ظریف شرط آمریکا و اروپا را رد کرد

به گزارش ایستگاه بازی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در توئیتی نوشت: آمریکا اذعان دارد که ایران تنها پس از آنکه این کشور از برجام خارج شد، گام هایی در جهت دوری برداشته است.در حالی که تا آن موقع ایران به محدودیت ها پایبند بود. این رفتار آمریکا، یعنی علت تغییر نکرده است.

ظریف شرط آمریکا و اروپا را رد کرد

با ما سفر کنید و با اروپا تور لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ظریف در ادامه این توئیت نوشت: تروئیکای اروپایی هم مقصر هستند که به مدت سه سال هیچ تجارتی را با ایران انجام ندادند. آمریکا و تروئیکای اروپایی باید این علت را رفع نمایند، نه اینکه از ایران بخواهند اقدامات جبرانی مبتنی بر بند 36 برجام را متوقف کند.

همچنین ظریف در ادامه با افزودن بخشی از سخنرانی ند پریس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به آن بخش از اظهارات وی واکنش نشان داده که اعلام شده آمریکا توافق برجام را در سال 2018میلادی ترک نموده است.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته ای را نقض نموده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می گوید بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.

اروپا نیز از این شرط آمریکا حمایت می نماید و تروئیکای اروپایی در بیانیه های مشترک خود خواهان بازگشت ایران به تعهدات برجامی شده بود.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1444

به "ظریف شرط آمریکا و اروپا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف شرط آمریکا و اروپا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید