رهبر اپوزیسیون بلاروس با رهبران اتحادیه اروپا ملاقات می&zwnjکند

به گزارش ایستگاه بازی، خبرگزاری خبرنگاران- رهبر اپوزیسیون بلاروس با هدف تحت فشار گذاشتن رئیس جمهور این کشور و سرانجام دادن به بحران سیاسی کنونی در کشورش طی چند روز آینده با رهبران اتحادیه اروپا ملاقات می نماید.

رهبر اپوزیسیون بلاروس با رهبران اتحادیه اروپا ملاقات می&zwnjکند

با ما سفر کنید و با تورهای تابستانی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نوشته روزنامه تلگراف، این ملاقاتها بخشی از یک کوشش وسیع تر هستند که در جریان آن اپوزیسیون بلاروس سفارتخانه های مردم را در چند کشور از جمله انگلیس به عنوان جایگزینی برای هیات های دیپلماتیک دولت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس افتتاح کرد.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در بیانیه ای گفت: از روز یکشنبه به برلین و بروکسل سفر خواهم کرد و با فرانک-والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات ملاقات می کنم.

وی اضافه نمود، هدف از این سفر سرانجام دادن به خشونت ها و بی قانونی ها علیه مردم بلاروس به عنوان نخستین گام در راستای سازماندهی یک انتخابات ریاست جمهوری جدید است.

تیخانوفسکایا اخیرا در مراسم مجازی افتتاح این سفارتخانه های غیر رسمی گفت: از عطش بی سرانجام ما برای آزادی به همه بگویید.

سفارتخانه های مردم به اتباع بلاروسی که در خارج از کشور زندگی می نمایند و مخالف دولت لوکاشنکو هستند، خدمت خواهند کرد. وظایف اصلی آنها اطلاع رسانی به مردم درباره اوضاع داخلی بلاروس، ارتباط با دولت های محلی و ارائه یاری به افرادی که مجبور به ترک بلاروس شده اند، است.

چنین دفاتری در برزیل، آلمان، ایرلند و کره جنوبی در بین دیگر کشورها افتتاح شده اند.

گروه حقوق بشری بلاروسی بهار-96 (Viasna-96) اعلام نمود، همزمان با ادامه اعتراضات هفتگی در این کشور که خواهان برکناری لوکاشنکو است، پلیس بلاروس در جریان اعتراضات روز یکشنبه 135 معترض را بازداشت کرد.

روز یکشنبه بیش از 120 راهپیمایی در مینسک، پایتخت بلاروس و دیگر شهرهای این کشور برگزار گردید و تعداد شرکت نمایندگان در هر یک از این راهپیمایی ها چیزی بین چند ده تن و چند صد تن بود.

تعدادی از معترضان در مناطق مسکونی مینسک راهپیمایی نموده، پرچم های سفید با یک نوار قرمز در وسط آن که سمبل اپوزیسیون است را تکان داده و شعار زنده باد بلاروس سردادند.

به گفته رهبران اپوزیسیون، از زمان شروع این اعتراضات در اوت امسال میلادی بیش از 30 هزار تن در بلاروس بازداشت شده اند.

از اوت امسال میلادی که لوکاشنکو پیروزی مجدد خود در انتخابات را که به گفته اپوزیسیون در آن تقلب شده، اعلام نمود و به سلطه 26 ساله خود بر این کشور ادامه داد، بلاروس دچار بحران شده است.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات و شروع اعتراضات، پلیس سرکوب خشونت آمیزی را علیه اعتراضات گسترده به راه انداخته و معترضان را با گاز اشک آور، نارنجک های گیج نماینده و گلوله های پلاستیکی هدف گرفته است. براساس گزارشات معترضان در بازداشتگاه های پلیس شکنجه می شوند و تعدای از معترضان نیز در جریان این راهپیمایی ها کشته شده اند.

اما لوکاشنکو با حمایت سرویس های امنیتی و یاری اقتصادی روسیه همچنان به قدرت چنگ زده است.

تیخانوفسکایا تاکید دارد که وی پیروز مشروع این انتخابات بوده اما پس از آنکه جان فرزندانش را تهدید کردند، مجبور به فرار از کشور و پناه دریافت در لیتوانی شده است.

اتحادیه اروپا و انگلیس تحریم هایی را علیه لوکاشنکو و مقامات ارشد بلاروس به خاطر خشونت های پلیس اعمال نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1321

به "رهبر اپوزیسیون بلاروس با رهبران اتحادیه اروپا ملاقات می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر اپوزیسیون بلاروس با رهبران اتحادیه اروپا ملاقات می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید