کره شمالی: پنجره فرصت ها برای مذاکره با آمریکا در حال بسته شدن است

به گزارش ایستگاه بازی، تلویزیون دولتی چین روز شنبه گزارش کرد جو چول سو رییس بخش آمریکای شمالی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: ما فرصت زیادی به ایالات متحده داده ایم و منتظریم تا انتها سال جاری پاسخی از آنها به دست بیاوریم اما باید بگویم که پنجره فرصت ها هر روز بسته می گردد.

کره شمالی: پنجره فرصت ها برای مذاکره با آمریکا در حال بسته شدن است

این مقام کره شمالی که در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته ای در مسکو سخنرانی می کرد گفت پیونگ یانگ در صورت وجود چشم انداز پیشرفت، آماده مذاکره با ایالات متحده است اما علاقه ای به گفت و گوی بی حاصل و بدون نتیجه ندارد.

جو توضیح داد اگر یک عنصر سازنده یا سیگنال های سازنده وجود داشته باشد ما همواره آماده هستیم تا هر لحظه با آمریکایی ها ملاقات کنیم اما اگر یک جلسه دوباره برای گفت و گو باشد که انتظار نتایج ملموسی از آن نداشته باشیم پس ما علاقه مند به صحبت کردن نیستیم.

این مقام کره شمالی همچنین گفت که تحریم های اعمال شده برای کره شمالی یک توهین غیرقابل قبول بوده و باید برداشته گردد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خرداد گذشته در ویتنام توافق کردند که گفت و گوها برای خلع سلاح هسته ای را بار دیگر از سر بگیرند در همین ارتباط، ماه میلادی گذشته مقامات دو کشور در سوئد با یکدیگر ملاقات کردند اما به نتیجه نرسید.

پیونگ یانگ از آن موقع تا کنون چندین آزمایش موشکی انجام داده است آخرین آن هفته گذشته رخ داد که گفته شد این موشک یک موشک فوق العاده بزرگ بوده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 583

به "کره شمالی: پنجره فرصت ها برای مذاکره با آمریکا در حال بسته شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: پنجره فرصت ها برای مذاکره با آمریکا در حال بسته شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید