کره شمالی رویکرد آمریکا در برابر کره جنوبی را گانگستر مآبانه خواند

به گزارش ایستگاه بازی، خبرگزاری رسمی کره شمالی، اعمال گانگستر مابانه آمریکا در شبه جزیره کره را ناشی از رفتارهای نوکرانه مقامات کره جنوبی دانست و زیربار رفتن سئول دربرابر هزینه های گزاف حضور سربازان آمریکایی در کره جنوبی را محکوم کرد.

کره شمالی رویکرد آمریکا در برابر کره جنوبی را گانگستر مآبانه خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کره شمالی قرارداد نظامی بین سئول و واشنگتن در مورد هزینه حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، نقدها این رسانه درپی کوشش سئول و واشنگتن برای رسیدن به توافقی درخصوص پرداخت هزینه حضور 28 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی، منتشر شد.

رسانه رسمی کره شمالی بیان داشت: همان طور که تعیین است، حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، در راستای اهداف راهبردی آمریکا در ایجاد تفرقه دائمی در این کشور و تحت کنترل درآوردن دنیا است.

این رسانه با اشاره به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره این موضوع، اضافه نمود: چنین کلمات توهین آمیزی بارها از آمریکا شنیده شده است که دریافت بودجه دفاعی از کره جنوبی از دریافت اجاره یک آپارتمان راحت تر است.

رسانه رسمی کره شمالی در ادامه گفت: اعمال گانگستر مابانه آمریکا در قرار دادن کره جنوبی به عنوان هدفی برای غارت و [تبدیل آن] به خدمتکاری وفادار برای رسیدن به منافع حریصانه خود، نتیجه اجتناب ناپذیر سیاست های نوکرانه مقامات کره جنوبی در قبال آمریکا است.

به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه کره جنوبی، مذاکره درباره تأمین بودجه سربازان آمریکایی حاضر در کره جنوبی احتمالاً از ماه آینده آغاز می گردد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری در این باره نوشت: کره جنوبی موافقت نموده است که به منظور دفاع از خودش در برابر کره شمالی، مقدار قابل توجهی بیشتری به ایالات متحده بپردازد. کره جنوبی طی دهه های طولانی پول کمی به آمریکا می داد اما سال گذشته به درخواست رئیس جمهور ترامپ، کره جنوبی 990 میلیون دلار پرداخت کرد.

ترامپ در توییت دیگری نوشت: مذاکرات (بین آمریکا و کره جنوبی) برای افزایش پرداخت ها به ایالات متحده آغاز شده است. کره جنوبی یک کشور بسیار ثروتمند است و حالا احساس وظیفه می نماید که به دفاع نظامی که ایالات متحده آمریکا در اختیار آنها قرار داده، یاری کند. روابط بین دو کشور، یک رابطه خیلی خوبی است.

اظهارات توییتری امروز ترامپ در حالی مطرح شد که او سخنان مشابهی هم درباره عربستان سعودی و بعضی دیگر از کشورها مطرح نموده و از آنها خواسته است که برای دفاع از خودشان به آمریکا پول بدهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 343

به "کره شمالی رویکرد آمریکا در برابر کره جنوبی را گانگستر مآبانه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی رویکرد آمریکا در برابر کره جنوبی را گانگستر مآبانه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید