یادداشت سفارت ایران به وزارت خارجه اوکراین درباره شرایط خوابگاه ها و بازگشت دانشجویان ایرانی

به گزارش ایستگاه بازی، سفارت ایران در یادداشتی به وزارت خارجه اوکراین خواهان آنالیز شرایط و رسیدگی به امور خوابگاه های دانشجویان ایرانی و تسریع در بازگشت دانشجویان به ایران شد.

یادداشت سفارت ایران به وزارت خارجه اوکراین درباره شرایط خوابگاه ها و بازگشت دانشجویان ایرانی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل لیسانس در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف، به دنبال کسب اطلاع از شیوع ویروس کرونا در خوابگاه دانشگاه بین المللی کی یف (دانشگاه خاچاطوریان) و حضور 2 تن از دانشجویان ایرانی در خوابگاه مذکور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین بلافاصله موضوع را پیگیری نموده و مجموعه اقداماتی را در این خصوص به عمل آورد. از جمله این اقدامات، تماس تلفنی منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با رئیس دانشگاه مذکور بود.

براساس این گزارش، در این تماس، سفیر جمهوری اسلامی ایران حساسیت موضوع و ضرورت رسیدگی به شرایط سلامتی و بهداشت و درمان دانشجویان به ویژه 2 دانشجوی ایرانی را یادآوری کرد.رئیس دانشگاه بین المللی کی یف در پاسخ به سفیر ایران با اعلام اینکه دانشجویان ایرانی صرفا در قرنطینه قرار داشته و دچار بیماری و ویروس کرونا نشده اند، نسبت به هرگونه مساعدت به منظور رسیدگی به موضوع ابراز اطمینان کرد.

گفتنی است، بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در ارتباط مستمر با این دانشجویان ایرانی بوده و با توجه به حضور آنها در قرنطینه، بسته هایی شامل مواد غذایی و بهداشتی برای آن ها ارسال شده است.

همچنین سفارت ایران مراتب را طی یادداشت رسمی به وزارت امور خارجه اوکراین اعلام نموده و خواهان آنالیز شرایط و رسیدگی به امور خوابگاه های دانشجویان ایرانی شد. علاوه بر این، در این یادداشت موضوع بازگشت دانشجویان ایرانی و تسریع در صدور مجوز پرواز به وزارت امور خارجه اوکراین اعلام شد.

سفارت ایران در اوکراین همچنین اظهار داشت که موضوع برقراری پرواز به منظور بازگرداندن اتباع ایرانی در دست آنالیز است و طبق آخرین اطلاعات، انجام پرواز غیرمستقیم از جهت ایروان (ارمنستان) پیگیری می گردد و چنانچه مانعی ایجاد نگردد، این پرواز در روز 10 می (21 اردیبهشت) برقرار می گردد.

سفارت ایران همچنین تاکید نمود که سلامتی ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در شرایط کنونی در اولویت سفارت قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 951

به "یادداشت سفارت ایران به وزارت خارجه اوکراین درباره شرایط خوابگاه ها و بازگشت دانشجویان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت سفارت ایران به وزارت خارجه اوکراین درباره شرایط خوابگاه ها و بازگشت دانشجویان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید