خبرنگاران 13 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد

به گزارش ایستگاه بازی، اراک - خبرنگاران - مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: 13 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آغاز طرح خرید تضمینی این محصول خریداری و ذخیره سازی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 45 درصد افزایش نشان می دهد.

خبرنگاران 13 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

غلامرضا ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مطالبات کشاورزانی که محصولاتشان را در روزهای نخست خرید تضمینی این محصول به مراکز و سیلوهای استان تحویل داده اند، پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از دهم خردادماه در استان آغاز شده و تا خاتمه شهریورماه ادامه دارد، ادامه داد: 32 مرکز خرید در شهرستان های استان مرکزی وظیفه خرید تضمینی گندم در استان را برعهده دارند.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از خرید تضمینی 400 تن کلزا در استان خبرداد و گفت: خرید تضمینی این محصول از ابتدای خردادماه در این استان آغاز شده و پیش بینی می شود چهار هزار تن از این دانه روغنی برای تحویل به کارخانه های روغن کشی امسال از کشاورزان استان خریداری شود.

ملکی از کشاورزان درخواست کرد: پیش از برداشت گندم و مراجعه به مراکز تحویل برای جلوگیری از بروز مشکل در هنگام خرید، اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان وارد کنند.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی واقع شده است و 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1031

به "خبرنگاران 13 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 هزار تن گندم در استان مرکزی خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید