خبرنگاران استاد دانشگاه: کرونا صنعت گردشگری را فلج کرد

به گزارش ایستگاه بازی، یزد - خبرنگاران - استاد دانشگاه گردشگری ویسکانس آمریکا با بیان اینکه کرونا صنعت گردشگری را فلج کرد، گفت: اکنون این صنعت متوقف شده و پویا نیست.

خبرنگاران استاد دانشگاه: کرونا صنعت گردشگری را فلج کرد

جعفر جعفری عصر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه رویداد ملی شتاب جهانگردی یزد که به صورت آنلاین برگزار گردید اضافه کرد:اگر صنعت جهانگردی و توریسم پویا نباشد، معنای واقعی خود را از دست می دهد.

وی بر تقویت صنعت یاد شده تاکید و گفت: امروز نگاه علمی به جهانگردی نیز بسیار امیدوار کننده است زیرا در بسیاری از دانشگاه ها این رشته تدریس می گردد.

وی با بیان اینکه 2 نگاه در حوزه جهانگردی باید تغییر کند گفت: اول اینکه تعریف جهانگرد و توریسم از تعریف صرف برای جهانگردان خارجی باید تغییر کند دوم اینکه نگاه از مقاصد عظیم و تشکیلات عظیم جهانگردی باید به سمت مقاصد کوچک و خورد راهنمایی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان یزد هم از ایده های ارائه شده در این رویداد قدردانی کرد و گفت: بعضی از این ایده ها اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند، کارآمدتر خواهند بود.

مصطفی فاطمی اضافه کرد: نگاه های تخصصی در حوزه های مختلف جهانگردی در این ایده ها قابل تحسین است.

وی گفت: در هر حال کرونا در کشور وجود دارد و باید شرایطی ایجاد کنیم که در همین شرایط هم جهانگردی ایمن متوقف نگردد.

فاطمی گفت: باید فعالیت در حوزه جهانگردی هوشمند را شروع کرد و ایده های ارائه شده گام مهمی در تحقق این شیوه از جهانگردی است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری جهانگردی علمی و کاربردی جوادالائمه یزد هم در این مراسم گفت: برنامه ریزی ها برای اجرای این رویداد از 29 بهمن سال 98 شروع شد و محورها و عناوین رویدادها با همکاری شورای سیاستگذاری، کمیته علمی و اجرایی به دبیرخانه رویداد شتاب جهانگردی در یزد اعلام و کار به شکل رسمی از 15 شهریور شروع شد.

مریم صداقت با اشاره به اینکه این رویداد با 6 محور فعالیت خود را شروع کرد اضافه کرد: مجموعا 78 ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در نهایت توسط کمیته علمی 23 ایده انتخاب شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1243

به "خبرنگاران استاد دانشگاه: کرونا صنعت گردشگری را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاد دانشگاه: کرونا صنعت گردشگری را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید