راشد الغنوشی: النهضه دولت جدید را تشکیل می دهد، با حزب نبیل قروی ائتلاف نمی کنیم

به گزارش ایستگاه بازی، رهبر حزب اسلامگرای النهضه گفت: نخست وزیر دولت جدید تونس باید از این حزب انتخاب گردد.

راشد الغنوشی: النهضه دولت جدید را تشکیل می دهد، با حزب نبیل قروی ائتلاف نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انتخابات مجلسی تونس هفته گذشته برگزار گردید. حزب اسلامگری النهضه با کسب 52 کرسی از مجموع 217 کرسی مجلس در صندلی اول و حزب لیبرال قلب تونس با کسب 38 کرسی در صندلی دوم این انتخابات قرار گرفتند. طبق قانون اساسی تونس، حزبی که بیشترین آراء مردمی را در انتخابات مجلسی بدست آورد، مامور تشکیل دولت جدید خواهد شد. اما از آنجایی که هیچ یک از احزاب راه یافته به مجلس 50 به اضافه یک کرسی ها را به تنها کسب ننموده اند لذا احزابی که بیشترین کرسی را دارند، برای تشکیل دولت ناگزیرند با توافق سایر احزاب دولت ائتلافی تشکیل دهند. این در حالی است که حزب النهضه و حزب قلب تونس به دلیل اختلافات شدیدی که دارند، حاضر نیستند برای تشکیل دولت جدید با یکدیگر ائتلاف نمایند.

رهبر حزب اسلامگرای النهضه با اشاره به اینکه حزبش بیشترین آرای مردمی را در انتخابات مجلسی تونس کسب نموده است، گفت: بر اساس قانون، نخست وزیر دولت جدید باید از حزب النهضه انتخاب گردد.

به نوشته روزنامه تونسی الشروق، راشد الغنوشی که به وسیله شبکه مجازی با هواداران خود سخن می گفت، توضیح داد: انتظار می رود که رئیس جمهور هفته آینده النهضه را مامور تشکیل دولت جدید تونس کند.

وی درباره برنامه های النهضه برای آینده تونس گفت: مبارزه با فساد و برپایی عدالت در سراسر کشور از مهم ترین برنامه های این حزب برای ساختارهای مالی و اجتماعی تونس است.

رهبر حزب النهضه تاکید نمود که این حزب هرگز برای تشکیل دولت جدید با حزب قلب تونس به رهبری نبیل القروی ائتلاف نخواهد کرد.

النهضه حزب قلب تونس را خارج از جریان و روند انقلاب مردم در سال 2011 می داند و به قدرت رسیدن آن را برای تونس خطرناک می داند.

نبیل القروی به اتهام فساد مالی، پولشویی و فرار مالیاتی با حکم دادگاه تونس در آگوست گذشته بازداشت شد. او چهارشنبه هفته گذشته برای شرکت در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از زندان آزاد شد. نبیل القروی نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 473

به "راشد الغنوشی: النهضه دولت جدید را تشکیل می دهد، با حزب نبیل قروی ائتلاف نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راشد الغنوشی: النهضه دولت جدید را تشکیل می دهد، با حزب نبیل قروی ائتلاف نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید