چگونه بیماری خود را تشخیص دهید

به گزارش ایستگاه بازی، هنگامی که خودتان اقدام به تشخیص بیماریتان می کنید، سلامتی خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید، به این دلیل که هرگز نمی توانید آنقدر مطمئن باشید که دقیقاً چه چیزی شما را تحت تأثیر قرار داده است. چندین راه وجود دارد

چگونه بیماری خود را تشخیص دهید

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

هنگامی که خودتان اقدام به تشخیص بیماریتان می کنید، سلامتی خود را در معرض خطر بزرگی قرار می دهید، به این علت که هرگز نمی توانید آنقدر مطمئن باشید که دقیقاً چه چیزی شما را تحت تأثیر قرار داده است. چندین راه وجود دارد که از طریق آنها می توانید این کار را انجام دهید، اما خطرهای متعددی هم در رابطه با آن وجود دارد.

دلایل مختلفی وجود دارد که علت تمایل شما به تشخیص و درمان بیماریتان را توضیح می دهد. گاهی اوقات ممکن است یک مشکل بهداشتی خجالت آور باشد که در برخورد با آن راحت نیستید، و یا شاید نیاز مالی مانع رفتن به پیش یک متخصص جهت یافتن علت ریشه ای مشکل باشد. یکی دیگر از دلایل اینکه چرا خودتان تمایل دارید بیماریتان را تشخیص دهید، ممکن است ترس از دکتر، و یا ترس از پیدا شدن چیزی جدی تر از آنچه تصور می کردید، باشد. علت آن هر چه باشد، بایستی بدانید که این گونه تشخیص بیماری، ضررش بیشتر از نفعش است. در برخی از موارد، شما ممکن است درست تشخیص دهید، اما در برخی دیگر، آنچه که به تصورتان ممکن است علت مشکل پیش آمده باشد، در واقع امکان دارد که چیز دیگری باشد. این امر به ویژه در مورد کسانی که برای تمام اطلاعات مربوط به سلامتیشان به اینترنت متوسل می شوند، صدق می کند، به این علت که اطلاعات متناقض بسکمک به صورت آنلاین وجود دارد. در هر صورت، اگر در پی اطلاعاتی هستید که چگونه بیماری خود را تشخیص دهید، در اینجا برای تشخیص بیماریهایی جزئی، روشی بسیار ابتدایی آورده شده است.

مراحل مورد بحث

قبل از اینکه، این روش تشخیص بیماری خود را بخوانید، باید درک کنید که این روش، روشی دقیق و مطمئن که بتوان از طریق آن مشکل را پیدا کرد و انگشت روی مشکل بگذارد، نیست. ثانیاً، این روش ممکن است برای بیماریهایی جزئی همچون ایجاد حساسیت بکار آید. این روش نمی تواند برای تشخیص عوارض جدی بهداشت و سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

درک علائم: پیش از آنکه اقدام به تشخیص بیماری خود با علائمی از مشکل که فکر می کنید ممکن است از آن رنج می برید، بکنید، نشانه های طبیعی حیاتی خود را چک نمایید. این کار می تواند زمان بر باشد. به نام مثال، اگر به طور ناگهانی دچار حساسیت شدید، به زمان نیاز دارید تا به علتهای این علائم پی ببرید. چه چیزی موجب به وجود آمدن آلرژی می شود؟ آیا مواد غذایی است، و یا چیزی است که در معرض آن قرار گرفته اید؟ برای درک و پی بردن به آن چند روزی زمان نیاز است. احتمالاً این روش در یافتن جواب مشکلتان کمک می کند.

درک تاریخچه خانوادگی: در برخی موارد، ممکن است علت روبروه شما با مسئله ای خاص، وجود ژنی باشد که به طور موروثی در خانواده وجود دارد. به نام مثال، عارضه ای همچون کمر درد، مسئله ای است که ممکن است از طرف مادر یا پدر، مستعد ابتلا به آن باشید. هرچند، این بدان معنا نیست که این عارضه نمی تواند تحت کنترل در آید. اگر چه ممکن است مستعد ابتلا به آن باشید، قطعاً می توانید شدتی که از طریق آن شما را تحت تأثیر قرار می دهد را کاهش دهید.

تشخیص بیماریتان، به زمان نیاز دارد. بایستی با پشتکار به صورت روزانه از تغییراتی که به هنگام تلاش خود در درمان آن رخ می دهد، یادداشت برداری کنید. این کار کمک خواهد کرد که به حقیقت مشکل دست یابید.

خطرات اقدام به تشخیص بیماری خود

در بسکمک از موارد، آنچه که به نظرتان مشکل کوچکی است، ممکن است نشانه یک مشکل بزرگتر باشد. به نام مثال، سردرد می تواند نشانه ای از یک بیماری مغزی، درد خفیف در بازوی چپ ممکن است نشانه ای از یک عارضه یا بیماری قلبی، و یک جوش یا دانه بر روی پوست هم می تواند علامتی از توسعه سرطان پوست باشد. قصد ترساندن شما را نداریم، اما می خواهیم که خطرات پنهانی اقدام به تشخیص بیماری از طریق خودتان را متوجه شوید، به این علت که ممکن است از اهمیت و شدت این عارضه چشم پوشی کنید.

هنگامی که علائم خاصی را نادیده گرفته، و یا دارویی را برای از بین بردن آنها مصرف نمایید، با این کار علت ریشه ای مشکل را درمان نمی کنید؛ بلکه فقط مشکل را به طور موقت برطرف می نمایید. این مشکل می تواند بیشتر از آن پیش رفته و وخیم شود، و اگر از آن جلوگیری نکنید، درمان آن ممکن است با مشکل روبرو شود. به نام مثال، یکی از علائم رایج بیماری دیابت خستگی و بی توانی است. هنگامی که خودتان اقدام به تشخیص بیماری می کنید، ممکن است فرض را بر این بگذارید که این خستگی زیاد به علت کم خوابی، درست غذا نخوردن، استرس و از این دست است. ممکن است سعی در درست کردن تمام این فرضیات کنید، اما از این حقیقت اطلاعی ندارید که امکان دارد مبتلا به دیابت باشید. با این کار باعث می شوید، شرایط بدتر شود، و دیابت این توانایی را دارد که به آرامی بر تمام اندامهای دیگر بدن مانند چشم ها، کلیه ها، مغز، و چندین بخش دیگر بدن اثر بگذارد. اگر چه بسکمک از وب سایت ها این امکان را به شما می دهند که به صورت آنلاین بتوانید بیماری خود را تشخیص دهید، اما به علتی که در ایجا ذکر کردم، بایستی از انجام آن خودداری کنید. در واقع، تشخیص آنلاین گاهی اوقات می تواند گمراه کننده باشد، به گونه ای که ممکن است یک بیماری بزرگتر را نادیده بگیرد، و یا ممکن است به طور مستقیم به عارضه ای حادتر اشاره کند در حالی که مشکل ممکن است جزئی باشد.

به طور خلاصه، خطرات تشخیص بیماری از طریق خودتان بیشتر از مزایای آن است. معمولاً نشانه های کوچکتر نادیده گرفته می شوند و فرض بر این گذاشته می شود که می توانند با مصرف داروی بدون نسخه برطرف شوند. با این حال، بهتر است، از مشاوره های حرفه ای استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که درمان صحیح برای بیماری مورد بحث، بر روی شما انجام می شود، صرف نظر از اینکه این بیماری جزئی یا حاد و جدی باشد.

سلب مسئولیت: این مقاله صرفاً جنبه اطلاع رسانی داشته و به هیچ وجه، قصد جایگزینی نظر یک متخصص امر پزشکی را ندارد.

منبع: راسخون
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1770

به "چگونه بیماری خود را تشخیص دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بیماری خود را تشخیص دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید