دیفنس نیوز: امارات نیروهای ایتالیایی را از یک پایگاه نظامی اخراج کرد

به گزارش ایستگاه بازی، یکی از نمایندگان مجلس ایتالیا بیان کرد که مقامات امارات در پی تنش اخیرا شکل گرفته میان ابوظبی و رم، نیروهای ایتالیایی را از یک پایگاه نظامی در دبی بیرون کردند.

دیفنس نیوز: امارات نیروهای ایتالیایی را از یک پایگاه نظامی اخراج کرد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت دیفنس نیوز آمریکا، این نماینده مجلس ایتالیا و عضو کمیته دفاعی آن اظهار کرد: ابوظبی در واکنش به تصمیم رم برای توقف صادرات اسلحه به این کشور به دلیل مشارکتش در جنگ علیه یمن، تصمیم گرفت نیروهای ایتالیایی موجود در پایگاهی نظامی در دبی را اخراج کند.

این چهره سیاسی ایتالیا در ادامه گفت: نیروهای ایتالیایی مستقر در پایگاه نظامی المنهاد در دبی تا دوم ژوئیه آینده فرصت دارند، از خاک امارات خارج شوند.

او اضافه کرد: در حالی که نیروهای ما خروج از امارات را شروع نموده اند، رم تا آخرین لحظه به کوشش خود برای لغو این تصمیم ادامه می دهد هرچند که در خصوص موفقیت دولت ایتالیا در این زمینه تردیدهایی وجود دارند.

این نماینده مجلس ایتالیا در ادامه تاکید نمود: زمانی که روابط در (منطقه) خلیج (فارس) از بین می رود، ازسرگیری آن بسیار سخت است.

ژنرال لئوناردو تریکاریکو، فرمانده سابق نیروی هوایی ایتالیا به سایت دیفنس نیوز گفت: آخرین هواپیمایی ایتالیا روز پنج شنبه از پایگاه المنهاد خارج شد و به جز بعضی مهمات که جمع آوری خواهند شد، چیزی باقی نمانده است.

ژنرال تریکاریکو اضافه کرد: بیرون کردن نیروهای ما از این پایگاه تنها بخشی از رفتار خشنی بود که امارات با ایتالیا دارد.

پایگاه المنهاد در دبی میزبان هواپیماهای کشورهای مختلف بوده و برای ایتالیا از جهت انجام سفرهای هوایی بر فراز آسمان عراق و به عنوان توقفگاهی در راستا این پروازها به پایگاه های ایتالیا در افغانستان اهمیت دارد.

در صورتی که تصمیم برای تخلیه پایگاه المنهاد از نیروهای ایتالیایی تایید گردد، فرایند خروج مستمر این کشور از افغانستان به شدت پیچیده می گردد.

پس از آنکه امارات به یک ففرایند هواپیمای ایتالیا که به سمت افغانستان در پرواز بود، اجازه عبور از آسمانش را نداد، وزارت خارجه ایتالیا هشتم ژوئن جاری عمر الشامسی، سفیر امارات در رم را احضار کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1647

به "دیفنس نیوز: امارات نیروهای ایتالیایی را از یک پایگاه نظامی اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیفنس نیوز: امارات نیروهای ایتالیایی را از یک پایگاه نظامی اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید