20 خودرو که فراوری آن ها متوقف نمی گردد؛ جاودانه ها!

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران - امین نقی زاده: با ورود نسل 992 از خودروی پورشه 911 به خیابان ها؛ بسیاری از روزنامه نگاران تایید نموده اند که این محصول آلمانی از سال 1963 فراوری شده و پای ثابت بازار است. این موضوع باعث شده است که ما لیستی از 20 خودروی مطرح دنیا را تهیه کنیم که سالهاست فراوری آن ها ادامه داشته و نسل جدید آن ها در خیابان های دنیا رخ نمایی می نمایند.

20 خودرو که فراوری آن ها متوقف نمی گردد؛ جاودانه ها!

بسیاری از خودرو هایی که معرفی می شوند؛ پرچمداران خودروسازان بنام دنیای هستند و تعدادی از آن ها همزمان با سال های نخست تاسیس کمپانی مادرشان فراوری شده اند. البته باید به این نکته توجه داشت که لیست ما شامل خودرو هایی مانند: فولکس واگن بیتل، فورد ترانسیت و... نمی گردد؛ زیرا فراوری خودرو های مذکور یا متوقف شده است و یا بزودی با آن ها خداحافظی می کنیم.

فیات پاندا- 1980

فیات پاندا با فرارسیدن سال 2020 میلادی 40 ساله خواهد شد. تاکنون سه نسل از فیات پاندا در سال های 1980، 2003 و 2012 معرفی گردیده و به درستی تعیین نیست که علت این بروزرسانی ها چه چیز است؛ زیرا این خودرو عملا فقط در ایتالیا فروخته شده و تعداد اندکی از نسخه های مختلف آن راهی کشور های دیگر می گردد.

فورد فیستا- 1976

فورد فیستا حاصل اولین طرح و ایده کمپانی فورد برای عرضه یک خودروی کوچک در بازار اروپا و در سال 1969 بود. این خودرو 7 سال بعد بالاخره به فراوری رسید و از سال 1976 تا سال 2017، هفت نسل از فورد فیستا فراوری شده است.

فولکس واگن پولو- 1975

پولو بعد از مدل های گلف و پاسات، سومین محصول مهم برای کمپانی فولکس واگن آلمان است. نسل اول پولو دقیقا مبتنی بر آئودی 50 ساخته شده و تنها آرم و بعضی از جزئیات آن اصلاح شده است. پولو تاکنون جهت تکامل را به خوبی طی نموده و در سال 2017 ششمین نسل آن معرفی گردیده است.

فولکس واگن گلف-1974

چند ماه زودتر از مدل پولو؛ فولکس واگن گلف معرفی گردید و اکنون یکی از پرفروش ترین خودرو های آلمان در دنیا بوده و به رقابت با محصولات مختلفی می پردازد. در حال حاضر شاهد فراوری و عرضه هشتمین نسل از فولکس واگن گلف هستیم و هنوز هم این خودروی دوست داشتنی هواداران خاص خود را دارد.

فولکس واگن پاسات- 1973

نسل هفتم پاسات در سال 2015 معرفی گردید و به تازگی دست خوش تغییراتی شده است. این خودرو یکی از ارزان ترین محصولات فولکس واگن در قاره اروپا بوده و در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا از نسل جدید آن استقبال زیادی شده است.

هوندا سیویک-1972

این خودروی ژاپنی در حال حاضر دارای یک طراحی مدرن، کابین جادار و پیشرانه هایی قابل اعتماد در نسخه های مختلف خود است. قدرتمندترین نسخه این خودرو را باید سیویک R. دانست که پیشرانه ای با توان 320 اسب بخار دارد. این خودرو از سال 1972 تاکنون به فراوری رسیده و 10 نسل را پشت سر گذاشته است!

رنج روور-1970

رنج روور را باید یکی از اولین شاسی بلند های تاریخ صنعت خودروسازی دنیا دانست؛ زیرا که به عنوان یک خودروی دو دیفرانسیل خیلی راحت و مجهز نبود! این یک فرمول اختصاصی و برنده برای کمپانی رنج روور بوده و همین موضوع ساده آن را تبدیل به یک خودروی اسطوره ای در میان خودرو های بریتانیایی نموده است.

جگوار XJ-1968

این محصول اکنون یکی از پرچمداران کمپانی جگوار بوده و احتمالا بزودی شاهد عرضه نسخه های الکتریکی آن خواهیم بود. در حال حاضر هشتمین نسل از جگوار XJ به فراوری رسیده و هنوز هم یکی از خودرو های جذابِ بازار است. باید دانست که جگوار در کنار نام هایی مانند مینی و رنج روور قرار گرفته و نماد صنعت خودروسازی بریتانیا است.

تویوتا کرولا- 1966

نام کرولا در صنعت خودروسازی دنیا بسیار با اهمیت است؛ زیرا کمپانی تویوتا برنامه ریزی جدیدی برای فراوری و عرضه نسخه های جدیدتر آن در اروپا نموده است و ظاهرا فراوری آن هیچ گاه متوقف نخواهد شد. کرولا در حال حاضر دوازدهمین نسل خود را تجربه نموده و از سال 1966 تاکنون؛ بیش از 40 میلیون دستگاه از انواع مختلف آن به فروش رسیده است. این یعنی تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی تاریخ است!

شورلت کامارو-1966

کامارو یکی از بزرگترین خودرو های فراوری شده در ایالات متحده آمریکا بوده و یک اسطوره است. از این خودرو به عنوان یک ستاره ابدی در تاریخ صنعت فیلم و سریال دنیا یاد می گردد و تاکنون شاهد حضور آن در ده ها فیلم سینمایی پرفروش و جذاب دنیای بودیم. در حال حاضر نسل ششم شورلت کامارو به فراوری رسیده و هنوز هم حرف هایی برای گفتن دارد!

فورد موستانگ-1964

موستانگ بیش از آن که یک خودرو باشد؛ یک روش برای زندگی است! زیرا این خودرو شما را از قید و بند های موجود آزاد نموده و هنگام رانندگی با فورد موستانگ فقط باید به رانندگی فکر کنید! آخرین نسل از فورد موستانگ در سال 2014 معرفی گردید و عرضه آن موفقیت های قابل توجهی به همراه داشت.

پورشه 911- 1963

مگر می گردد که در میان بهریتن خودرو های اسپرت دنیا به پورشه 911 اشاره نگردد؟ این خودرو نماد مهندسی آلمان برای بیش از پنج دهه بوده است. احتمالا نسل های آینده این خودرو تغییرات مهمی را به خود خواهد دید و باز هم آلمان را سربلند خواهد نمود.

نیسان اسکای لاین- 1957

نیسان اسکای لاین از در سال 1957 به عنوان یک سدان جمع و جور و به همراه یک پیشرانه 1.9 لیتری معرفی گردید. فراوری این سدان در حال حاضر ادامه داشته و امروزه شاهد عرضه آن با نام اینفینیتی Q50 هستیم. در واقع برند ژاپنی اینفینیتی زحمت فراوریِ یکی از محبوب ترین خودرو های نیسان را به دوش می کشد! البته نیسان هنوز هم به فکر اسکای لاین بوده و GTR معروف ریشه در این خودروی تاریخی نیسان دارد!

تویوتا کراون-1955

تویوتا کراون را باید یکی از بزرگ ترین سدان های تویوتا در بازار ژاپن دانست. این خودرو از سال 1955 فراوری شده و اکنون پنجمین نسل آن براساس پلتفرم TNGA تویوتا به فراوری می رسد.

مرسدس بنز SL-1954

میزان فروش خودرو های رویایی مرسدس بنز هرساله کاهش می یابد؛ اما ما مطمئن هستیم که مرسدس بنز، هیچگاه اسلحه و اسطوره ظریف خود را فراموش نخواهد نمود. مرسدس بنز SL اکنون هفتمین نسل خود را تجربه نموده و فراوری آن بدون هیچ مسئله ای ادامه دارد.

شورلت کوروت-1953

شورلت کوروت در برابر بسیاری از رقبا؛ قیمتی ارزان تر داشته و از توان پیشرانه ای قدرتمند استفاده می نماید. این خودرو یکی از برجسته ترین خودرو های تاریخ کمپانی شورلت بوده و یک افسانه واقعی است. این روز ها جدیدترین نسل از شورلت کوروت وارد خط فراوری شده و از پیشرانه های مختلف و قدرتمندی استفاده می نماید.

تویوتا لندکروزر-1951

لندکروزر یک شاسی بلند دو دیفرانسیل ژاپنی بوده و بیش از 60 سال است که فراوری می گردد! به بیان دیگر کمپانی تویوتا، فراوری و عرضه لندکروزر را هفت دهه ادامه داده و همچنان به یکی از ریشه های خود وفادار است!

فولکس واگن ترنسپورتر-1950

فولکس واگن در سال 1950 فراوری ترانسپورتر را با تغییر پلتفرم و ساختار بیتل شروع کرد. از آن سال ها تقریبا 70 سال می گذرد و هنوز هم ترنسپورتر به فراوری می رسد! این خودرو نسل ششم خود را تجربه نموده و یکی از بهترین خودرو های تجاری قاره اروپاست.

فورد سری F-1947

فورد سری F. در سال 1947 معرفی گردید و در سال 1977 به عنوان یکی از محبوب ترین خودرو های فراوری شده در ایالات متحده امریکا شناخته است. این خودرو را باید مهم ترین مدل از محصولات کمپانی فورد دانست؛ زیرا فراوری آن 41 میلیاد دلار درآمد برای کمپانی فورد در سال 2018 داشته است!

شورلت ساب اوربان- 1935

نسل اول ساب اوربان در سال 1935 معرفی گردید و 16 سال دیگر فراوری آن 100 ساله می گردد! در حال حاضر یازدهمین نسل از این شاسی بلند بزرگ آمریکایی به فراوری رسیده و با خودرو هایی همانند شورلت تاهو، کادیلاک اسکالید و GMC یوکان رقابت می نماید.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 243

به "20 خودرو که فراوری آن ها متوقف نمی گردد؛ جاودانه ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 خودرو که فراوری آن ها متوقف نمی گردد؛ جاودانه ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید