رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش، دولت ائتلافی در یک قدمی انحلال

به گزارش ایستگاه بازی، در پی رسوایی اخیر رهبر حزب آزادی اتریش، صدراعظم این کشور احتمال ادامه همکاری با وی در دولت ائتلافی را رد نموده است.

رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش، دولت ائتلافی در یک قدمی انحلال

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع دولت ائتلافی اتریش امروز (شنبه) اعلام نموده، سباستین کورتس صدراعظم اتریش به دنبال رسوایی هاینس کریستن اشتراخه معاونش، احتمال ادامه همکاری با وی را رد نموده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، اخیرا اسنادی منتشر شده که از تماس های اشتراخه به عنوان رهبر حزب آزادی اتریش با یک نفر که گفته شده احتمالا تبعه روس است برای درخواست یاری به پیروزی حزب وی در انتخابات آینده در ازای قراردادهای کلان دولتی حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، صدراعظم اتریش قرار بود ساعت 11 صبح به وقت وین (9 صبح به وقت گرینویچ) با معاون خود دیدار و گفت وگو کند. این دیدار پس از نشست اضطراری صدراعظم با شخصیت های مهم دولتی در شب گذشته برگزار می شد.

سخنگوی اشتراخه به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهارنظر درباره تهدیدی که در برابر دولت ائتلافی اتریش قرار گرفته، پاسخ نداده است.

این رسوایی که دولت اتریش را در آستانه انتها ائتلاف قرار داده، درست یک هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا افشا شده است.

کورتس، صدراعظم اتریش درست از همان ابتدا که شایعات محدودی درباره این رسوایی مطرح شده بود، کوشش کرد تا فاصله خود را از حزب راست افراطی حفظ کند تا این اتفاق اثری روی وجهه اش نداشته باشد. وی قرار است امروز بیانیه ای در این خصوص منتشر کند.

مخالفان دولت ائتلافی اتریش خواهان استعفای اشتراخه شده اند. توماس هوفر تحلیلگر سیاسی اتریشی در این رابطه گفت: این اتفاق بزرگی است که باید انتها کار هاینس کریستین اشتراخه باشد.

اشتراخه از سال 2005 میلادی ریاست حزب راست افراطی آزادی را برعهده داشته است. حزب او توانسته بود در انتخابات پارلمانی سال 2017 میلادی 26 درصد آراء را از آن خود کند.

بنا بر این گزارش، این ویدئوی جنجالی را روز آدینه دو رسانه آلمانی اشپیگل و زود دویچه منتشر نموده بودند که ظاهرا از دیدار میان اشتراخه و یکی دیگر از مقامات حزب آزادی با یک زن که به نظر می رسد روس باشد، تهیه شده است.

بنا بر گزارش دویچه وله، این زن به ظاهر روس، به اشتراخه می گوید که میخواهد پول هایی را که می تواند سیاه باشد، در اتریش سرمایه گذاری کند و اشتراخه نیز بدون اینکه به سیاه بودن این پول ها توجهی نشان دهد از وی می خواهد تا به حزب آزادی برای پیروزی در انتخابات آینده یاری کند. وی حتی می گوید، کسانی هستند که بین 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار یورو از راه غیرقانونی به حزب آزادی یاری اقتصادی می نمایند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این ویدئو در ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی همان سال اتریش ضبط شده است؛ انتخاباتی که در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی در وین انجامید.

اشتراخه هنوز درباره این ویدئو و صحت آن اظهار نظری ننموده است. خبرگزاری رویترز نیز گفته که نمی تواند صحت این ویدئو را تأیید کند هر چند که بعضی گزارش ها از ساختگی بودن آن برای ضربه زدن به حزب آزادی اتریش حکایت دارد. رسانه های آلمانی که این ویدئو را منتشر نموده اند نیز نگفته اند که منبع آن ها کجا بوده بوده است.

کریستین هفنکر که به صورت مشترک با اشتراخه ریاست حزب آزادی را برعهده دارد روز آدینه گفت که وکلای این حزب در حال ارزیابی این پرونده هستند. وی تأکید نموده، از آنجایی که این ویدئو به طور تعیین به صورت غیرقانونی ضبط شده، ما نیز در حال تدارک اقدامات حقوقی مناسب هستیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 206

به "رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش، دولت ائتلافی در یک قدمی انحلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی رهبر حزب آزادی اتریش، دولت ائتلافی در یک قدمی انحلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید