شرایط بودجه زیست فناوری برای سال آینده اعلام شد

به گزارش ایستگاه بازی، دکتر مصطفی قانعی در خصوص بودجه ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری به خبرنگاران گفت: بودجه ای که برای این ستاد پیشنهاد شده نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

شرایط بودجه زیست فناوری برای سال آینده اعلام شد

وی با بیان اینکه این بودجه متعلق به ستاد توسعه زیست فناوری است، بیان کرد: اما توسعه شرکتهای دانش بنیان زیست فناوری به واسطه بودجه ستاد امکان پذیر نیست.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری مطرح کرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و این شرکت ها از سوی صندوق توسعه ملی نیز بودجه ای دارند؛ ما می توانیم برای توسعه شرکتهای دانش بنیان حوزه زیست فناوری نیز که تعداد آنها 500 شرکت است از این بودجه کمک بگیریم.

دبیر ستاد زیست فناوری گفت: این بودجه ها باعث توسعه واکسن، دارو، کشت بافت و فعالیت شرکتهای دانش بنیان حوزه زیست فناوری می شود.

قانعی با اشاره به بودجه صندوق توسعه ملی برای شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: این بودجه برابر با 70 میلیون دلار است؛ به نظر می رسد سال آینده کارها را در حوزه زیست فناوری به خوبی ادامه دهیم.

وی با اشاره به دیگر رویکرد بودجه ای در حوزه زیست فناوری گفت: یکی از اقدامات ما در حوزه زیست فناوری ارائه گزارشی به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود؛ در این گزارش تاثیر زیست فناوری در اقتصاد کشور را تعیین کرده ایم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ادامه داد: اگر این گزارش را شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کند و سازمان برنامه و بودجه بتواند بودجه ای را به حوزه زیست فناوری اختصاص دهد می توانیم 10 درصد در اقتصاد کشور تاثیر گذار باشیم.

قانعی با تاکید بر تاثیر اقتصاد زیستی در اقتصاد کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه می تواند بعد از اختصاص این میزان بودجه، پیگیری کند و ببیند سال به سال تا چه حد زیست فناوری در اقتصاد کشور تاثیر گذار بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 693

به "شرایط بودجه زیست فناوری برای سال آینده اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بودجه زیست فناوری برای سال آینده اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید