معرفی 17مورد از برترین جاذبه های کشور تایلند

به گزارش ایستگاه بازی، برترین جاذبه های تایلند

تایلند محبوب ترین مقصد گردشگری در جنوب شرقی آسیای است و دلیل خوبی هم برایش وجود دارد شما می توانید تقریبا هر چیزی که می خواهید در این کشور پیدا کنید: سواحل آبی کریستالی، جنگل های انبوه، غذای عالی، هتل های ساحلی به نسبت ارزان قیمت و بعضی از بهترین هتل های لوکس دنیا. برای هر نوع سلیقه و بودجی ای به اندازه کافی انگیزه وجود دارد و تا این جا را به عنوان مقصد خودش انتخاب کند. این جا تنها کشور منطقه است که هیچگاه تحت استعمار کامل کشوری بیگانه قرار نگرفت و دارای دیدنی های تاریخی و فرهنگی تماشایی است. تایلندی ها علی رغم تعداد بالای جهانگرد همچنان به فرهنگ و سنت های خودشان پای بند مانده است و بی دلیل نیست که برایش نام سرزمین لبخندها را انتخاب نموده اند. در ادامه با خبرنگاران همسفر شوید تا برترین جاذبه های تایلند را به شما معرفی کنیم.

معرفی 17مورد از برترین جاذبه های کشور تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

آبشارهای اراوان | Erawan Falls

با یک سفر کوتاه از کانچانابوری، به پارک ملی اراوان در غرب تایلند رسید که آبشارهای آن یکی از زیباترین و برترین جاذبه های تایلند است. آبشارها به خاطر فیله سفید سه گانه اسطوره هندوها این گونه نامگذاری شده اند. گفته می گردد که سقوط هفت گانه آن اراواران را در ذهن تداعی می نماید. انواع میمون ها در اطراف آبشارها زندگی می نمایند و می توان مارموک های آبی را نیز ببینید. بازدید از پارک در تمام طول سال برای گردشگران آزاد است و در روزهای آخر هفته حسابی شلوغ می گردد.

آئو نانگ | Ao Nang

آئو نانگ به طور رسمی Ao Phra Nang (خلیج شاهزاده)، محبوب ترین شهر ساحلی در استان کرابی از جنوب تایلند است. در اصل یک کانون کوهنوردی بود اما احداث فرودگاه و هموارتر شدن راستا گردشگران در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین و برترین جاذبه های تایلند است. اگرچه طبیعت آن با منطقه ای مثل Rai Leh قابل مقایسه نیست، هتل های ارزان قیمت با کیفیت، رستوران های خوب و حمل و نقل آسان باعث شهرتش شده است.

بازارهای شناور بانکوک | Floating Markets near بانکوک

برای آشنایی با نحوه خرید مردم بانکوک در سال های دور گردشگران زیادی به بازارهای شناور بانکوک می فرایند، کانال های شهر پر از فروشندگان و خریداران می شوند به نحوی که امروز بیشتر جزو برترین جاذبه های تایلند به حساب می آیند تا بازاری برای خرید اما همچنان بسیار پر سر و صدا هستند و انواع غذاهای خوشمزه در آن فروخته می شوند. گردشگران بیشتر بازار Damnoen Saduak را انتخاب می نمایند و انتخاب بسیاری از مردمم محلی بازار شناور Amphawa است.

ساحل هواهین | Hua Hin Beach

هواهین ، که در دهه 1920 به عنوان محل گردش پادشاه رامای هفتم ساخته شده بود ، مدت زمان طولانی است که تبدیل به تفریگاهی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته ساکنان بانکوک شده است. امروزه، ساحل طولانی 8 کیلومتری (5 مایل) آن در بین گردشگران نیز بسیار محبوب است. قصر Klai Kangwon که هنوز توسط خاندان سلطنتی تایلند از آن استفاده می گردد هم همین جا قرار گرفته است. بیشترین زمین های گلف کشور را هم اینجا پیدا می کنید.

پارک ملی خوا یای | Khao Yai National Park

سومین پارک ملی عظیم در تایلند، پارک ملی خوا یای بخش شرقی کشور در استان نیکون راچسما واقع شده است. پارک ها دارای مجموعه وسیعی از حیات وحش، از جمله فیل ها و خرس های آسیایی است. در پارک برج های دیدبانی، راستاهای پیاده روی، چندین کلبه، کابین ها و محل هایی برای برپا کردن یاری وجود دارد. حتی ردپاهای دایناسور نیز در پارک دیده می گردد و گردشگرگان را حسابی شگفت زده می سازد.

پارک ملی مو کوانگ تونگ | Mu Ko Ang Thong

Ang Thong، که به معنای (کاسه طلا) است، یک پارک ملی محبوب در خلیج تایلند است. این پارک شامل 42 جزیره نزدیک به هم است که گشت و گذار در میانشان تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. پارک در مرکز Ko Wua Talap قرار گرفته است. در آنجا، مسافرین می توانند در خانه های دوست داشتنی ییلاقی اقامت نمایند و به تماشای مناظر باور نکردنی جزیره های اطراف و شکل های عجیب و غریبشان مشغول شوند. سواحل شن و ماسه سفید در کنار غواصی میان دریای کم عمق مرجانی باعث شده این جا در فهرست برترین جاذبه های تایلند قرار بگیرد.

پارک تاریخی سوخوتای | Sukhothai Historical Park

پارک تاریخی سوخوتای واقع در شمال تایلند حاوی خرابه های شهر قدیمی است که در طول قرن های 13 و 14، به عنوان پایتخت پادشاهی با همین نام ساخته شده است. می گردد آن را تقریبا به معنی سپیده خوشبختی ترجمه کرد. اگر در این مورد از برترین جاذبه های تایلند قدم بزنید در حدود 200 ساختمان قدیمی شامل خرابه ها 26 کاخ سلطنتی را خواهید دید. علاوه بر گشت و گذار در میان بسیاری از جاذبه های تاریخی و خرابه های باستانی با فرهنگ سوخوتای ها بیشتر آشنا می شوید و از موزه ملی Ramkhamhaeng دیدن کنید.

کو نانگ یوآن | Ko Nang Yuan

کو نانگ یوآن یک جزیره کوچک بسیار نزدیک کو تائو (Ko Tao) است. معمولا مسافران کو تائو یک روز از سفرشان را به این جزیره زیبا اختصاص می دهند، البته در نظر داشته باشید که سواحل زیبای آن ممکن است گاهی حسابی شلوغ شوند. به هر حال این جا جزیره ای زیبا و تماشایی است و آب های زلای آن برای غواصی بسیار مناسب هستند. برای بازدید از این جزیره، مسافران که در کو نانگ یوآن اقامت نداشته باشند باید مبلغ 100 بات را به عنوان ورودی پرداخت نمایند. برای آسایش بیشتر اقامت نمایندگان در جزیره ساحل خواصی مختص آن ها نیز در نظر گرفته شده است.

بازار شبانه چیانگ مای | Chiang Mai Night Bazaar

بازار شبانه معروف چیانگ مای در امتداد پیاده رو های شهر قرار گرفته و داخلش صنایع دستی، انواع محصولات هنری، لباس و محصولات وارداتی از همه برنده به چشم می خورد. در ابتدا صاحبان بازار چینی ها بودند و با گسترش ابعاد آن و احداث ساختمان های جدید کم کم دیگر بازار به شخص خاصی تعلق نداشت و امروزه هم بیشتر صاحبان آن تایلندی ها هستند. بازار حدود دو بلوک امتداد یافته و از غروب آفتاب یعنی 6 عصر تا 10.30 شب کاملا باز است. پس از این گذشت این ساعت تنها بعضی از فروشندگان دوره گرد تا نیمه شب در آن می مانند. آن ها در هر شرایطی مشغول فروش هستند و علاوه بر برترین جاذبه های تایلند محلی مناسب برای خرید سوغاتی است.

کو لیپ | Ko Lipe

کو لیپ جزیره کوچکی در نزدیکی مرز مالزی واقع در دریای آندامان از استان ساتون است. کو لیپ دارای چهار ساحل شگفت انگیز است که در میان آب های آن حدود 25 درصد از گونه های ماهی دنیا یافت می گردد. صخره های مرجانی تماشایی غواصان و غواصان اسکوبا را به خودش جذب می نماید. انواع خانه های محلی هم برای اقامت گردشگران ساخته شده است.

بازار آخر هفته چاتوچاک | Chatuchak Weekend Market

بازار آخر هفته چاتوچاک بانکوک، در میان مردم محلی با نام JJ شناخته می گرددو عظیمترین بازار از نوع خود در کشور تایلند است. بعضی حتی می گویند اینجا عظیمترین بازار آخر هفته دنیا است. با بیش از 8000 غرفه فروش که در آن ازعتیقه فروشی گرفته تا لباس فروشی و مبلمان دیده می گردد. جالب است بدانید که در بازار عجیب و غریب آخر هفته روزانه بیش 200،000 نفر رفت و آمد دارند و شامل مجموعه گسترده ای از رستوران های خوشمزه می گردد. برای سرگرم شدن هرچه بیشتر خریداران نیز از فعالیت هایی مانند پایکوبی و موسیقی زنده سرگرم می شوند.

پارک ملی خائو سوک | Khao Sok National Park

پارک ملی خائو سوک محل قرار دریافت عظیمترین جنگل های بکر و دست نخوره دنیا است، مقصد مهمی برای افرادی است که می خواهند به زیبایی طبیعت تماشایی کشور تایلند مشغول شوند. بقایای جنگل های بارانی باستانی در امتداد پارک کشیده شده و جا به جا کوه های سر به فلک کشیده آن را از هم جدا ساخته است. بیش از 5 درصد از گونه های حیوانات دنیا در این پارک ملی دوست داشتنی زندگی می نمایند که همچنین شبکه ای از راستاهای خاکی، آبشارها و دریاچه ها نیز در آن بچشم می خورند.

جزایر سیمیلان | Similan Islands

جزایر سیمیلان از دیگر جاذبه های تایلند است که بسیار تماشایی بوده و دارای 9 جزیره اصلی و 2 جزیره کوچک تر است. مجمع الجزایر جزایر سیمیلان یکی از محبوب ترین مکان های غواصی های در کشور است. آب های اطراف جزایر در ساحل استان پانگ نگا در جنوب تایلند واقع شده اند و دارای صخره های مرجانی بسیار تماشایی هستند و دنیای زیر آب آن دیدن دارد. غواصان ماهر برای گشت و گذار به این جا می آیند.

راه آهن مرگ قطار تایلند-برمه | Thai-Burma Railway Death Railway

سفر قطاری دو ساعته در کنار خط مرگبار تایلند و برمه از کانچانابوری حرکت نموده، از پل روی رودخانه Kwai می گذرد، به یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین راستاهای ریلی تایلند به نام Nam Tok می رسد. اگر چه مناظر اطراف بسیار دوست داشتنی است، این تاریخچه راه بوده که آن را به یک سواری بسیار خاص تبدیل می نماید. در طول جنگ دنیای دوم، ژاپن راه آهن را برای اتصال یانگون (پایتخت آن موقع برمه) به بانکوک، راه اندازی کرد و برای ساختنش از کارگران آسیای استفاده شد که بسیاریشان جان خود را از دست دادند. امروز بخش کوچکی از راستاهای قدیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

پارک ملی مو کو چانگ | Mu Ko Chang National Park

این پارک ملی از 50 جزیره تشکیل شده که در استان تارت شرقی تایلند واقع شده است. بدون شک، کو چانگ یکی از قابل توجه ترین و برترین جاذبه های تایلند است و به قله های شیب دار، جنگل های پر متراکم و انبوه و فضای آرامش شهرت یافته است. شن و ماسه ساحل سفید آن افرادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. این جزایر دارای سواحل شنی و ماسه ای، محل هایی برای غواصی و بسیاری از آبشارهای تماشایی هستند. از ماهیگیری تا ناهار خوردن سوار بر قایق، برای هر کسی سرگرمی در کو چانگ پیدا می گردد. اگر به دنبال مناطق بکر و زیبا هستید پیشنهاد می کنیم به جای پوکت یا کو ساموئی سری به این منطقه کم تر شناخته شده بزنید.

خلیج فانگ نگا | Phang Nga Bay

خلیج Phang Nga بیش از 95 کیلومتر (60 مایل) با جزیره پوکت فاصله دارد یکی از برترین جاذبه های تایلند برای گردشگران و یکی از زیباترین مناطق کشور محسوب می گردد. در این منطقه زیبا، غارهای آبی و جزایر سنگ آهک به چشم می خورند. معروف ترین جزیره در خلیج پشته دریایی به نام کپینگ کان (که بیشتر به عنوان جزیره جیمز باند شناخته می گردد) است که در فیلم جیمز باند (مردی با تفنگ طلایی) بسیار معروف شد. یک از رایج ترین راستا ها برای دیدن خلیج فانگ نگا استفاده از کایاک های دریایی است زیرا آنها تنها راه ورود به غارها هستند.

جزایر فی فی | Ko Phi Phi

فی فی یک مجمع الجزایر زیبای واقع در استان کرابی است که از پوکت زیاد هم دور نیست. Ko Phi Phi Don تنها جزیره آن است که گروه در آن بصورت دائمی زندگی می نمایند، در حالی که جزیره کوچک تر Phi Phi Leh بخاطر محل فیلمبرداری فیلم The Beach محصول سال 2000 بسیار مشهور شده است. مسافران به اینجا سفر می نمایند و از سواحل لذت می برند و در انواع فعالیت های تفریحی آب مانند زیر دریایی، غواصی و قایقرانی شرکت می نمایند. در نتیجه جمعیت زیاد گردشگران هر روز از زیبایی های جزیره کاسته می گردد با همه این اوصاف هنوز هم زیبایی های خاص خود را دارد.

اگر قصد سفر به کشور تایلند را دارید برای کسب اطلاعات کامل راهنمای سفر به تایلند را بخوانید.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 805

به "معرفی 17مورد از برترین جاذبه های کشور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 17مورد از برترین جاذبه های کشور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید