خداحافظی با دور دو فرمان!

به گزارش ایستگاه بازی، مفهوم گردش آسان(Easyturn) که به وسیله یک شرکت آمریکایی-آلمانی پیشرفته است، چرخش چرخ های جلوی خودرو را تا زاویه 80 درجه ممکن می نماید تا دور زدن و پارک کردن را بسیار آسان و بی دردسر کند.

خداحافظی با دور دو فرمان!

به گزارش خبرنگاران ، شرکت فراوری قطعات خودروی آمریکایی/آلمانی موسوم به ZF یک طرح مفهومی مبتکرانه برای محور جلوی سیستم تعلیق عرضه نموده است که به چرخ های جلو اجازه می دهد تا 80 درجه بچرخند و چرخش های فوق العاده پایدار و چابکی برای پارک موازی یا به اصطلاح پارک دوبل و دور زدن ارائه می دهد.

این مفهوم که ایزی ترن(ZF) به معنای گردش آسان نام دارد، کمی عجیب به نظر می رسد، زیرا غیر عادی است و به نظر می رسد که چرخ های جلو در حال جدا شدن از محور جلو هستند. در واقع، این سیستمی است که باید به دقت طراحی گردد، زیرا برای به دست آوردن چنین زاویه ای به فضای غیرعادی و زیادی در کاسه چرخ ها احتیاج دارید.

ایسنا به نقل از نیو اطلس گزارش داده، این سیستم فقط برای وسایل نقلیه محور جلو که نیروی رانش به چرخ های جلوی آن وارد می گردد، مناسب است، زیرا اعمال نیرو از چرخ های عقب همراه با وجود چرخ های جلویی که 80 درجه می چرخند، عواقب آشکاری خواهد داشت.

این شرکت در یک ویدیوی تبلیغاتی، سیستم ZF را بر روی یک خودروی BMW i3 نصب نموده است و فرمان پذیری دیوانه واری را به نمایش می گذارد. این خودرو با سیستم ZF در پارک دوبل در فضایی بسیار تنگ که فقط کمی بیشتر از طول خودرو است، به خوبی جا می گیرد.

یک بخش از این فیلم نشان می دهد که این خودرو در حال دور زدن است و به آسانی و تنها اصلاحا با یک فرمان دور می زند.

در بخش دیگری از این ویدیو، داستان کمی جالب تر می گردد و ما این خودروی بی ام و را در حالی که در فضایی تنگ و با فاصله بسیار کمی از خودروهای عقبی و جلویی پارک شده است، می بینیم که تنها با یک چرخش فرمان، همزمان از پارک درمی آید و درجا دور می زند.

البته باید توجه داشت که به نظر می رسد چرخ های عقب این خودروی مفهومی نیز در هنگام پیچیدن و دور زدن کمی به دو طرف زوایه می گیرند تا گردش آسان تر گردد.

واضح است که چنین سیستمی برای خودروهای شهری شگفت انگیز خواهد بود و می تواند برای خودروهای بزرگتر که حتی بیشتر از خودروهای سواری با مانور در فضاهای تنگ دست و پنجه نرم می نمایند، مفیدتر باشد.

هنوز تعیین نیست که این یک نوآوری آماده برای فراوری تجاری است یا فقط یک مفهوم است. اما شرکت ZF یکی از تامین نمایندگان اصلی قطعات در صنعت خودروسازی جهانی است و در سال گذشته نزدیک به 40 میلیارد دلار عایدی داشته است، بنابراین این شرکت در موقعیت خوبی برای عرضه تجاری این سیستم است.

https://khabarcanada.ca/wp-content/uploads/2022/07/62328268-720p.mp4

منبع: خبرکانادا
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2053

به "خداحافظی با دور دو فرمان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با دور دو فرمان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید