نخستین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری در دانشگاه تهران برگزار می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری از برگزاری این کنفرانس در روز 21 دی ماه 1400 با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کرسی یونسکو در کارآفرینی در دانشگاه تهران اطلاع داد.

نخستین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری در دانشگاه تهران برگزار می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جهانگیر یدالهی، رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و رئیس اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری، درباره اهداف این کنفرانس گفت: کارآفرینی اجتماعی، یکی از انواع کارآفرینی است که هدف آن پاسخ دادن و حل مسائل اجتماعی مانند فقر، بیکاری و انواع مسائل اجتماعی دیگر است. بخش عمده ای از معضلات اجتماعی به فقر و بیکاری برمی گردد که توسعه گردشگری یکی از گزینه های موثر در کشور برای پاسخ به این مسائل اجتماعی است.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در برشمردن انواع مختلف گردشگری، به گردشگری فرهنگی، قومی، تاریخی، مذهبی، سلامت، طبیعی، ورزشی و ... اشاره نمود و گفت: متاسفانه در ایران با وجود ظرفیت های بزرگی که در زمینه هر کدام از انواع گردشگری به منظور اشتغال زایی و درآمدزایی وجود دارد، آن طور که شایسته است به بهره برداری از ظرفیت های حوزه گردشگری توجه نشده است.

یدالهی اضافه نمود: با توسعه زیرساخت ها و کسب وکار های گردشگری باید نرخ اشتغال در منطقه ها مختلف کشور افزایش پیدا کند و شاهد افزایش رفاه مردم در نقاط مختلف کشور باشیم.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است، به نظر می رسد که ضروری است برای تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و توجه به بهره برداری از ظرفیت های این حوزه در برنامه هفتم، ادبیات سازی صورت گیرد.

یدالهی با یادآوری اینکه توسعه دانشگاه کارآفرین به عنوان محور کلیدی شعار دانشگاه تهران مدنظر رئیس دانشگاه تهران واقع شده است، اظهار کرد: بعلاوه افزایش مشارکت دانشگاه تهران در توسعه کشور و محرومیت زدایی، مورد تاکید است. در اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری، بنا داریم تا این پیغام را به سیاستگذاران ارسال کنیم که ما می توانیم با توسعه انواع مختلف گردشگری، گام بزرگی در جهت برطرف محرومیت و ایجاد رفاه و اشتغال زایی در کشور برداریم.

اولین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری روز سه شنبه 21 دی ماه 1400 در پنج محور کارآفرینی اجتماعی و جامعه پایدار و هوشمند، کارآفرینی اجتماعی و گردشگری پایدار (اشتغالزایی، فقرزدایی، توانمندسازی و کاهش نابرابری)، توسعه مقاصد گردشگری پایدار، حفظ محیط زیست و مصرف بهینه آب، اقتصاد مشارکتی، نوآوری و فناوری های نوین در گردشگری پایدار و فرصت های کارآفرینانه در گردشگری ورزشی و سلامت در محل دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1916

به "نخستین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری در دانشگاه تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری در دانشگاه تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید