آینده گردشگری در پساکرونا، فناوری هایی که مسافرت را متحول می نمایند

به گزارش ایستگاه بازی، یکی از حوزه هایی که به طور شدیدی توسط کرونا تحت تأثیر قرار گرفته صنعت گردشگری است، به طوری که پیش بینی می گردد تا خاتمه سال 2020 گردشگری بین المللی با کاهش 80 درصدی همراه گردد.

آینده گردشگری در پساکرونا، فناوری هایی که مسافرت را متحول می نمایند

برای سفر با تور لحظه آخری ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، بیشتر مردم دنیا به طریقی تحت تأثیر همه گیری کنونی قرار گرفته اند. مرزها کمابیش بسته شده اند، فاصله گذاری اجتماعی شهفرایندان را ملزم به منزوی بودن و ماندن در خانه ها نموده و چرخ مالی کشورها شدیداً کُند و آهسته شده است.

درحالی که بسیاری از صنایع و مشاغل تحت تأثیر این اوضاع بد قرار گرفته اند، اما صنعت دنیاگردی به ویژه بیش از بقیه آسیب دیده است. محدودیت های سفر و قرنطینه به همراه کاهش بودجه و ترس از آلودگی، باعث کاهش چشمگیر گردشگری در ماه های اخیر شده است. پیش بینی می گردد تا خاتمه سال 2020 گردشگری بین المللی با کاهش 80 درصدی همراه بوده و درنتیجه درآمد 1.2 تریلیون دلار ضرر به این صنعت وارد شده باشد. علاوه بر این، تخمین زده می گردد 100 میلیون شغل گردشگری و 25 میلیون شغل هواپیمایی در معرض خطر باشند.

این امر باعث شده بسیاری از کارشناسان، کارمندان و مسافران نسبت به آینده گردشگری مطمئن نباشند. در حال حاضر، ارائه دهندگان صنعت گردشگری در حال تطبیق خود با این شرایط هستند اما بعضی دیگر نیز از همین حالا به دوران پساکرونا فکر می نمایند.

گردشگری در آینده نزدیک چگونه خواهد بود؟

هنوز معین نیست که چه زمانی همه گیری تمام می گردد. دولت ها که در بازگرداندن سلامتی به مردم ناکام بوده اند، در حال کوشش برای بازگرداندن سلامتی به اقتصاد ملی خودشان هستند. این بدین معنی است که باید در خصوص اینکه کدام صنایع ضروری است به فعالیت عادی خود برگردند تصمیم گیری گردد و همچنین معنای کلمه عادی برای هر صنعت ازجمله گردشگری باید بازتعریف گردد.

درحالی که کشورها و مسافران برای آینده آماده می شوند، بسیاری از شرکت ها نیز در کوشش اند تا فناوری را یکدست و یکپارچه نمایند تا حمل ونقل و مسافرت آسان تر گردد. در ادامه بعضی از امیدوارنماینده ترین فناوری هایی که انتظار می رود به صنعت گردشگری یاری کند را معرفی خواهیم کرد:

فناوری بدون تماس

کاهش ارتباط مستقیم و چهره به چهره، یکی از نگرانی های اصلی مسافران و ارائه دهندگان سرویس های گردشگری است. برای کاهش این نگرانی، بسیاری از سازمان ها به دنبال یافتن راه هایی برای تلفیق فناوری های بدون تماس با صنعت گردشگری هستند.

به عنوان مثال، بعضی از فرودگاه ها در حال آنالیز اعمال گزینه هایی برای اتوماتیک سازی رسیدگی به مراحل تحویل بلیت، گذرنامه ها و سایر اسناد سفر به صورت بی تماس هستند و بر روی به کارگیری فناوری های بیومتریک کار می نمایند. فناوری های تشخیص بیومتریک می تواند شامل اثرانگشت بدون تماس، اسکن عنبیه چشم یا فناوری های معمولِ تشخیص چهره باشد. سایر گزینه های قابل پیاده سازی ورود بدون تماس، شامل کنترل های اشاره، اسکن اسناد یا دستورات صوتی است.

یکی دیگر از مواردی که به ویژه در هتل ها و اقامتگاه ها محبوبیت روزافزونی خواهد داشت، استفاده از برنامه های موبایل است. این برنامه ها می توانند مهمانان را قادر به اعلان ورود و خروج به هتل، باز کردن قفل درها یا پرداخت هزینه خدمات بدون تماس مستقیم کند. همچنین می توان از اپلیکیشن های موبایل برای آنالیز منو سرویس اتاق، کنترل های محیطی و... استفاده کرد که همه این ها گسترش ویروس به وسیله سطوح را کاهش می دهد.

فناوری های پیشرفته تمیز کردن

تمیزکاری و اصول بهداشتی یکی دیگر از موارد اصلی ارائه دهندگان خدمات مسافرتی به مشتریان است. مسافران انتظار دارند شرکت ها اقدامات احتیاطی را اتخاذ نمایند تا از تمیز بودن محیط اطمینان حاصل نمایند و همچنین کارکنان و کارمندان می خواهند اطمینان حاصل نمایند که می توانند با خیال راحت کار نمایند.

برای برطرف این نگرانی ها، ارائه دهندگان لاجرم استانداردهای سخت گیرانه تری را اعمال خواهند کرد. به عنوان مثال، هتل های زنجیره ای ماریوت (Marriott) اخیراً شورای دنیای تمیزکاری ماریوت را ایجاد نموده است. این شورا بر ایجاد استانداردی برای هتلداری بین المللی متمرکز شده است تا بهترین روش ها را برای به حداقل رساندن خطر برای بازدیدنمایندگان و کارکنان فراهم آورد. در حال حاضر گردپاش های الکترواستاتیک با مواد ضدعفونی نماینده درجه یک بیمارستانی مورداستفاده قرار می گیرد تا امکان ضدعفونی کامل تر سطوح در لابی ها یا سالن ها و ... ممکن باشد. همچنین از فناوری های ماورا بنفش برای یاری به استریل کردن مؤثرتر استفاده می گردد.

فرودگاه ها از فناوری های مختلفی برای بهبود گندزدایی استفاده می نمایند. در هنگ کنگ، از غرفه های ضدعفونی کامل بدن، پوشش های ضدمیکروبی در سطوح با لمس بالا و روبات های تمیزنماینده استفاده می گردد. این غرفه ها می توانند در 40 ثانیه فرد و لباس های وی را ضدعفونی نمایند و از کاتالیزگر نوری یا فناوری نانو سوزن که برای از بین بردن عوامل بیماری زا طراحی شده است، استفاده می نمایند. در همین حال، روبات ها به نور ماوراءبنفش و ضدعفونی نماینده هوا مجهز شده اند و اقدامات نظافتی را با کارآیی بیشتری انجام می دهند.

فرایندهای اتوماتیک

با توجه به اینکه بسیاری ارائه دهندگان خدمات گردشگری باید هزینه های خود را درآورند، بنابراین شرکت ها به احتمال زیاد به ناچار کارکنان کمتری را برای یاری به مشتریان به کارخواهند گرفت و باید عذر عده قابل توجهی را بخواهند. هم زمان برای عدم نقصان در سرویس دهی ضروری است استفاده از فرایندهای اتوماسیون در دستور کار قرار گیرد.

علاوه بر سلف سرویس که مسافران می توانند به وسیله برنامه های موبایلی که قبلاً ذکر شد، به آن دسترسی پیدا نمایند، بعضی از فروشگاه ها نیز ممکن است فرآیندهای پرداخت اتوماتیک را برای خرید آسان تر و بدون تماس فیزیکی اتخاذ نمایند. به عنوان مثال، با استفاده از فناوری Just Walk Out آمازون، فرودگاه ها و هتل ها می توانند به فروشگاه ها و کافه تریای سلف سرویس تبدیل شوند. این فناوری به خریداران این امکان را می دهد تا بدون احتیاج به مراجعه به صندوق فروشگاه، اقلام دلخواه خود را انتخاب نمایند و با دریافت کالاهای موردنظر، پس از خروج از فروشگاه، تمام خریدهایشان محاسبه و از کارت اعتباری آن ها کسر گردد. همچنین محتمل است در فرودگاه ها فرایندهای بهداشتی اتوماتیک استفاده گردد. به عنوان مثال دوربین های حرارتی را می توان با فرایندهای نظارت امنیتی تلفیق کرد تا برای تشخیص تب مورداستفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از روش ها برای کاهش تماس، اتخاذ سیاست اسناد هویتی بین المللی است که هرچند پیاده سازی آن آسان به نظر نمی رسد اما بار کاری را به شدت کاهش می دهد، مشابه آنچه در پروژه Digital ID دنبال می گردد. این امر به طور قابل توجهی سرعت غربالگری و تأیید سلامت را افزایش می دهد.

حمل ونقل هوشمند، به درب منزل

فرایند دیگری که انتظار می رود محبوبیتش افزایش یابد، خدمات حمل ونقل منزل به منزل است. بسیاری از مسافران که نگران ایمنی حمل ونقل عمومی هستند، به دنبال راه های جایگزین برای رفت وآمد هستند. خدمات حمل ونقل هوشمند ازنظر ایمنی، بودجه و راحتی به مسافران یاری می نماید تا راهکار مناسب حمل ونقل را که به بهترین وجه احتیاجهای آن ها را برآورده می نماید بیابند. این خدمات را می توان در یک هتل یا وب سایت آژانس مسافرتی آنلاین ادغام کرد تا مسافر با کمترین تردد در سطح شهر به مقصدهای گردشگری خودش برود. از این رو همکاری اخیر شرکت HERE Mobility و سایت Booking.com به همین منظور اجرا شده است تا کاربران این سایت و سایر مسافران بتوانند از منزل، فرودگاه یا هتل مستقیماً به مقصد خود بفرایند.

4112/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1189

به "آینده گردشگری در پساکرونا، فناوری هایی که مسافرت را متحول می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده گردشگری در پساکرونا، فناوری هایی که مسافرت را متحول می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید