پارچه های ماسک شرکتی دانش بنیان 80 درصد احتیاج کشور را تامین کرد، تحقق6میلیون دلار صرفه جویی ارزی

به گزارش ایستگاه بازی، با اجرای طرح کلان ملی فناوری بهینه سازی و تکمیل خط فراوری پارچه ملت بلون طبق استانداردهای بین المللی، 80 درصد احتیاج داخلی به ماسک تامین شد.

پارچه های ماسک شرکتی دانش بنیان 80 درصد احتیاج کشور را تامین کرد، تحقق6میلیون دلار صرفه جویی ارزی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از چالش های روزهای شیوع کرونا در کشور، تامین پارچه مطلوب ملت بلون به اسم منسوج اصلی فراوری ماسک است. به همین علت شرکت دانش بنیان صدرا طرح و تجهیز اسپادانا آستین همت بالا زد و به میدان آمد تا این احتیاج به شکلی بومی و بدون احتیاج به واردات تامین گردد. بر همین اساس طرح کلان ملی فناوری بهینه سازی و تکمیل خط فراوری پارچه ملت بلون طبق استانداردهای بین المللی با ظرفیت یک تن در روز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کوشش این شرکت اجرایی شد.

اجرای این طرح 80 درصد احتیاج داخلی را پاسخ گو است و این شرکت در نظر دارد، 20 درصد فراوریات خود را هم صادر کند. در حال حاضر با وجود بیماری کرونا قطعا همه کشورها می توانند مشتریان بالقوه این محصول باشند؛ اما وجود تحریم ها مانعی بزرگ بر سر راه صادرات این محصول ایران ساخت است.

بر اساس آمارهای این شرکت، تا به امروز 15 تن پارچه ملت بلون برای ماسک در کشور فراوری و با قیمتی مناسب به بازار داخلی تزریق شده است. قیمت نمونه های خارجی این محصول در بازار حدود 19 دلار به ازای هرکیلو است این در حالی است که قیمت فروش داخلی حدود 170 هزار تومان است. فراوری این محصول در سال می تواند حدود 6 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1776

به "پارچه های ماسک شرکتی دانش بنیان 80 درصد احتیاج کشور را تامین کرد، تحقق6میلیون دلار صرفه جویی ارزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارچه های ماسک شرکتی دانش بنیان 80 درصد احتیاج کشور را تامین کرد، تحقق6میلیون دلار صرفه جویی ارزی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارچه های ماسک شرکتی دانش بنیان 80 درصد احتیاج کشور را تامین کرد، تحقق6میلیون دلار صرفه جویی ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید