تور ارزان گرجستان: مهاجرت به گرجستان

به گزارش ایستگاه بازی، گرجستان کشوری که در چند سال اخیر به فهرست مقاصد توریستی جهان تبدیل شده و با کشور های روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک داره و در میان آسیا و اروپا قرار گرفته. سرزمینی با جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی نظیر که هزینه زندگی و سفر به اون نسبت به خیلی از کشور های اروپایی واقعا ارزونه و با غذاها و آداب و رسومی که از تاریخ چند صد ساله این سرزمین و وقایعی که پشت سر گذاشته به جا مونده، یکی از برترین مقاصد برای مهاجرت کردن و تجربه یک زندگی نو که کشوری مجذوب کننده و رو به پیشرفت در نظر گرفته میشه.

تور ارزان گرجستان: مهاجرت به گرجستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

ممکنه هدف خیلی از شما راه اندازی یک کسب و کار در گرجستان باشه و یا شاید با اهداف دیگه ای قصد مهاجرت به گرجستان رو دارید، اما قبل از هر اقدامی باید در خصوص مدارک و شرایطی که این کشور برای مهاجرت داره آشنا بشید که در این مقاله خبرنگاران بهتون یاری می کنه تا در خصوص انواع روش های مهاجرت و مراحلی که باید برای هر کدام از اون ها طی کنید، آشنا می کنه.

وجود امنیت و آرامش در گرجستان یکی از مهم ترین مزیت های این کشور برای مهاجران به حساب میاد. پلیس ها در تمام طول شب در خیابان ها پرسه می زنند و همین موضوع باعث شده که مردم در هر ساعتی از شبانه روز با خیالی راحت و آسوده از خانه بیرون بیان. بعلاوه مقرون به صرفه بودن، وجود جذابیت های تاریخی و فرهنگی و بعلاوه امکان پیشرفت و سرمایه گذاری از عوامل دیگه ای هستند که در این تصمیم گیری تاثیر میذارن. به علاوه این کشور در کوشش برای پیوستن به اتحادیه اروپاست و همین موضوع خیلی از افراد از جمله ایرانی ها رو به سمت خودش جذب میکنه تا قبل از اینکه این موضوع اتفاق بیفته اقامت این کشور رو به دست بیارند و بعد از اون راحت تر در سراسر اروپا سفر و حتی مهاجرت نمایند.

شرایط مهاجرت به گرجستان

قبل از هر چیز باید بدونید که کشور گرجستان به کشور های زیادی اجازه میده تا بدون ویزا وارد خاک این کشور بشن و تا مدت محدودی در اونجا بمونند که این مدت برای ایرانی ها تا 45 روز در نظر گرفته شده و اگه به اطلاعات کامل تری در این مورد نیاز دارید می تونید قسمت ویزای گرجستان در وب سایت خبرنگاران رو مطالعه کنید.

برای اخذ ویزای مهاجرتی گرجستان هم باید اسنادی رو که ارائه بدید که شامل هدف شما از سفر، تمکن اقتصادی، محل اقامت و بیمه درمانی رو ارائه بدید که در صورت سرمایه گذاری یا خرید ملک در گرجستان نیازی به این مدارک هم ندارید و کافیه تنها گواهی املاکتون رو نشون بدید. به طور کلی در خصوص مهاجرت به این کشور هم روش های مختلفی مثل تحصیل، سرمایه گذاری، کار و خرید ملک وجود داره که می تونید در ادامه با این روش ها آشنا بشید.

مهاجرت به وسیله کار

برای اقامت در گرجستان می تونید ویزای کاری بگیرد ولی باید بدونید که این کشور تحصیل نموده ها و بیکاران زیادی داره و پیدا کردن این نوع کار کمی سخت به نظر می رسه و برترین گزینه برای کار در گرجستان اینه که خودتون یک کاری راه اندازی کنید و یا با ثبت شرکت و سرمایه گذاری خیلی راحت اقامت این کشور رو به دست بیارید. اما اگه بتونید در یکی از شرکت های گرجی کار پیدا کنید و یا قرارداد همکاری ببندید و کسب عایدی کنید می تونید اقامت گرجستان رو هم به دست بیارید.

در واقع برای گرفتن ویزای کاری در گرجستان و راه اندازی یک کسب و کار در این کشور باید قادر باشد تا 2 برابر هزینه های معیشتی معقول در گرجستان رو در طول ماه به دست بیاره تا بتونه ویزای این کشور رو اخذ کنه که این هزینه های در طول 10 روز حدود 410 لاری، برای 20 روز حدود 330 لاری و برای 30 روز 210 لاری در نظر گرفته میشه که برای دونستن جزئیات بیشتر در خصوص هزینه ها م یتونید قسمت هزینه های سفر و زندگی در گرجستان رو مطالعه کنید.

مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری و ثبت شرکت

برای راه اندازی یک کسب و کار در گرجستان باید حداقل 4200 لاری در حساب بانکیتون در گرجستان داشته باشید و مجوز 6 ماهه دریافت کنید که تا یک سال تمدید میشه و بعد از اون با تمدید 5 ساله مجوز اقامتتون می تونید اون رو به اقامت دائم تبدیل کنید. برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت دائم این کشور هم باید حداقل 300000 لاری در گرجستان سرمایه گذاری کنید که می تونه به شکل وام، سپرده های بلند مدت، خرید ملک و یا روش های دیگه باشه و بعد از اون باید این موضوع به وسیله سه مدیر کسب و کار در این کشور تایید بشه و اجازه اقامت شما برای مدت نامحدود صادر بشه و به شما کار اقامت داده بشه که با این حال این نوع اقامت هم باید هر 5 سال یک بار تمدید بشه که میتونید این روال رو به صورت خلاصه در جدول زیر مشاهده کنید.

اجازه اقامت

اقامت دائم

(سرمایه گذاری)

اقامت کوتاه مدت

مالک اموال

کار (موقتی)

اعتبار

دائمی

یک سال

قابل تمدید

6 ماه

قابل تمدید

الزامات

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

کار کردن یا راه اندازی کار

حداقل سرمایه گذاری

300,000 لاری

US35,000 دلار

حدود 1,700 دلار

اقتصادیات دولت

180-300 لاری

210-410 لاری

زمان

20-30 روز

10-30 روز

خانواده

همسر و فرزند

شهروندی

بعد از 10 سال

اگه بخواید خیلی خلاصه در خصوص اقامت به وسیله سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در گرجستان بدونید در 9 مرحله ساده خلاصه میشه ه می تونید به سادگی اقامتتون در گرجستان رو به دست بیارید.

  • مرحله 1- گرفتن ویزا / 10%
  • مرحله 2- به گرجستان برید / 20%
  • مرحله 3- ثبت نام یک کسب و کار / 25%
  • مرحله 4- باز کردن حساب بانکی / 30%
  • مرحله 5- انتقال وجه / 35%
  • مرحله 6- سرمایه گذاری رو انجام دهید / 50%
  • مرحله 7- جمع آوری اسناد / 65%
  • مرحله 8- درخواست اقامت / 80%
  • مرحله 9- گرفتن مجوز / 100%

مهاجرت به وسیله خرید ملک

به همه افرادی که در گرجستان ملک مسکونی یا تجاری، آپارتمان، خانه به ارزش 35000 دلار و یا بیشتر بگیرند بعد از تایید ارزش سرمایه گذاری، یک مجور کوتاه مدت یک ساله داده میشه و بعد از تایید اون این مجور تا 5 سال تمدید میشه و بعد از انتها این دوره و با تموم شدن 6 سال، در صورتی که سرمایه فرد هنوز پا برجا باشه، این اجازه به اقامت دائمی تبدیل میشه.

نکته هایی که باید در خصوص مهاجرت به گرجستان بدانید!

گرجستان سیاست های مهاجرتی کاملا لیبرال داره برای همین هم گرفتن اقامت این کشور معمولا ساده است و مهم ترین نکته ای که باید در خصوص مهاجرت به گرجستان بدونید اینه که اگه بتونید مجوز اقامت در این کشور رو به دست بیارید م یتونید به راحتی اعضای خانواده خودتون رو هم به اون جا ببرید که طبق قوانین این کشور تنها همسر و فرزند زیر 18 سال و فرزند معلول و یا کودکی که به صورت قانونی تحت حمایت شما قرار گرفته باشه، می تونه به همراه شما به گرجستان بیاد.

منبع: گردگرد
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1950

به "تور ارزان گرجستان: مهاجرت به گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: مهاجرت به گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید