مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 رسماً اعلام شد

به گزارش ایستگاه بازی، مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 بالاخره به طور رسمی اعلام شد. این شاسی بلند هیوندای قرار است با دو موتور 1.6 لیتری هیبریدی و پلاگین هیبریدی در بازار اروپا به فروش برسد. هیوندای دقایقی پیش گفت که نخستین نمونه های سانتافه در نیمه اول سال 2024 در بازار خودرو اروپا حضور خواهند داشت.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 رسماً اعلام شد

بیت ران - محمد فتح اللهی: هیوندای ماه گذشته نسل پنجم سانتافه تازه را معرفی کرد. اما مشخصاتی از این خودرو منتشر نشد. برخی از این جزئیات فنی این خودرو که تا به امروز در دسترس نبوده اند، امروز با معرفی کامل هیوندای سانتافه تازه در کره در دسترس قرار گرفته اند.

سانتافه 2024 در نیمه اول سال آینده در اروپا و ایالات متحده به فروش می رسد. هیوندای برنامه دارد تا این خودرو را به طور رسمی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس امسال رونمایی کند. اما هنوز مشخصات فنی هیوندای سانتافه تازه برای بازار بریتانیا اعلام نشده است.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 برای بازار اروپا

البته هیوندای اظهار داشت که سانتافه در اروپا با دو موتور به دست مشتریانش خواهد رسید. نخستین گزینه یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 1.6 لیتری با تکنولوژی هیبرید خفیف است که توانی برابر با 178 اسب بخار (180 اسب بخار متریک) تولید می کند. گشتاور خروجی این موتور هم 195 پوندفوت (265 نیوتن متـر) است.

این موتور با جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به بازار می آید و قادر است در 9.5 ثانیه هیوندای سانتافه تازه را به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

این کراس اوور کره ای همچنین دارای یک موتور پلاگین هیبرید 1.6 لیتری توربوشارژ است. این قوای محرکه 158 اسب بخار (160 اسب بخار متریک) قدرت در اختیار مالک خود قرار می دهد.

گشتاور این موتور پلاگین هیبریدی هم 195 پوندفوت (265 نیوتن متـر) اعلام شد. هیوندای دقایقی پیش در زمان رونمایی از این خودرو در کره اظهار داشت که این نسخه از سانتافه دارای گیربکس اتوماتیک شش سرعته است که توان را به تمامی چرخ های این خودرو منتقل می کند. نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز به 9.1 ثانیه زمان دارد.

دیزاین هیوندای سانتافه تازه

هیوندای از طراحی تازه سه ردیف صندلی خود در بازار کره رونمایی کرد. هیوندای استراتژی طراحی غیر معمولی را با سانتافه تازه انتخاب کرد. سانتافه تازه نسبت به نسل قبلی خود بزرگ تر به نظر می رسد و این امکان را به سرنشینان خود می دهد که فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.

فضای پا در ردیف دوم سانتافه تازه از 20 میلیمتر به 1055 میلیمتر افزایش می یابد. ردیف سوم صندلی ها هم که فقط در نسخه های آمریکایی این خودرو وجود خواهد داشت، با 15 میلیمتر افزایش، فضای پای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. حتی فضای سر سرنشینان ردیف سوم هم به اندازه 69 میلیمتر افزایش یافت.

این خودرو دارای 725 لیتر فضای بار است که این فضا با تاشدن صندلی های هر دو ردیف دوم و سوم فوق العاده زیاد خواهد شد. (رقم دقیق اعلام نشد.)

در داخل خودرو هم نمایشگر منحنی تازه هیوندای را شاهد هستیم. این نمایشگر شامل یک کلاستر (جلو آمپر) و یک نمایشگر لمسی است که هر دو ابعادی معادل 12.3 اینچ دارند. هیوندای اظهار داشت که سرنشینان هر دو ردیف اول و دوم می توانند به فضای ذخیره سازی اطلاعات در سانتافه تازه دسترسی داشته باشند.

قابلیت ضدعفونی کردن در سانتافه تازه!

در داخل کابین همچنین دو پد شارژر بدون سیم تلفن همراه، یک صفحه ضدعفونی کننده UV-C، یک سیستم هشدار برای ایمنی سرنشینان عقب و مجموعه ای از سیستم های کمک راننده را شاهد هستیم.

شاید برای اولین بار باشد که امکان ضدعفونی کننده UV-C را در یک خودرو می شنویم. در واقع این تکنولوژی یک روش ضدعفونی کننده ای است که از نور فرابنفش برای غیر فعال کردن یا از بین بردن میکروارگانیسم ها و پاتوژن ها استفاده می کند. به طور کلی، ضدعفونی UV-C با استفاده از نور UV با طول موج کوتاه می تواند برای پاک کردن سطوح، هوا و حتی آب بسیار مفید و موثر باشد.

سانتافه تازه در اروپا با 10 رنگ مختلف به بازار عرضه می گردد تا بدنه جعبه ای آن را پوشش دهد. هیوندای هنوز قیمت نسل تازه سانتافه را اعلام نکرد. ضمن اینکه هنوز مشخصات فنی هیوندای سانتافه تازه برای بازار بریتانیا مشخص نیست. انتظار می رود که این اطلاعات در رونمایی رسمی سانتافه در نمایشگاه خودرو لس آنجلس مشخص گردد.

کیا ریو تازه معرفی شد / مشخصات فنی و تصاویر

موتور V8 دوباره به مدل های C63 و E63 مرسدس بنز برمی گردد

لئو MX8 ایستا موتور ارس چه تفاوت هایی با نمونه چینی خود دارد؟ / بررسی تخصصی

اشکودا کوشاک زیر ذره بین / کراس اوور اروپایی ایمن و باکیفیت در بازار خودرو ایران

شرایط فروش سایپا ویژه منتخبین طرح جوانی جمعیت اعلام شد

منبع: بیت ران
انتشار: 20 مرداد 1402 بروزرسانی: 20 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2226

به "مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 رسماً اعلام شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 رسماً اعلام شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024 رسماً اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید