نمایش دشت خاموش در دو جشنواره بین المللی در نروژ و آمریکا

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - فیلم سینمایی دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی در جشنواره فیلم های ایرانی در موزه هنرهای زیبای واشنگتن دی سی و جشنواره فیلم ترومسای نروژ نمایش داده می گردد.

نمایش دشت خاموش در دو جشنواره بین المللی در نروژ و آمریکا

به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم سینمایی دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری که هم اکنون در سینماهای هنروتجربه روی پرده است، در تازهترین حضور بین المللی خود در جشنواره فیلم های ایرانی در موزه هنرهای زیبای واشنگتن دی سی و جشنواره بین المللی فیلم ترومسا نروژ به نمایش در می آید.

بیست و ششمین جشنواره فیلم های ایرانی در موزه هنرهای زیبای واشنگتن دی سی از 14 تا 30 ژانویه (24 دی تا 10 بهمن ماه) در کشور آمریکا برگزار می گردد و فیلم دشت خاموش در کنار هفت فیلم بلند و چند فیلم مستند و کوتاه از ایران نمایش داده می گردد.

بعلاوه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم ترومسا از 17 تا 23 ژانویه (27 دی تا 3 بهمن ماه) در شهر ترومسا در کشور نروژ برگزار می گردد و فیلم دشت خاموش در بخشی با عنوان بهای نابرابری در کنار هفت فیلم دیگر از کشورهای انگلیس، فرانسه، مکزیک و اسپانیا به نمایش در می آید.

این فیلم سینمایی که به زندگی و کار چند خانواده کارگری با کارفرمای خود می پردازد، تا به امروز در بیش از 30 جشنواره بین المللی حضور داشته و نظر بسیاری از منتقدان داخلی و خارجی و هنرمندان را به خود جلب نموده است.

پخش بین المللی دشت خاموش برعهده علی قاسمی است.

تندیس شیر برترین فیلم بخش افق ها از فستیوال ونیز سال 2020، تندیس برترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال 2021، تندیس برترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال 2021، برترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر دنیا سال 2021، نشان فیپرشی از فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم سال 2020، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال 2021، جایزه برترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال 2021 و جایزه برترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی تیرانی، جایزه برترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم بوگوتا، جایزه برترین فیلم و جایزه آموزشی و فرهنگی برترین فیلم از نگاه هیات داوران مدرسان و استادان سینما را از دومین دوره جشنواره فیلم تصاویر تازه ایرانی ویتره فرانسه از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم ایفای نقش نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1926

به "نمایش دشت خاموش در دو جشنواره بین المللی در نروژ و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش دشت خاموش در دو جشنواره بین المللی در نروژ و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید