چین با 137 کشور توافقنامه همکاری راه ابریشم امضا کرد

به گزارش ایستگاه بازی، کمیسیون برنامه ریزی مالی چین گفت این کشور با 137 کشور و 30 سازمان بین المللی 197 توافقنامه همکاری در قالب راه ابریشم امضا نموده است.

چین با 137 کشور توافقنامه همکاری راه ابریشم امضا کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، کمیسیون اصلاحات و توسعه چین در تارنمای خود با اشاره به این که این توافقنامه ها با کشورهای در حال رشد و توسعه یافته امضا شده است؛ اضافه نمود: شماری از کشورهای توسعه یافته در چارچوب این توافقنامه ها موافقت نموده اند که به گشودن بازارهای ثالث نیز برای پیشبرد طرح های راه ابریشم مبادرت نمایند و این بخش دیگری از همکاری ها با چین است.

طرح های ریلی چین با تایلند، اندونزی و صربستان و ساخت شهرک های صنعتی در خاورمیانه و آفریقا و ایجاد بنادر در کشورهای پاکستان و مصر از دیگر توافقنامه های ذی ربط راه ابریشم چین است.

آمارها نشان می دهد در 9 ماه امسال میلادی میزان تجارت چین با کشورهای حوزه راه ابریشم به 950 میلیارد دلار رسیده است سرمایه گذاری مستقیم غیرمالی در این کشورها هم افزون بر 10 میلیارد دلار است.

چین توافقنامه های سوآپ ارزی با 20 کشور حوزه راه ابریشم امضا نموده و توافقنامه هایی نیز با هفت کشور برای تجارت با یوان پول ملی این کشور امضا نموده ست.

تبادلات فنی، آموزشی، گردشگری و فرهنگی چین با کشورهای یاد شده نیز در حال افزایش است.

سال 2013 میلادی، شی جینپینگ، رئیس جمهور خلق چین در جریان دیدار خود از قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت کمربند مالی جاده ابریشم و ساخت راه ابریشم دریایی در قرین بیست و یکم را عنوان نمود.

پروژه یک راه یک کمربند با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین شروع شد که بیش از 123 کشور جهان و 29 سازمان بین المللی قرارداد همکاری با چین به امضا رسانده است.

  • ورود ناو جنگی آمریکا به تنگه تایوان و واکنش چین
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 550

به "چین با 137 کشور توافقنامه همکاری راه ابریشم امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با 137 کشور توافقنامه همکاری راه ابریشم امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید