ظریف: دولت آمریکا فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر امور خارجه با اشاره به آمادگی ایران برای اجرای کامل برجام در صورت بازگشت آمریکا به تعهدات خود، تاکید کرد تا زمانی که واشنگتن به برجام برنگردد دلیلی برای مذاکره وجود ندارد.

ظریف: دولت آمریکا فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف در گفت وگو با اندیشکده مرکز سیاست گذاری اروپایی با دیگر گفت که پس از بازگشت آمریکا به برجام، تهران آماده است بلافاصله به اجرای کامل برجام بازگردد و نیازی به مذاکرات بیشتر نیست.

ظریف شرح داد: تا زمان بازگشت آمریکا به اجرای تعهداتش ذیل برجام دلیلی برای هرگونه مذاکره وجود ندارد. برجام با تمام نقص هایش بهترین توافقی بود که می توانستیم داشته باشیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین خاطر نشان کرد که دولت کنونی آمریکا و یا دولت بعدی نمی توانند به توافقی بهتر از برجام با ایران دست پیدا کنند چه با این دولت چه با دولت بعدی در ایران.

ظریف در ادامه با اشاره به اینکه دولت جو بایدن در عمل تفاوتی با دولت ترامپ نداشته است، تاکید کرد که دولت بایدن فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد.

تئوری ترامپ این بود که پیگیری سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری که او بعد از خروج از برجام آن را اعلام کرده بود می تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی قوی تر از برجام وادار کند. او روز 20 ژانویه سال جاری میلادی در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق این هدف شکست خورده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1527

به "ظریف: دولت آمریکا فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: دولت آمریکا فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید