فشار روی ترامپ برای مجاب کردن چین به خرید نفت از آمریکا

به گزارش ایستگاه بازی، گروهی از تولیدکنندگان نفت در آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواسته اند چین را برای خرید نفت از آمریکا تحت فشار قرار دهد.

فشار روی ترامپ برای مجاب کردن چین به خرید نفت از آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک پایگاه خبری امروز سه شنبه گزارش داده شرکت های فراوری نماینده نفت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند چین را برای خرید نفت از آمریکا تحت فشار قرار دهد.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته فراورینمایندگان مستقل نفت به ترامپ هشدار داد اند چین در عمل به وعده خود برای خرید 52.4 میلیارد دلار انرژی آمریکا ظرف دو سال کوتاهی نموده است.

شورای فراوری و اکتشاف آمریکا در تامه ای به نماینده دولت ترامپ در امور تجاری از واشنگتن خواست در برابر چین قاطع عمل کند.

بنه بردبری، رئیس این شورا در این نامه ادعا نموده است: چین در ماه های اول سال 2020 فقط مقادیر اندکی نفت خام از آمریکا خرید نموده و همزمان، خرید نفت خام از عربستان سعودی و روسیه را افزایش داده است.

در ادامه این نامه آمده است: دولت چین به جای افزایش واردات از عربستان سعودی و روسیه باید گام های لازم را برای حفظ صندلی مناسب با آمریکا به عنوان یک شریک تجاری مورد اعتماد بردارد.

روز دوشنبه ساعاتی بعد از آنکه قیمت نفت خام آمریکا به زیر صفر سقوط کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت طرح قطع واردات از عربستان سعودی به منظور محافظت از صنعت نفت آمریکا را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

ترامپ در کنفرانس خبری دوشنبه شب (به وقت آمریکا) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه بعضی از نمایندگان کنگره پیشنهاد قطع واردات نفت عربستان سعودی را مطرح نموده اند گفت: بسیار خوب، من این را آنالیز خواهم کرد.

شب گذشته قیمت نفت آمریکا به علت پر شدن فضای ذخیره سازی برای نفت های فراوری جدید که روی دست تاجران مانده بود، به کمتر از صفر دلار رسید و وارد محدوده منفی شد و معاملات با قیمت نفت حدود منفی 38 دلار بسته شد.

ترامپ کاهش بی سابقه قیمت نفت را نتیجه مسائل اقتصادی کوتاه مدت تاجران نفت توصیف کرد و گفت دولت او تمایل دارد از فرصت کاهش قیمت نفت برای افزایش ذخائر استراتژیک آمریکا استفاده کند.

تحلیلگران می گویند ازآنجایی که ذخیره سازی هنوز حل نشده و آمریکا به فراوری خود ادامه می دهد، احتمال اینکه این فشارهای کاهشی قیمت بر قراردادهای ماه ژوئن اعمال گردد، وجود دارد، مگر اینکه آمریکا فراوری نفت خود را کاهش دهد یا متوقف کند.

عده ای از تحلیلگران هم گفته اند این شرایط، فرصتی برای کشورهای عظیم مصرف نماینده در آسیا نظیر چین و هند فراهم می نماید تا با سرعت ذخایر نفتی خودشان را پر نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 944

به "فشار روی ترامپ برای مجاب کردن چین به خرید نفت از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار روی ترامپ برای مجاب کردن چین به خرید نفت از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید