تور دبی ارزان: با این 23 علت به عجیب بودن امارات پی می برید!

به گزارش ایستگاه بازی، 23 علت برای عجیب بودن امارات در بین شهرهای دنیا

امارات متحده عربی را می توان کشوری منحصر به فرد محسوب کرد. در ابتدا باید اذعان داشت که این کشور جز معدود کشورهای به جای مانده در دنیا است که با سیستم پادشاهی مطلقه اداره می گردد. موضوع فوق به این معنی است که در این کشور برخلاف بعضی از دیگر سیستم های سلطنتی مانند انگلستان که مجلس دارای قدرت اصلی و سیاسی است، پادشاه حاکم مطلق بوده و تمامی مسائل را در اختیار دارد. علاوه بر این سیستم های پادشاهی عموما بسیار ثروتمند بوده و پول های کثیفی را به دست می آورند. برای مثال در امارات و بسیاری از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، منابع بزرگ نفت و گاز وجود داشته و این موضوع سبب ایجاد رفاه و ثروت هنگفتی شده است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از امارات و شگفتی های آن بدانید.

تور دبی ارزان: با این 23 علت به عجیب بودن امارات پی می برید!

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

این ثروت در ترکیب با جوامع فوق العاده محافظه کار و سنتی، محیطی منحصربه فرد ایجاد نموده است. بسیاری از مردم منطقه ها جنوب آسیا با هدف جستجوی کار به شهر دوبی مراجعه نموده و از فرصت های شغلی با عایدیهای زیاد در این شهر بهره می برند. این موضوع سبب پدیدار شدن آمارهای شگفت انگیزی شده است. برای نمونه اگر چه جمعیت ساکن در امارات متحده عربی بالغ بر چند میلیون نفر می گردد اما تنها بخش کوچکی از این جمعیت، شهفرایندان قانونی این کشور محسوب شده و مابقی کارگران مهاجر هستند. این موضوعی است که حاکمین این کشور به تداوم آن علاقه مند بوده و به دست آوردن شهفرایندی امارات تقریبا امری بی سابقه محسوب می گردد. بنابراین اگرچه افراد زیادی با هدف کار و فعالیت به این کشور مراجعه نموده و برای سال هایی طولانی در آن اقامت می نمایند اما معمولا این افراد پس از خاتمه زمان کار خود باید امارات را ترک نموده و به کشور خود بازگردند.

این دلایل نشان می دهد که امارات متحده عربی یکی از عجیب ترین کشورهای دنیا است:

  • مسلمانان در طول ماه رمضان بر فراز بام بلندترین آسمان خراش به نسبت سایر افراد این شهر به مدت دو دقیقه دیرتر افطار می نمایند زیرا خورشید در این ارتفاع برای مدت زمان بیشتری قابل مشاهده است.
  • در شهر دبی هیچ آدرس و کدپستی وجود ندارد و این موضوع به معنی این است که اداره پست این شهر؛ هیچ مرسوله ای را به هیچ آدرسی تحویل نمی دهد. هر یک از مردم این شهر در اداره پست یک صندوق اختصاصی داشته و باید محموله های خود را در این صندوق ها دریافت نمایند.
  • حدود یک چهارم از جرثقیل های بزرگ پروژه های ساختمان سازی دنیا، در شهر دبی قرار گرفته است. براساس آمار این رقم در حدود 30 هزار عدد است.
  • صاحب بیشتر ساختمان های کرایسلر در منهتن است.
  • اگرچه کشور امارات متحده عربی از نظر فراوری آلاینده های جوی در دنیا شرایط بسیار مناسبی داشته و سومین کشور پاک از این نظر محسوب می گردد. اما این کشور بعلاوه یکی از هواداران اصلی پروتکل کیوتو و حامی توسعه سوخت های پاک است؛ هر چند که هم اکنون نیز بیشتر صنایع این کشور با گاز فعالیت می نمایند.
  • در شهر ابوظبی شما می توانید عابربانک هایی را پیدا کنید که به مشتریان شمش طلا می دهند.
  • دنیای جزیره ها یا The World Islands یک پروژه در حال انجام است که در آن مجموعه ای بسیار مشهور و گران قیمت در حال ساخت است که کاملا روی دریا شناور خواهد بود.
  • اعراب تنها 13 درصد از ساکنین امارات متحده عربی را تشکیل می دهند. بیشترین ساکنان این کشور اهالی کشورهای جنوب آسیا هستند.
  • از بین 9 میلیون نفر ساکن این کشور؛ تنها یک میلیون و 400 هزار نفر شهفرایند محسوب شده و بقیه آنها را کارگرانی که عمدتا از کشورهای جنوب آسیا با هدف کسب عایدی بیشتر و ساخت آینده ای بهتر برای خود به امارات آمده اند تشکیل می دهد. این موضوع به منزله این حقیقت است که نزدیک به 90 درصد ساکنین این کشور را افراد خارجی تشکیل داده اند.
  • ابوظبی پیروز به ساخت یک شهر تازه به نام مصدر Masdar City شده است که تمامی انرژی مورد احتیاج خود را به وسیله خورشید تامین می نماید.
  • پس از اینکه شهر جوپلین Joplin در استان میسوری Missouri آمریکا بر اثر طوفان تورنادو تخریب شد، امارات متحده عربی به هر یک از دانش آموزان این شهر یک لپ تاپ هدیه داد.
  • وقتی از شیخ راشد بنیان گذار امارات متحده عربی پرسیده شد که آینده این کشور را چگونه پیش بینی می کنید، وی در پاسخ گفت: پدربزرگ من با شتر تردد می کرد، پدر من هم از شتر برای رفت و آمد استفاده می کرد اما من سوار بر مرسدس بنز هستم، پسر من لندروور می راند و پسر وی نیز لندروور خواهد راند، اما احتمالا فرزند وی دوباره از شتر استفاده کند! وی با این عبارات ترس خود را از تمام شدن منابع نفتی که اصلی ترین منبع ثروت کشورش محسوب می گردد اعلام کرد.
  • شهر دبی علی رغم اینکه در صحرا قرار گرفته است، دارای یک زمین گلف بسیار بزرگ است که تنها آبیاری روزانه آن احتیاجمند 4 میلیون گالن آب است.
  • تا سال 1800 میلادی خلیج فارس با عنوان ساحل دزدان دریایی معروفیت داشت. حاکمان فعلی این کشور که از جمله ثروتمندترین خاندان های دنیا محسوب می شوند در آن موقع قبایل کوچک دزدان دریایی را تشکیل می دادند.
  • پس از بحران مالی سال 2008 میلادی بسیاری از مردم، کشور امارات را ترک نموده و خودروهای خود را در بخش های مختلف شهر و به ویژه دبی رها کردند. تنها به این علت که آن ها قادر به پرداخت اقساط خود نبوده و تصمیم به ترک کشور امارات گرفته بودند.
  • با توجه به ماشین های بسیار قدرتمند و پر سرعتی که مردم در کشور امارات متحده عربی از آن بهره می برند، پلیس این کشور از خودروهای لامبورگینی، بنتلی و فراری استفاده می نماید.
  • بزرگترین پارک سرپوشیده دنیا در ابوظبی قرار گرفته است. این پارک متعلق به شرکت فراری بوده و سریعترین ترن هوائی دنیا در آن قرار گرفته است.
  • در سال 1956 میلادی فردی به نام فرانک لوید رایت Frank Lloyd Wright قصد داشت تا آسمان خراشی به ارتفاع یک مایل در شهر شیکاگو بنا کند. این طرح هیچگاه عملی نشد اما برج الخلیفه دبی با الهام از این طرح و با ارتفاع نیم مایل ساخته شده و بلندترین بنای دنیا نام گرفت.
  • به علت فرایند سریع رشد شهر دوبی در سال 2009 میلادی، بیشتر بخش های این شهر هنوز به سیستم فاضلاب متصل نیست. وظیفه حمل و نقل و دفع فاضلاب بخش عمده شهر بر عهده ناوگانی از تانکر ها و کامیون ها قرار گرفته است.
  • در سراسر این کشور هیچ رودخانه ای وجود ندارد!
  • جزایر نخل The Palm Islands در شهر دوبی را می توان بزرگترین جزایر مصنوعی دنیا محسوب کرد.
  • بر اساس مندرجات کتاب رکوردهای دنیای گینس، دوبی مال Dubai Mall بزرگترین مال در سراسر دنیا از نظر وسعت محسوب می گردد.
  • در دوبی یک پیست اسکی داخل سالن وجود دارد.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1984

به "تور دبی ارزان: با این 23 علت به عجیب بودن امارات پی می برید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: با این 23 علت به عجیب بودن امارات پی می برید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید