ربات ها به کمک کادر درمانی کرونا در چین رفته اند

به گزارش ایستگاه بازی، با تشدید بیماری کرونا در چین و خستگی فزاینده کادر درمانی در این کشور، استفاده از فناوری های جدید و به خصوص ربات ها برای کمک به پزشکان و پرستاران تشدید شد.

ربات ها به کمک کادر درمانی کرونا در چین رفته اند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تکنولوژی نیوز، شیوع ویروس کرونا در چین باعث شد تا صدها بیمارستان ومرکز درمانی در این کشور به حالت آماده باش درآیند و قوانین قرنطینه به صورت سختگیرانه در این کشور اجرا شود. در این میان ربات ها هم برای کمک به کادر بهداشت و درمان وظایفی را در چین بر عهده گرفتند.

تحویل غذا و بسته های درمانی به بیماران ایزوله شده، انجام آزمایش دمای بدن، ضدعفونی کردن اتاق ها و نقاط مختلف بیمارستان ها و حتی شستن ظروف پزشکی بعد از اتمام فرایندهای درمانی از جمله وظایفی بود که در حوزه بهداشت و درمان در چین به ربات ها سپرده شد تا میزان آلودگی انسان ها به ویروس کرونا به حداقل میزان ممکن برسد.

صنعت رباتیک چین به دنبال شیوع ویروس کرونا فرصتی بی نظیر برای نمایش توانمندی ها و پیشرفت های خود به دست آورد و همزمان با جدی شدن مشکل کمبود کادر درمانی در برخی نقاط چین، ربات ها توانستند این کمبود را جبران کنند و در صورت لزوم با افراد مبتلا تماس مستقیم برقرار کرده و مسائل آنها را حل کنند. دانش و تجربه به دست آمده در چین در این زمینه در آینده نیز برای مقابله با بیماری های مسری خطرناک قابل استفاده خواهد بود.

البته باید توجه داشت که شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی موقت برخی کارخانه های تولید ربات در چین شد و مسائلی را در زمینه تامین سریع نیازهای بخش بهداشت و درمان چین ایجاد کرد، اما در مجموع این کارخانه ها بعد از وقفه هایی کوتاه فعالیت تولیدی خود را از سر گرفتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 827

به "ربات ها به کمک کادر درمانی کرونا در چین رفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها به کمک کادر درمانی کرونا در چین رفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید