رئیس جمهور چین خطاب به ترامپ: آمریکا در امور داخلی چین دخالت می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس جمهور چین در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی اش، واشنگتن را به دخالت در امور داخلی پکن متهم نموده است.

رئیس جمهور چین خطاب به ترامپ: آمریکا در امور داخلی چین دخالت می نماید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین مصاحبهی تلفنی داشته است. ترامپ مدعی شد که پیشرفت هایی در مورد مسائل مختلف از کره شمالی گرفته تا تجارت و هنگ کنگ حاصل شده ولی چین اعلام نموده است که شی جین پینگ در این مکالمه تلفنی ، آمریکا را به دخالت در امور داخلی اش متهم نموده است.

بر اساس این گزارش رهبران آمریکا و چین یک هفته پس از آن صحبت نموده اند که مقام های دو کشور توانستند بر سر مرحله نخست توافقنامه تجاری با هدف انتها به جنگ تجاری 18 ماهه به توافق نهایی برسند.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر از این مصاحبهی تلفنی خبر داده است. یک مقام کاخ سفید نیز گفته است که آنها صبح آدینه با یکدیگر صحبت کردند. تلویزیون دولتی چین نیز اعلام نموده است که این مصاحبه به درخواست ترامپ صورت گرفته است.

ترامپ در پیامی نوشت: یک مصاحبهی بسیار خوب با رئیس جمهور چین درباره توافق تجاری داشتم. چین پیش از این خرید مقادیر زیادی از محصولات کشاورزی و سایر کالاهای آمریکایی را شروع نموده است. امضای رسمی این توافقنامه، برنامه ریزی شده است. همین طور درباره کره شمالی صحبت کردیم، مسئله ای که در حال همکاری با چین هستیم. همین طور درباره هنگ کنگ صحبت شد.

خبرگزاری شینهوا نیز اعلام نموده است که شی جین پینگ به ترامپ گفته است که پکن عمیقا نگران اظهارات منفی مقامات ایالات متحده درباره مسائل مربوط به تایوان، هنگ کنگ و تبت است.

شینهوا اضافه نمود: این اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی چین است و به ضرر منافع چین و اعتماد متقابل و همکاری مشترک بین دو کشور خواهد بود.

چین از اقدام ماه گذشته ترامپ در امضای قانونی که بر اساس آن تحریم هایی را علیه مقام های چینی و هنگ کنگی به بهانه نقض حقوق بشر اعمال می نماید، به شدت عصبانی و ناراحت شده است.

آمریکا و چین بر سر مسئله هسته ای و موشکی کره شمالی اختلاف نظر جدی دارند. چین و روسیه دوشنبه گذشته پیش نویس طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که بر اساس آن بعضی از تحریم های کره شمالی لغو گردد ولی این مسئله با مخالفت آمریکا بریتانیا و فرانسه روبرو شده است.

ضرب الاجل یک ساله کره شمالی برای مذاکره با آمریکا رو به انتها است و پیونگ یانگ هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، راستا جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

تنش ها در آستانه انتها یافتن ضرب الاجل یک ساله کره شمالی به آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا خواهان خلع سلاح یکطرفه کره شمالی شده ولی پیونگ یانگ خواهان لغو تمام تحریمهای آمریکا است.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از شکست نشست فوریه رهبران دو کشور در فوریه سال جاری در شهر هانوی به بن بست رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 557

به "رئیس جمهور چین خطاب به ترامپ: آمریکا در امور داخلی چین دخالت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین خطاب به ترامپ: آمریکا در امور داخلی چین دخالت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید