سخت کوش، جنگنده و قهرمان مثل شواینی

به گزارش ایستگاه بازی، باستین شواین اشتایگر از بازی های ملی خداحافظی و با انتشار بیانیه ای از هوادان فوتبال در کشور آلمان تقدیر کرد.

سخت کوش، جنگنده و قهرمان مثل شواینی

به گزارش خبرنگاران، بعد از میرسلاو کلوزه و فیلیپ لام، یکی دیگر از نسل طلایی بازیکنان تیم ملی آلمان که قهرمان جام جهانی شد، از تیم ملی این کشور خداحافظی کرد.

تولد و آغاز کار در بایرن

باستین شواین اشتایگر متولد 1 اوت 1984 در کلبرمور، آلمان است. این شهر در ایالت بایرن در آلمان قرار گرفته است و غیر از شواینی دیگر افرادی معروفی که در این شهر به جهان آمدند، پل برایتنر ستاره سابق تیم ملی آلمان و اتو فون بیسمارک نخستین صدراعظم آلمان بودند. شواین اشتایگر که در دوران نوجوانی به ورزش اسکی روی آورده بود، در 14 سالگی به عضویت تیم نوجوانان و در ادامه جوانان بایرن مونیخ درآمد. او پله های ترقی را یکی بعد از دیگری طی کرد و بعد از پیروزیت در تیم جوانان و تیم جوانان آلمان به تیم اصلی بایرن مونیخ راه یافت.

بایرن مونیخ - منچستریونایتد

شواینی در سال 2002 برای اولین بار به تیم اصلی بایرن مونیخ دعوت شد. درست زمانی که 18 سال سن داشت برای بار نخست پیراهن تیم محبوب خود را به تن کرد. شوت های پرقدرت، دریبل زنی و قدرت بدنی بسیار خوب از خصوصیات این فوتبالیست است. پس از تنها دو جلسه تمرین با تیم اول، اتمار هیتزفیلد در نوامبر 2002 برای اولین بار شواینی را در دیدار مقابل لنس در لیگ قهرمانان 2003-2002 وارد زمین کرد. در همان فصل او با انجام 14 بازی برای بایرن در لیگ پیروز شد همراه این تیم به قهرمانی در لیگ و جام حذفی برسد. با حضور لوئیس فان خال به عنوان سرمربی بایرن شرایط برای باستین به گونه ای دیگر رخ داد او خاتمه توانست به پست مورد علاقه خود هافبک تدافعی منتقل گردد و باستین دوران جدیدی را در جهانی حرفه ای خود تجربه کرد. حضور در این پست باعث شد تا شواینی تقریبا تا اواخر دوران فوتبال خود نیز در همین پست بازی کند و به عنصر اصلی خط هافبک بایرن مونیخ تبدیل گردد. شواین اشتایگر تا سرانجام فصل 2008 پیروز شده بود 170 بازی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، بوندسلیگا و جام حذفی آلمان برای تیمش انجام داده است و 18 گل نیز زده است. او پیشنهادات زیادی برای بازی در لیگ ایتالیا و لیگ برتر داشت ولی همه این پیشنهادات را رد کرد تا در بیارن مونیخ بماند. جایی که او در ادامه با یوپ هاینکس و در ادامه گواردیولا افتخارات خود را بیشتر کرد و توانست 8 قهرمانی در بوندسلیگا را کسب کند.

او در سال 2013 توانست تنها قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را همراه بایرن مونیخ کسب کند و با رجحان برابر دورتموند در فینال ویمبلی این عنوان را نیز وارد کلکسیون افتخارت خود کند. عنوانی که با راهنمایی هاینکس به دست آمد. در همان سال با رجحان برابر چلسی همراه بایرن مونیخ در ضربات پنالتی قهرمانی در سوپرجام اروپا را نیز به افتخاراتش افزود. قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها و هفت قهرمانی در جام حذفی دیگر افتخاراتی بود که او با بایرن مونیخ داشت.

شواین اشتایگر در سال 2018 راهی منچستریونایتد شد. به نظر می رسد اختلاف نظر با گواردیولا باعث شد تا او بایرن را ترک کند و نتواند فوتبالش را در این تیم به سرانجام برساند. او در بایرن با مصدومیت روبرو شد و زیاد نتوانست در تیم فان خال مربی که در بایرن نیز با او کار نموده بود، به میدان برود. در نهایت قهرمانی در جام حذفی ژایان خوشی برای دوران پرطلاطم او در یونایتد بود.

اکنون او در یونایتد به نظر می رسد آینده ای ندارد و مورینیو به سران باشگاه اعلام نموده است به شواین اشتایگر احتیاج ندارد و این بازیکن می تواند باشگاه را ترک کند. شاید شالکه مقصد بعدی این هافبک شوت زن باشد.

تیم ملی آلمان و قهرمانی در جام جهانی

دو سال بعد یعنی در سال 2004 برای اولین بار توسط یورگن کلینزمن به تیم ملی آلمان دعوت شد و در اولین دیدار ملی خود برابر مجارستان به میدان رفت جایی که ژرمن ها توانستند با دو گل به رجحان برسند. در یورو 2004 آلمان ها شرایط چندان خوبی نداشتند ولی در سال 2006، آلمان می دانست برای قهرمانی در خانه به یک شواین اشتایگر اماده احتیاج دارد. با این حال با وجود بازی های خوب او در این جام، آلمان با رجحان برابر پرتغال عنوان سوم را بدست آورد و شواینی نیز هر دو گل خود در این جام را وارد دروازه این تیم کرد. تا آلمان در شهر اشتوتگارت با درخشش این بازیکن عنوان سوم را بدست آورد. دو سال بعد در یورو 2008 نسل طلایی آلمان با راهنمایی بازیکنی چون شواین اشتایگر که حالا باتجربه تر شده بود، در دیدار نهایی با شکست برابر اسپانیا از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند. در این تورنمت او 2 گل برابر پرتغال و ترکیه به ثمر رساند.

در جام جهانی 2010 او در فهرست 10 نفره توپ طلای این جام قرار داشت که به بهترین بازیکن داده شد. او نتوانست اینبار برای تیمش گلزنی کند ولی باز هم عنوان سوم جام را تجربه کرد. در یورو 2012 بالوتلی و تیم ملی ایتالیا نگذاشت تا شواین اشتایگر برای دومی دوره پیاپی فینالیست یورو گردد. با این جال در حالی که غروب نسل طلایی تیم ملی آلمان رسیده بود، در جام جهانی 2014، این بازیکن توانست به بزرگترین افتخار دوران فوتبالی خود دست یابد و قهرمانی در جام جهانی را بدست آورد. او بی شک یکی از بهترین بازیکنان مانشافت در این دوره بود و با جنگندگی مثال زدنی در میانه میدان یکی از عوامل اصلی قهرمانی آلمان بود.

در نهایت در یورو 2016 او در آخرین تورنمت فوتبالی خود همراه تیم ملی آلمان حضور یافت و در بازی برابر اوکراین نیز برای تیمش گلزنی کرد ولی در بازی نیمه نهایی برابر تیم ملی فرانسه اشتباه بزرگی از او سر زد. اشتباهی که هیچکس از یک قهرمان انتظار نداشت. پنالتی بزرگی که او به فرانسوی ها داد باعث شد آلمان مزه حذف در یورو را در نیمه نهایی را بچشد و شب غمگینی برای او رقم بخورد. در نهایت این بازیکن بعد از گذشت چندین روز از این دیدار، خداحافظی خود را از تیم ملی آلمان اظهار داشت تا در 31 سالگی با 120 بازی ملی و 24 گل از تیم ملی کشورش خداحافظی کند.

در تیم ملی آلمان فقط چهار بازیکن بیشتر از شواینی در تیم ملی بازی کردند، لوتار ماتئوس، میرسلاو کلوزه و لوکاس پودولسکی جلوتر از این بازیکن در تعداد بازی برای آلمان بودند.

زندگی شخصی

باستین شواین اشتایگر با آنا ایوانویچ تنیسور مطرح ازدواج نموده است. این ازدواج چند روز بعد از سرانجام یورو 2016 انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 491

به "سخت کوش، جنگنده و قهرمان مثل شواینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخت کوش، جنگنده و قهرمان مثل شواینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید