شوکه شدن کانادایی ها از رویدادهای آمریکا

به گزارش ایستگاه بازی، نخست وزیر کانادا به انتقاد از نژادپرستی در ایالات متحده پرداخت و از شهروندان کشورش خواست تا با وحدت در کنار هم در مقابل انزجار نژادی بایستند. وی گفت: مردم کانادا با وحشت و ترس شاهد ناآرامی ها در ایالات متحده هستند.

شوکه شدن کانادایی ها از رویدادهای آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به نوشته روزنامه گاردین، شهر مینیاپولیس در ایالات متحده شاهد سومین شب اعتراضات در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست بی سلاح بود؛ مردی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست کشته شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: بسیاری از کانادایی ها با پیشینه های متفاوت اوضاع در ایالات متحده را نظاره گر هستند. نژادپرستی علیه سیاهپوستان واقعی است و نه در ایالات متحده بلکه در کانادا هم شاهدش هستیم. ما می دانیم که مردم با تبعیضی سیستماتیک، تعصب ناخودآگاه و نژادپرستی ضد سیاهپوستان روبرو هستند. از کانادایی ها می خواهم تا با وحدت در کنار هم در مقابل انزجار نژادی باشند.

نخست وزیر کانادا مدت هاست درباره ضرورت مقابله با نژادپرستی صحبت می نماید.

در همین حال، سخنگوی پلیس دیترویت امروز (شنبه) گفت در پی تیرندازی به سوی معترضان در این شهر یک تن کشته شد.

وی ادامه داد، این تیراندازی روز آدینه در ساعت 23:30 به وقت محلی و در پی رویارویی نیروهای پلیس و معترضان به قتل مرد سیاهپوست بی سلاح صورت گرفت. البته افسر پلیسی در این تیراندازی دست نداشته است.

این سخنگو ادامه داد: قربانی یک جوان 19 ساله بود که در پی جراحات وارده در بیمارستان درگذشت. جزئیاتی درباره قربانی یا فردی که اقدام به تیراندازی در بین جمعیت کرد، وجود ندارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 939

به "شوکه شدن کانادایی ها از رویدادهای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوکه شدن کانادایی ها از رویدادهای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید