موسوی: کانادا کاسه داغ تر از آش شده است ، ما تابعیت دوگانه را نمی پذیریم

به گزارش ایستگاه بازی، سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما تاکید بر این داریم که با توجه به این که اتباع ایرانی زیادی در کانادا هستند بایستی به آنها خدمات کنسولی ارائه گردد.

موسوی: کانادا کاسه داغ تر از آش شده است ، ما تابعیت دوگانه را نمی پذیریم

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در جریان رایزنی ها ودیدارهای اخیر وزرای خارجه ایران و کانادا بر سر موضوع هواپیمایی اوکراینی بحثی در خصوص از سرگیری روابط دو کشور اجرا شده است یا نه گفت: چنین بحثی انجام نشده است.

وی ادامه داد: ما به مقامات کانادا اعلام نموده ایم که اغلب کسانی که در این هواپیما جان خود را از دست دادند ایرانی هستند و ما تابعیت دوگانه را نمی پذیریم.

وی در ادامه گفت: جای گله است که آنها اینجوری با سوءاستفاده از این حادثه دلسوز اتباع ایران شدند و خواهان بعضی از اقدامات هستند. روابط دیپلماتیک سیاسی دو کشور را در راستای توهماتی که برای آنها پیش آمده بود و فشارهای آمریکا قطع کردند و اجازه نمی دهند که خدمات کنسولی برای اتباع دو کشور ایجاد گردد. با توجه به این که هزاران نفر از اتباع ایرانی در این کشور اقامت دارند و به خدمات کنسولی نیازمند هستند.

وی ادامه داد: ما پیش از این از مدت ها قبل درخواست نموده بودیم که مسائل کنسولی بین دو کشور برقرار گردد و درخواست های کنونی در این زمینه مطرح نموده بودیم ولی دولت کانادا این موضوع را نادیده گرفته بود و حال آنها در این گونه مواقع نگران می شوند و کاسه داغ تر از آش می شوند.

وی ادامه داد: تماس ها بین مقامات دو کشور در ارتباط با این موضوع ادامه خواهد داشت. ما تاکید بر این داریم که با توجه به این که اتباع ایرانی زیادی در کانادا هستند بایستی به آنها خدمات کنسولی ارائه گردد و امیدواریم اگر دولت کانادا برای رفاه حال اتباع ایرانی صداقت دارد پیشنهادات مطرح شده را که از مدت ها قبل ارائه شده مورد توجه قرار بدهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 613

به "موسوی: کانادا کاسه داغ تر از آش شده است ، ما تابعیت دوگانه را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: کانادا کاسه داغ تر از آش شده است ، ما تابعیت دوگانه را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید