صفر تا صد اسباب کشی با نوبار

به گزارش ایستگاه بازی، در این ایام، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام تیم ها با ماسک و دستکش در محل اسباب کشی حاضر می شوند و قبل از آغاز عملیات، داخل کابین کامیون توسط دستگاه ضدعفونی می گردد، بعد از اسباب کشی نیز تمام وسایل مشتری ها در منزل جدید مجددا ضد عفونی می گردد.

صفر تا صد اسباب کشی با نوبار

پرهام قبادی، مدیرعامل شرکت ایده پردازان نوین نوبار، متولد سال 66 است و فوق لیسانس معماری دارد. در سال 97 فعالیت خود را در این شرکت، تحت عنوان برند نوبار، آغاز نموده است. در گفتگویی که هفته نامه شنبه با مدیرعامل این استارتاپ داشته است، از شکل گیری ایده این کسب وکار گرفته تا فرایند اجرایی و فعالیت های کنونی آن، برشمرده می شوند.

ایده اپلیکشین نوبار چطور شکل گرفت؟

ایده نوبار در سال 96 و بعد از تجربه بدی که در زمینه اسباب کشی داشتیم، شکل گرفت. ماجرا از این قرار بود که با یکی از کارگران برای دادن انعام چالشی پیش آمد و آن کارگر نیز جارو برقی را که دستش بود، به زمین انداخت؛ زمانی هم که برای پیگیری به اتحادیه مراجعه کردم، متوجه شدم اصلا مجوز نداشتند و نتوانستم هیچ گونه پیگیری انجام بدهم و از همان جا بود که ایده نوبار در سر من شکل گرفت. با توجه به اینکه هیچ گونه ذهنیتی راجع به استارتاپ و کار دیجیتال نداشتم، کار خیلی به کندی پیش می فت، تا جایی که حتی نمیدانستم برای استخدام برنامه نویس باید به کجا آگهی بدهم، در همشهری آگهی می دادم و هیچ فیدبکی نمی گرفتم؛ اما حسن اتفاقی که برای من پیش آمد این بود که در آن دوران خیلی اتفاقی با آقای صادقیان، مدیر عامل نت برگ، آشنا شدم و به طور کلی با اکوسیستم استارتاپی آشنایی پیدا کردم و پیروز شدم، هر چند با سختی، تیم اولیه نوبار را شکل بدهم.

نوبار در چه سالی راه اندازی شد؟

ایده اولیه نوبار در سال 96 شکل گرفت و در تیر ماه سال 97 بعد، بعد از حدود 6 ماه کار تحقیقاتی، محصول اولیه نوبار روانه بازار شد. برای اینکه بدانم مردم چه دغدغه هایی در زمینه اسباب کشی دارند، از چند نفر دانشجو یاری گرفتم و یک سری پرسشنامه را که قبلا طراحی نموده بودم، به آنها دادم تا در سطح شهر و مناطق مختلف شهر از مردم نظرخواهی نموده و آن پرسشنامه ها را پر نمایند؛ در ادامه نیز مشکلاتی را که مردم عنوان نموده بودند، لیست نموده و نقاط اشتراک آنها را استخراج کردم و آن لیست را تبدیل کردیم به ارزش های نوبار و مزیت های رقابتی آن.

نوبار دقیقا چه سازوکاری دارد؟

در نوبار مشتری ها می توانند به وسیله اپلیکیشن نوبار، در کافه بازار و گوگل پلی یا به وسیله اپلیکیشن نوبار و سایت آن و یا به صورت تلفنی سفارش خود را ثبت نمایند. تیم پشتیبانی نوبار از ساعت 6 صبح تا 12 شب جوابگوی مشتریان است.

فرایند اسباب کشی و حمل بار این استارتاپ، فقط در تهران است؟ یا سایر نقاط ایران را نیز پوشش می دهد؟

فعالیت نوبار در حال حاضر بصورت پایلوت در استان تهران و البرز انجام می گردد، اما در آینده نزدیک نوبار بصورت فرنچایز در کلان شهرهای دیگر ایران نیز لانچ خواهد شد.

نوبار تا کنون چه تعداد اسباب کشی انجام داده است؟

نوبار از سال 97 تا کنون بیش از 5 هزار اسباب کشی انجام داده است و پیروز شده امتیاز 4.6 از 5 را از مشتریان خود کسب کند.

نوبار چه تعداد کارمند دارد؟

در حال حاضر نوبار با یک تیم 20 نفره مشغول به فعالیت است.

مزایای استفاده از اپلیکیشن نوبار برای کاربران چیست؟

مشتریان نوبار حس متفاوتی را در اسباب کشی با ما تجربه می نمایند. ما در نوبار به مشتری های مان یک قیمت ثابت ارائه می کنیم و این قیمت در حین اسباب کشی تحت هیچ شرایطی عوض نخواهد شد، همچنین در طول مدت اسباب کشی نیز یک ناظر کنترل کیفیت نوبار، در محل حضور دارد تا مشتری با راننده و کارگران در ارتباط نباشد. تیم ها همگی دوره دیده هستند و گواهی سوءپیشینه و عدم اعتیاد از آنها دریافت شده است، حتی در صورت پرداخت مشتری، تیم ها انعام دریافت نمی نمایند.

همچنین در این ایام، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام تیم ها با ماسک و دستکش در محل اسباب کشی حاضر می شوند و قبل از آغاز عملیات، داخل کابین کامیون توسط دستگاه ضدعفونی می گردد، بعد از اسباب کشی نیز تمام وسایل مشتری ها در منزل جدید مجددا ضد عفونی می گردد. در نوبار ما به دنبال عوض کردن صنعت اسباب کشی به شکل مدرن، با استفاده از هوش مصنوعی، هستیم که در حال حاضر محصول اولیه هوش مصنوعی نوبار راه اندازی شده و در حال گذراندن مراحل تست است.

نوبار چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهد؟ آیا فقط حمل بار است یا خدماتی مانند بسته بندی و … را نیز شامل می گردد؟

در نوبار ما چهار نوع خدمت به مشتریان خودمان ارئه می کنیم، از همان ابتدای اسباب کشی این خدمات آغاز می شوند که در دهله اول، شامل فروش لوازم بسته بندی و انجام بسته بندی لوازم است، بعد از آن نیز خدمات کارگر فنی که شامل باز کردن لوسترها، پرده ها، ماشین لباس شویی و … است، اضافه شده و در ادامه، تیم باربری به محل اعزام می شوند و جابه جایی انجام می گردد، سپس تیم چیدمان، به محل رفته و اسباب ها را سر جای خود می چینند و در نهایت کارگر فنی، لوازم برقی آشپزخانه و … را نصب نموده و تحویل مشتری می دهد.

استارتاپ نوبار چه چشم اندازی را برای خودش ترسیم نموده است؟ می خواهد به کجا برسد؟

چشم انداز نوبار در سرانجام سال 99 دریافت 15٪ حجم بازار اسباب کشی و در سال 1400، لانچ کردن در سه کلان شهر ایران است.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1032

به "صفر تا صد اسباب کشی با نوبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد اسباب کشی با نوبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید