واکنش ترکیه به پیشنهاد میانجی گری ترامپ

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا برای میانجی گری میان ترکیه و آنکارا گفت که این کشور با تروریست ها مذاکره نمی کند.

واکنش ترکیه به پیشنهاد میانجی گری ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای میانجی گری میان آنکارا و شبه نظامیان کُرد برای توقف حملات آنکارا به شمال سوریه را رد کرد.

وی که با شبکه خبری دویچه وله آلمان مصاحبه می کرد، اضافه نمود: ما با تروریست ها مذاکره نمی کنیم. تنها چیزی که این تروریست ها باید انجام دهند این است که سلاح را کنار بگذارند.

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه نمود: ما پیشتر در ترکیه راه حل سیاسی را آزموده ایم و دیده ایم که چه اتفاقی افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه با انتشار پیامی در توئیتر سه راه درباره عملیات ترکیه در سوریه پیشنهاد کرد.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: ما یکی از این سه گزینه را پیش رو داریم: هزاران نظامی بفرستیم و از لحاظ نظامی پیروز شویم، ترکیه را با تحریم ها و مسائل مالی به شدت هدف قرار دهیم یا اینکه برای رسیدن ترکیه و کردها به توافق میانجی گری کنیم. (جزئیات بیشتر)

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه (17 شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را چشمه صلح عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 471

به "واکنش ترکیه به پیشنهاد میانجی گری ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترکیه به پیشنهاد میانجی گری ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید