رفت و آمد جهانگردان و زائران در شهر بسیار پرکاربرد می باشد.

هزینه اتوبوس ها بسته به نوع بین 350 تا 500 تومان می باشند.

بعلاوه توصیه می کنیم برای جا به جایی بهتر در این شهر وسیع، از نقشه جهتیابی مشهد بهره ببرید.

تاکسی: مانند هر جای دیگر، راحت ترین راه و البته گران ترین راه برای حمل و نقل درون شهری تاکسی ها هستند. هزینه تاکسی های خطی برای هر جهت بین 700 تا 1000 تومان می باشد و برای اغلب جهتهای سر راست و استفاده از تاکسی های گذری، هزینه 500 تا 1000 تومانی در پیش روی شماست. علاوه بر این ها، در مقابل تمام جاذبه های اصلی همچون حرم امام رضا (ع)، ترمینال و فرودگاه، مراکز خرید معروف، پارک های آبی و … تاکسی های مخصوص را می بینید که البته نرخ بیش تری برای جابه جایی شما دارند.

راه دیگر استفاده از تاکسی های تلفنی است. برای این منظور به راحتی می توانید با شماره های 1829 یا 133 تماس بگیرید و در عرض چند دقیقه تاکسی های زرد یا سبز رنگ به سراغ شما خواهند آمد. نرخ این تاکسی ها در مقایسه با دیگر تاکسی های دربستی منصفانه تر است.

آخرین راه برای گرفتن تاکسی، استفاده از تاکسی های آنلاین است که به تازگی در مشهد هم راه اندازی شده اند.

++ در نهایت می توان هزینه ها را به صورت زیر خلاصه کرد:

من کارت: 5 هزار تومان

اتوبوس: 350 تا 500 تومان

مترو: 550 تومان

تاکسی: از 700 تومان به بالا

2- هزینه های اقامت در مشهد

برای اقامت در شهر مشهد گزینه های فوق العاده متنوعی وجود دارد که بسته به شرایط خود می توانید از مقرون به صرفه ترین یا گران ترین شان را انتخاب کنید.

چگونه هتل در مشهد رزرو کنیم :

1- اقامت در نزدیکی حرم مطهر امام رضا

اگر بخواهید در نزدیکی حرم مطهر اسکان داشته باشید گزینه های هتل، هتل آپارتمان، خانه، اتاق و حسینیه را پیش روی خود دارید.

طیفی از از هتل های پنج، چهار و سه ستاره در اطراف حرم وجود دارد که اغلب در سمت خیابان امام رضا هستند. چند هتل نیز در سمت خیابان شیرازی وجود دارد. علاوه بر هتل، هتل آپارتمان ها نیز گزینه مناسبی برای اقامت اند که در درجات کیفی متفاوت و فواصل خیلی نزدیک و نزدیک در اطراف حرم قرار گرفته اند. بعلاوه بسیاری از مردم خانه و یا اتاق خود را به اجاره می دهند که برای اقامت چند روزه نیز می توانید بهره ببرید. علاوه بر همه این ها حسینیه های بسیاری در اطراف حرم وجود دارد که هر کدام مختص به شهر و دیاری هستند و امکانات و هزینه مناسبی دارند. بعضی از حسینیه ها نیز به رایگان شرایط اسکان را برای شما فراهم می آورند.

بنابراین اقامت در نزدیکی حرم به چند شکل ممکن است:

هتل ها، هتل آپارتمان ها، سوئیت ها: طیفی در حدود شبی 100 هزار تا 2 میلیون تومان دارند

حسینیه ها و مسافرخانه ها: 30 هزار تا 100 هزار تومان

2- اقامت در سایر بخش های شهر مشهد

درست است که بسیاری از برترین هتلهای مشهد در خیابان امام رضا و در نزدیکی حرم قرار دارند، اما تعدادی از هتل های 4 و 5 ستاره خوب شهر نیز در سایر نقاط مانند محله احمد آباد (منطقه مرفه شهر)، بلوار جانباز و بلوار وکیل آباد واقع شده است. این منطقه ها گر چه با حرم امام رضا (ع) فاصله دارند اما دسترسی مناسبی به سایر نقاط و جاذبه های جهانگردی مشهد دارند. علاوه بر آن هتل ها اغلب سرویس رفت و برگشت به حرم را ارائه می دهند.

به جز هتل می توانید خانه و یا اتاق را در دیگر محله ها اجاره کنید که قطعا قیمت پایین تری دارند، ولی اگر با ماشین به مشهد نرفته اید، می توانید برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید که طبیعتا باید زمان بیش تری را در راه صرف کنید و یا آن که هزینه بیش تری بابت تاکسی و آژانس بپردازید.

متأسفانه یا خوشبختانه نمی توانید برای اسکان روی پارک های سطح شهر حساب کنید، چرا که چادر زدن در هر پارکی ممنوع است و با شما برخورد خواهد شد.

3- اقامت رایگان

از آنجا که سالانه بسیاری با ماشین و به قصد زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر می نمایند، طبیعی است که چادر زدن در سطح پارک های شهر ممنوع باشد. از طرفی برای استقبال از زائران و مسافران شهر، چند پارک جنگلی وسیع در شهر مشهد احداث شده است که به رایگان می توانید در آن اسکان بگزینید. از این جمله می توان به کمپ های طرق یا غدیر در نزدیکی پلیس راه مشهد و کمپ باباقدرت در بلوار فرودگاه مشهد اشاره نمود.

کمپ غدیر (طرق): دز نزدیکی پلیس راه مشهد

کمپ بابا قدرت: بلوار فرودگاه مشهد

اگر از آن دست ارادتمندان امام هشتم شیعیانید که به قصد سفری یک یا دو روزه به مشهد می آیید و وسایل چندانی هم ندارید و تنها جای خوابی برای شما کافیست، می توانید روی خوابگاه های حرم امام رضا (ع) حساب کنید. در حرم مطهر امام هشتم، از سوی مدیریت این مجموعه مکان هایی در نظر گرفته شده اند که برای استراحت و خواب زائرین می باشد. می توانید بدون محدودیت در این مکان ها استراحت کنید و نیازی به پرداخت هزینه هم نخواهید داشت.

3- هزینه های خورد و خوراک در مشهد

در مدت اقامتتان در مشهد می توانید غذاهای خود را در رستوران ها صرف کنید و یا خود به تهیه غذا بپردازید. در این جا طیف حدودی هر یک ذکر شده است:

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر مشهد پیش روی شماست. در زیر میانه هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های مقرون به صرفه قیمت: حدود 9 هزار تا 15 هزار تومان

صرف یک وعده کامل در یک رستوران میانه و برای دو نفر : حدود 20 هزار تا 70 هزار تومان

صرف غذا در رستورانی لوکس: حدود 18 تا 315 هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای: حدود 15 هزار تا 30 هزار تومان

خوراکی های لازم:

نان (1 عدد): حدود 500 تومان

شیر (1 لیتر): حدود 1500 تومان

برنج سفید (کیلویی): حدود 10 هزار تومان

جوجه بی استخوان (1 کیلو): حدود 8 هزار تومان

گوشت قرمز (1 کیلو): حدود 35 هزار تومان

تخم مرغ 12 عددی : حدود 4700 تومان

سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: حدود 2700 تومان

پیاز: حدود 1800 تومان

سیب زمینی: حدود 1700 تومان

فلفل دلمه سبز: حدود 3700 تومان

خیار: حدود 1700 تومان

بادمجان: حدود 1400 تومان

4- هزینه های سرگرمی در مشهد

گرچه همگی مشهد را به عنوان شهری زیارتی می شناسند، اما در کنار زیارت، فعالیت ها و سرگرمی های بسیاری در این شهر وجود دارند که برای خوش گذرانی می توانید روی آن ها حساب کنید. در این جا به تعدادی از سرگرمیات پرطرفدار شهر مشهد و هزینه های آن ها اشاره نموده ایم.

1) پارک های آبی مشهد: 20 هزار تا 46 هزار تومان

2) شهربازی پارک ملت: 4 هزار تا 80 هزار تومان

3) مجموعه سرگرمیی چالیدره: از هزار تومان به بالا

4) باغ موزه نادری: 2500 تومان

5) آرامگاه فردوسی: 3000 تومان

6) موزه مرکزی آستان قدس رضوی: 1000 تومان، موزه مردم شناسی: 500 تومان

5- هزینه های سوغاتی شهر مشهد

از جمله سوغات شهر مشهد می توان به زعفران اعلاء، زرشک، نبات زعفرانی، شوری مشهدی و … اشاره نمود. این که هر کدام از این اقلام را از کجا تهیه کنید، در هزینه و کیفیت محصول تأثیر دارد. سعی کنید به نمایندگی ها و یا فروشگاه های معتبر بروید تا سوغات مشهد را با برترین کیفیتش به خانه ببرید. در این جا طیفی از هزینه سوغات شهر مشهد را آورده ایم:

1) زعفران: بسته به برند و وزن زعفران: از 4 هزار تومان به بالا

2) زرشک: هر کیلو: بین 20 هزار تا 25 هزار تومان

3) شوری مشهدی: هر 1 کیلو در حدود 4 تا 6 هزار تومان

4) نبات: بسته به وزن و تعداد: از 4 هزار تومان به بالا

امنیت در طی سفر به مشهد

خوشبختانه مشهد برخلاف اغلب شهرهای جهانگرد پذیر در جهان، از امنیتی بی نظیر برخوردار است. با وجودی که سالانه میلیون ها زائر و جهانگرد پا به مشهد مقدس می گذارند، باز هم امنیت قابل توجهی را در این شهر خواهید دید. به طور مثال در نیمه شب های مشهد هم به راحتی و با امنیتی بالا می توانید در خیابان های اطراف حرم پیاده روی کنید و نگران چیزی هم نباشید. به طوری که اگر در 3 نیمه شب هم در خیابان امام رضا پیاده روی کنید، احساس می کنید هنوز ساعت 10 شب است. علاوه بر این که ویژگی های زیارتی و سرگرمیی شهر مشهد باعث شده تا در اغلب ساعات روز، فروشگاه ها و مراکز معروف باز باشند و محدودیتی در ساعت استفاده از آن ها نداشته باشید. البته این را هم در نظر بگیرید که در منطقه ها پایین تر شهر، قدری از امنیت کاسته می گردد و هر چه از حرم فاصله بگیرید و محل اقامت شما در دیگر بخش های شهر باشد، اندازه امنیت را نیز همچون اطراف حرم نخواهید دید.

شرایط آب و هوایی شهر مشهد

شهر مشهد به علت موقعیت جغرافیایی اش، دارای آب و هوای نیمه بیابانی است بنابراین در این منطقه آب و هوایی مشابه بیابان ها را خواهید دید و بنابراین تفاوت دمای روز و شب نسبتا بالاست. در تابستان ها، آب و هوایی گرم و خشک و در زمستان ها نیز آب و هوایی سرد و خشک را شاهد خواهید بود.

بهار: روزهای نخستین فصل بهار و ایام نوروز، شاهد دمای پایین و آب و هوایی نسبتا سرد خواهید بود. البته در شب ها دما کاهش بیش تری پیدا نموده و بنابراین داشتن لباس های گرم برای سفر در ایام نوروز توصیه می گردد. در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه، دمای هوای معتدل تری را در مشهد خواهید دید و داشتن لباس های خنک برای سفر مناسب خواهد بود. خرداد ماه قدری هوای مشهد گرم تر می گردد و می توانید روی لباس های تابستانه خود حساب کنید.

تابستان: همان طور که انتظار می رود، روزهای تابستانی گرم در مشهد منتظر شما هستند و داشتن لباس های نازک و تابستانه، کرم ضدآفتاب و کلاه و … برای سفر به شما توصیه می گردد. البته اگر اقامتگاه شما جایی در میان درختان و فضایی جنگلی مانند کمپ های طرق و بابا قدرت است، داشتن لباس گرم و پتو را از قلم نیندازید. چرا که همان طور که اشاره شد، تفاوت دمای شب و روز مشهد زیاد است و شب ها دما به طرز قابل توجهی کم می گردد.

پاییز: روزهای پاییزی دمای هوا مشهد کاهش می یابد و می توانید انتظار آب و هوایی خنک و دلپذیر را داشته باشید. بارش های گاه و بیگاه در این میان دوست داشتنی هستند. البته باز هم تفاوت دمای شب و روز را در نظر داشته باشید و لباس های پاییزه خود را در خانه جا نگذارید.

زمستان: زمستان های مشهد، آب و هوایی سرد و خشک دارد و اگر قصد سفر به مشهد را دارید، باید برای هر نوع شرایط آب و هوایی آماده باشید. گاهی روزها به قدری گرم هستند که به لباس های خنک تری نیاز دارید و شاید لحظاتی زمان را با پاییز اشتباه بگیرید. از طرفی، اصلا نباید شب های زمستانی مشهد را دست کم بگیرید و تا می توانید لباس گرم کافی همراه خود داشته باشید.

با هم سفری کردیم به مشهد و دیدیم هزینه های سفر به این شهر زیبا و وسیع چگونه است.

خواندن این مقاله آموزشی برای تصمیم گیری شما در سفر شهر مشهد موثر بود؟

تجربه های شما از سفر به شهر مشهد و هزینه های آن به چه شکل بود؟

کارناوال مشتاقانه از خواندن تجربیات سفر شما استقبال می نماید.

دیدگاه ها، خاطرات و عکس های خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید این بار مقاله هزینه سفر به چه شهر یا کشوری را برای شما تدارک ببینیم.

امیدواریم در این مقاله (هزینه سفر به مشهد) مورد پسند شما کاربران قرار گرفته باشد

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2082

به "آشنایی با هزینه های سفر به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هزینه های سفر به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید