پیشرفت کمی و کیفی صنایع دستی بوشهر در سطح ملی

به گزارش ایستگاه بازی، معاون امور مالی و هماهنگی استانداری بوشهر در پنجمین کارگروه تخصصی صنایع دستی در بوشهر گفت: در چند سال اخیر شاهد پیشرفت صنایع دستی بوشهر از لحاظ کمی و کیفی در سطح ملی هستیم.

پیشرفت کمی و کیفی صنایع دستی بوشهر در سطح ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، سعید زرین فر با بیان این مطلب اضافه کرد: با توجه به پیشرفت های حوزه صنایع دستی کار گروهی را در این خصوص تشکیل دادیم و مزیت چنین کارگروهی این است که همه دستگاه های مرتبط با صنایع دستی از نزدیک برای مرتفع کردن موانع و مسائل پیش روی این حوزه در استان راه چاره ارائه دهند و به حل آن یاری نمایند.

زرین فر ادامه داد: در آینده نزدیک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هماهنگی با اتاق بازرگانی یک انجمن صنایع دستی را در این اتاق تشکیل دهند که خروجی این کار یاری خواهد نمود فروش، عرضه و بازاریابی برای حمایت از فراوری صنعتگران هم استانی با شتاب بیشتر و هم افزایی بهتری صورت پذیرد.

او اضافه کرد: هر کدام از شهرستان های استان می توانند با همکاری شهرداری ها یک مرکز فراوری و عرضه محصولات صنایع دستی داشته باشند که در طول سال به طور مستمر و مداوم فعالیت داشته باشد.

محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه توضیح داد: ما در حال تدوین برنامه ای هدفمند با چشم انداز محلی، ملی و بین المللی هستیم که تجربه محلی و ملی را به خوبی داشته و با کم و کیف آن آشنایی داریم و در تلاشیم در این برنامه جامع با شناسایی ظرفیت ها و طرح های توسعه ای در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به گسترش فضای مطلوب بازار یابی و عرضه محصولات فراوریی استان در سطح بین المللی برسیم.

لیلا رحیمی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر نیز در این نشست با اشاره به رضایت به روی آوردن صنعتگران در سال های اخیر به فراوری کارهای خلاقانه و فاخر بیان نمود: صنایع دستی بوشهر صندلی آن را در کشور پیدا نموده است و ما به دنبال این هستیم که صادرات محصولات فراوریی صنایع دستی استان را به سمتی ببریم که بدون واسطه و به صورت مستقیم باشد و از این طریق سود بیشتری نصیب صنعتگران گردد.

رحیمی ادامه داد: صنایع دستی بوشهر به صورت تخصصی و باکیفیت فراوری و عرضه می گردد که می تواند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

او اضافه کرد: بالاترین آموزش ما در حوزه روستایی است و به دنبال این هستیم که با تفاهم و همراهی دهیاران استان، دوره های آموزشی را به صورت گسترده تر برگزار کنیم که متعاقب این موضوع درصد اشتغال زایی بانوان در روستاها افزایش خواهد یافت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 542

به "پیشرفت کمی و کیفی صنایع دستی بوشهر در سطح ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت کمی و کیفی صنایع دستی بوشهر در سطح ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید