کدام یک از سه روش واکسیناسیون، کرونا را شکست می دهد؟

به گزارش ایستگاه بازی، علم و تکنولوژی همیشه دیر است؛ حتی اگر همین حالا هم واکسن کرونا ویروس یا همان کوید 19 ساخته شود بسیاری از مردم بر اثر این بیماری در سراسر دنیا از بین رفته اند. با این حال تنها امید رهایی از این ویروس مهلک، واکسن است. در این بین خبرنگاران زندگی مجموعه ای از آخرین اخبار مربوط به ساخت واکسن کرونا ویروس که چشم همه به فرایند پیشرفت آن است را جمع آوری کرده، که در ادامه با هم می خوانیم.

کدام یک از سه روش واکسیناسیون، کرونا را شکست می دهد؟

رقابت شرکت ها و دانشگاه ها برای تولید واکسن

به گزارش گاردین، حدود 35 شرکت و آکادمی برای ساخت واکسن کوید 19 در رقابت با یکدیگرند و حداقل 4 شرکت اعلام کرده اند که در حال تست این واکسن بر روی حیوانات هستند. اولین شرکتی که از این آزمایش ها نتایج قابل اعتماد و خوب بگیرد به دوره بعد یعنی آزمایشات انسانی می رود. بر اساس داده های پزشکی پیش بینی می شود شرکت بیوتکنولوژی مادرنا وابسته به بوستون، پیروز به گذراندن این دوره شود. گاردین گفته است این پیشرفت را مدیون چین هستند؛ زیرا که چین اطلاعات مربوط به ویروس سارس که بسیار شبیه و به کوید 19 است را در اختیار محققان سراسر دنیا قرار داد. پیش بینی می شود این واکسن در خوشبینانه ترین شرایط در خرداد یا تیر ماه به تولید انبوه برسد. حالا ترامپ که سعی در نادیده دریافت اخبار ورود کرونا ویروس به آمریکا می کرد و با همه خبرنگاران دست می داد، با بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا، طی هفته گذشته از چند شرکت تولید واکسن بازدید کرده است.

سه روش برای تولید واکسن

کرونا ویروس، ویروسی است که خود را به بافت های ریه می رساند و در سلول های ریه جا می گیرد و با استفاده از سلول تکثیر می کند سپس قبل از خروج سلول را می کشد. این ویروس از ریبونوکلئیک و کپسول های پروتئینی ساخته شده و از همین نظر بسیار شبیه به ویروس سارس (سال 2012 در چین) است. همه واکسن ها بر اساس یک چهارچوب معین ساخته می شوند، به این گونه که همه یا قسمتی از سیستم ایمنی بدن را هوشیار می کنند و گلبول های سفید برای مبازه با ویروس پادتن مخصوص به آن ویروس را می سازد. مطلبی که واضح است، موضوع از بین رفتن ویروس ها به وسسیله گرما یا مواد شیمیایی است. حالا یکی از جدیدترین روش ها برای ساخت واکسن، استخراج کدهای پروتئینی و ژنتیکی ویروس است که با فعال کردن سیستم ایمنی بدن به ویروس ها می چسبند و آنها را خنثی می کنند؛ اما تکنولوژی جدیدتری که کمپانی مادرنا و دیگر شرکت های بوستون از آن استفاده می کنند، ساخت واکسن بر اساس ساختار ژنتیکی ویروس ، بدون در نظر دریافت پروتئین است. در حال حاضر اکثریت دنیا امید به ساخت این واکسن دارند.

برداشت از: گاردین

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1341

به "کدام یک از سه روش واکسیناسیون، کرونا را شکست می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام یک از سه روش واکسیناسیون، کرونا را شکست می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید