ویروس کرونا؛ ربات ضدعفونی کننده سطوح ساخته شد

به گزارش ایستگاه بازی، رباتی هوشمند با استفاده از فناوری های پیشرفته می تواند بدون کوچکترین خستگی کف سطوح بیمارستانی را ضدعفونی و ویروس کرونا را از بین ببرد.

ویروس کرونا؛ ربات ضدعفونی کننده سطوح ساخته شد

یک شرکت چینی از نوعی ربات بیمارستانی با قیمت ساخت 40 هزار دلار رونمایی نموده است که با به کاربردن ترکیبی از اشعه ماورای بنفش و مایع ضدعفونی نماینده سطوح عوامل بیماری زا و پاتوژن ویروس کرونا را از سطوح مختلف پاک می نمایند و از بین می برد.

این ربات از طریق محققان موسسه Keenon Robotics که در شانگ های مستقر هستند فراوری شده است. این شرکت پیش تر ربات هایی برای توزیع مواد خوراکی و ربات های تبلیغاتی ساخته بود.

ربات ساخته شده از طریق محققان از چهار گروه از لامپ های ساطع نماینده اشعه ماورای بنفش بر روی بدنه خود بهره می برد که از طریق آن ها میکروب ها و ویروس کرونا را نابود می نماید.

برروی سر ربات 5 نازل برای اسپری کردن مواد ضدعفونی وجود دارد تا کوچکترین اثری از آلودگی ویروسی درمحیط باقی نماند.

بیشتر بخوانید: ربات هوشمند چینی به یاری کادر درمانی مقابله با کرونا می شتابد

ربات ارتفاعی برابر با یک متر و 40 سانتی متر دارد و می تواند در هر دور شارژ حدود 1500 میلی لیتر مایع ضدعفونی نماینده در ترکیب با اشعه ماورای بنفش را به سطوح مختلف اسپری کند. این ربات برای هر دور ماموریت حدود 6 ساعت زمان احتیاج دارد تا به طور کامل شارژ گردد.

به گفته تیم سازنده ربات، پس از همه گیری ناگهانی بیماری Covid-19 در اثر ویروس کرونا، تقاضا های زیادی از بیمارستان های مختلف درکشور چین برای خدمات رسانی به بیماران و کادر درمانی با استفاده از ربات ها مطرح شده است.

اکنون ربات هایی ساخته شده از طریق شرکت های چینی به کار دریافت نمونه از بیماران، حمل و نقل دارو و مواد خوراکی در بیمارستان های چین می پردازند.

طبق اعلام مقام های بهداشتی کشور چین برای مبارزه با Covid-19 به تابش اشعه ماورای بنفش و محلول ضدعفونی نماینده حاوی پراکسید هیدروژن 2 بار در روز احتیاج است.

این ربات به گونه ای طراحی شده است که می تواند کف زمین با شیب حدود 5 درجه را طی و ضدعفونی کند. شرکت سازنده اعلام نموده است ربات طراحی شده قادر به ضدعفونی کردن سطوح به مدت 8 ساعت است و کاربرد آن خطری برای تیم پزشکی و بیماران ندارد.

این ربات با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی قادر به جهتیابی و یادگیری جهتحرکت خود است و اشیایی که در جهت خود واقع شده است را شناسایی می نماید.

کارشناسان چینی اعلام نموده اند تا کنون 100 ربات با قابلیت های مختلف به بیش از 75 بیمارستان در کشور چین اهدا نموده اند تا به مقابله با ویروس کرونا بپردازند.

شرکت سازنده ربات از اعلام آمادگی برای ارسال ربات های خود به کشور های مختلف دنیا خبر داده است و به گفته طراحان از این ربات در بیش از 10 کشور دنیا استفاده می گردد.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 872

به "ویروس کرونا؛ ربات ضدعفونی کننده سطوح ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ ربات ضدعفونی کننده سطوح ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید