ترامپ مردد، بایدن در سایه و شی جین پینگ در نظاره!

به گزارش ایستگاه بازی، نشریه آتلانتیک نوشت: ترامپ در موضوع فشار بر چین در مورد قرارداد تجاری، سرزنش پکن برای ویروس کرونا و ستایش از نقش رهبری شی جین پینگ در جهان مردد مانده است. چالش بایدن، تعریف یک رابطه است که وارد رقابت استراتژیک نمی گردد.

ترامپ مردد، بایدن در سایه و شی جین پینگ در نظاره!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، توماس رایت عضو موسسه بروکینگز و کرت ام کمپل رئیس و مدیر گروه آسیا و معاون سابق دولت آسیا و اقیانوسیه در دولت اوباما در نشریه آتلانتیک می نویسند: دولت ترامپ در راهنمایی و سازماندهی جهان در واکنش به COVID19 شکست خورده است. زمانی که او ممنوعیت های مسافرتی بدون هماهنگی با کشورها را تصویب کرد و با آن ها برای منابع کمیاب پزشکی رقابت کرد، این رفتار بدون شک باعث بدتر شدن بحران شده است، اما هم کاری در سرانجام همه گیر شدن بسیار مهم تر از آغاز آن خواهد بود. درحال حاضر، همه دولت ها به درستی با بحران های ملی خود درگیر هستند. اما در سال 2021 تعدادی از مسائل حیاتی باید به طور جمعی مورد توجه قرار گیرد. چگونه این واکسن می تواند بصورت جهانی، با هزینه معقول و برای آن هایی که بیش از همه به آن احتیاج دارند، توزیع شود؟ چگونه دولت ها می توانند با یکدیگر هم کاری نمایند تا همه برای بیماری همه گیر بعدی آماده باشند؟ چرا که دولت ها اقتصاد ملی خود را بازسازی می نمایند و بر احیای صنایع داخلی خود تمرکز می نمایند،چگونه این کار را به گونه ای انجام دهند که یک اقتصاد جهانی سالم را ایجاد کند که به نفع همه است؟ و از آنجا که جهان به عقب باز می شود، چگونه کشورها می توانند با بحران های ژئوپلیتیکی روبرو شوند که به طور اجتناب ناپذیری از این دوره ظهور خواهند کرد؟

>>> در همین رابطه بیشتر بخوانید:

چالش های جدی جو بایدن با ویرانه ای که میراث ترامپ است

دولت بایدن، نه تنها باید جامعه بین الملل را تشکیل دهد، بلکه باید مانند روزولت، ترومن، و بوش، برنامه ای را برای جهت پیش رو فراهم آورد. این کار احتیاجمند معیارهای مساوی از رهبری، تواضع، انعطاف پذیری و عزم است. بر خلاف دوره پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که اروپا خرابه ای بود و هرج و مرج نیز در آسیا بود. در آن دوره سرزمین آمریکا دست نخورده و اقتصاد آماده برای غرش بود، بهبود جهانی این بار به احتمال زیاد از سوی آسیا راهنمایی خواهد شد. جهان احتمالا چندقطبی تر و با تم آسیایی خواهد بود.

این منجر به پرچالش ترین چیز درمورد کرونا ویروس خواهد شد: چگونه مدیریت بعد چین را مدیریت کنیم.شکست چین برای راستگو بودن در مورد کووید-19،خطرات را برای بقیه جهان افزایش داد، فشار آن بر سازمان بهداشت جهانی یک موسسه بین المللی حیاتی را در زمانی که مردم به آن احتیاج داشتند، به خطر انداخت و جنگ تبلیغاتی آن به جایی رسید که مردم آمریکا را مقصر قلمداد کرد. این خشم ها به یک رقابت استراتژیک فزاینده بر ارزش ها و منافع وابسته می شوند که دربرگیرنده ژئوپلیتیک آسیا است، اما در ابعاد جهانی نیز حرکت می نماید.به عنوان مثال،چین به شدت ادعاهای ارضی خود را دردریای جنوب چین دنبال می نماید و با استفاده از تاثیرگذاری اقتصادش بسیاری از کشورها را مجبور به انجام کارهایی در ابعاد گوناگون کند. از جمله شرایط تایوان و حقوق بشر، و طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده را به گونه ای سوق می دهد که چندین دهه بهترین عملکرد بانک جهانی و سایر نهادها را نادیده می گیرد. کاری که دولت آینده با آن روبه رو خواهد شد سابقه ای در تاریخ ما نخواهد داشت. آمریکا قبلا دشمنان آشکاری داشت و همچنین کشورهایی که با آن ها عمیقا درگیر و درهم تنیده شده اند. اما این ها همواره گروه های کاملا جداگانه ای بوده اند.

ترامپ در موضوع فشار بر چین در مورد قرارداد تجاری، سرزنش پکن برای ویروس کرونا و ستایش از نقش رهبری شی جین پینگ در جهان مردد مانده است. چالش بایدن، تعریف یک رابطه است که وارد رقابت استراتژیک نمی شود. او باید یک ائتلاف جهانی تشکیل دهد که چین را با فرصت ها و محدودیت ها معرفی کند و احتیاج به ارائه یک دیدگاه قانع نماینده برای چگونگی هم کاری با مسائل مشترک، مانند آماده سازی همه گیر شدن و تغییر آب و هوا داشته باشد در عین حال ، ائتلاف احتیاج به تغییر توانایی های نظامی لازم به اقیانوس آرام و راهنمایی ظرفیت های ملی به مدت طولانی از خاورمیانه به آسیا دارد. ایالات متحده آمریکا دیر آغاز نموده و چندین راه را برای رسیدن به استراتژی آسیا محور در پیش گرفته است ، اما اینک با انتقام آغاز می شود

دستور کار بایدن درباره همه گیری نمی تواند اقدامی برای ترمیم اوضاع به حالت قبل باشد. باید کلاسی برای یک طراحی مجددباشد. هر گونه کوشش ملی فرایند را بدون منابع مالی سخت تر خواهد نمود. یک شبکه تضعیف شده برای امنیت اجتماعی ، یک فضای مالی نامشخص ، یک جمعیت که برای اولین بار در ماه ها در خارج از کشور مشغول به کار است و یک رقیب هولناک که قدرتش در اقیانوس آرام در حال افزایش است.

مشروح این تحلیل را در بالا بخوانید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 917

به "ترامپ مردد، بایدن در سایه و شی جین پینگ در نظاره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مردد، بایدن در سایه و شی جین پینگ در نظاره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید