روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل را نامشروع خواند

به گزارش ایستگاه بازی، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل آن را اقدامی نامشروع خواند.

روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل را نامشروع خواند

گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و سایر نهاد های بین المللی مستقر در ژنو با تاکید بر اینکه تصمیم علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل ذهنیتی سیاسی دارد، عنوان نمود: تصمیم مذکور فقط در پس زمینه و با ذهنیتی سیاسی اتخاذ شده است و هدفی جز مقصر جلوه دادن مقامات ایران ندارد چراکه غرب مقامات ایرانی را خوشایند خود نمی داند.

او اضافه نمود: این قطعنامه از نظر ما غیرقانونی است، چون اقدامات این چنینی قطعا باید با اجازه کشور مدنظر انجام شود در حالی که در این مورد، با ایران هیچ مشورت و یا توافقی برای چنین روندی انجام نگرفته است. این اقدامات هدفی جز اعمال فشار سیاسی بر ایران ندارد.

گاتیلوف همچنین بر این باور است که کشور های بانی این پیشنهاد به جای این اقدامات که نمونه ای معین از استاندارد دوگانه آنهاست، بر روی مسائل داخلی خودشان متمرکز شوند.

قطعنامه ضدایرانی مذکور که با پیگیری شدید آمریکا و برخی کشور های غربی به تصویب رسید، با مخالفت 6 کشور عضو از جمله ارمنستان، کوبا و چین و نیز موافقت 25 کشور دیگر و رای ممتنع 16 کشور روبرو شد.

خبرنگاران بین الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2116

به "روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل را نامشروع خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل را نامشروع خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید