عراق، سفر پمپئو را تایید کرد؛ ملاقات او با فرماندهان نظامی بوده است

به گزارش ایستگاه بازی، فارس نوشت: یک منبع آگاه در وزارت دفاع عراق اخبار سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورش را تأیید و بیان کرد که این سفر کوتاه و به مقصد پایگاهی نظامی در غرب عراق انجام شد.

عراق، سفر پمپئو را تایید کرد؛ ملاقات او با فرماندهان نظامی بوده است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

یک افسر وزارت دفاع عراق، شنبه شب از سفر کوتاه مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به غرب کشورش اطلاع داد و گفت که این سفر به پایگاه عین الاسد اجرا شده است.

این منبع نظامی که درجه او سرهنگ ذکر شده اما هویتش فاش نشده، به خبرگزاری آناتولی گفت: مایک پمپئو برای مدتی بسیار کوتاه به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار (در غرب کشور) رفته جایی که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور دارند.

به گفته این منبع، وزیر امور خارجه آمریکا با فرماندهان ارتش کشورش در عراق ملاقات و گفت وگو نموده اما از محتوای بحث او اطلاعی در دست نیست.

سفر پمپئو یک روز پس از حمله راکتی به پایگاه کی.1 در نزدیکی شهر کرکوک در شمال پایتخت انجام شد؛ حمله ای که به ادعای طرف آمریکایی، یک پیمانکار کشته و چند نفر زخمی شدند.

گروه های مختلف عراقی به حضور آمریکایی ها در عراق اعتراض دارند. پیشتر گروه الحشد الشعبی بارها اعلام نموده است که هدف حمله هواپیماهای آمریکا یا ائتلاف آمریکایی در عراق قرار گرفته است.

گفته می گردد آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش که الحشد الشعبی با یاری کشورهایی مثل ایران آن را شکست داد و از شهرهای عراقی بیرون کرد، حدود پنج هزار نظامی در عراق دارد که در پایگاه های مختلفی مثل عین الاسد استقرار دارند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 635

به "عراق، سفر پمپئو را تایید کرد؛ ملاقات او با فرماندهان نظامی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، سفر پمپئو را تایید کرد؛ ملاقات او با فرماندهان نظامی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید